Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Gjør du det du kan for å skjule valker, eller går du med det du vil?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-09, 00:51   #1
Hønni

Hønni sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjør du det du kan for å skjule valker, eller går du med det du vil?

Jeg er ekstremt kroppsfiksert på egen kropp, i negativ forstand.
Jeg overvektig, men er nokså proposjonal, om man ser bort i fra baderingen på midten. Det er et resultat av tvillinggraviditet + neste graviditet, mislykket slankekur som la det meste på midten. Jeg har fått en mageplastikk, men jeg ser ikke ut til å klare å komme ned i den vekten jeg skal ha for å få den på lenge, så jeg må leve med meg selv mens jeg jobber med saken.

Og jeg har lyst til å føle meg fin så lenge. Jeg har lyst til å ha på meg kjolene mine, men baderingen er i veien. Jeg har lyst til å ha på meg de kule buksene, som passer fordi baderingen elskverdig nok legger seg over.

Inne i meg er det en liten stemme som sier at jeg skal gi beng i valkene og kle meg som jeg har lyst til, som jo ikke er kort genser og hipsters, men kule, fine klær som er litt ettersittende og viser fram både den midjen jeg faktisk har og badering og ikke klær i teltfasong. Men alt jeg ser er jo magen og da tenker jeg at det kanskje er alt andre ser og...

Sist redigert av Hønni : 16-09-09 kl 11:02.
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 00:58   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gjør du du kan for å skjule valker eller går du med det du vil?

Tja. Jeg går i det jeg vil, men med litt modifikasjoner. Jeg har også noen ekstra kilo jeg jobber med å få av etter tre svangerskap + litt ekstra som har lagt seg i midten. Og en litt vanskelig fasong over baken. Summen er at bukser er et vanskelig tema. Passer de over baken, er det plass til en person til i midja. Og passer de i midja kan jeg stort sett glemme å få igjen glidelåsen. Jadda. Jeg liker egentlig ettersittende topper og innsvingte kjoler og jakker. Det fungerer dårlig nå, jeg gidder ikke fremheve bulker og valker heller. Da føler jeg meg jo ikke vel, hvis jeg må gå i buer rundt alle speil og vinduer og begynner å dra i klærne for å få dem til å dekke bedre. Løsningen er for tiden topper med empire-waist-ish snitt, det sitter bra. Det ser pent ut og da føler jeg meg vel.

Gammel 16-09-09, 01:15   #3
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg går ikke med klær som er trange over baderingen nei, midjen er fraværende. Kondomklær over trange bukser som deler baderingen i to, er fælt å se på andre, så da vil jeg ikke tro det ser noe bedre ut på meg.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 01:20   #4
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Min midje bærer også tydelig preg av tvilling- + enlinggraviditet. Ser du meg med klær på, tenker du "slank", men det er fordi jeg absolutt ikke går med klær som går inn der jeg går ut...

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 01:25   #5
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør selv det jeg kan for å skjule det som måtte være av valker, men har aldri reagert særlig negativt på de som ikke gjør det. Kanskje med unntak av en og annen tenåring med alt for liten bukse og alt for liten topp. Da har jeg tenkt at det kanskje hadde vært en ide med klær som passer. Rent bortsett fra det synes jeg du skal gi bæng i om magevalken viser, så lenge klærene ikke gnager og er ubehagelige

Man trenger ikke å kle seg i telt fordi om man er formfull. Faktisk er det ofte finere om man ikke gjør det.

Gammel 16-09-09, 01:28   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og så finnes det nyanser mellom telt og kondomdress.

Gammel 16-09-09, 02:37   #7
Estrella
♥ ♥ ♥

Estrella sin avatar

Hvor: Nedre Romerike
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Går ikke i syltrange klær nei Men prøver samtidig å unngå alltfor sekkete klær også.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 02:59   #8
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har en liten valk som jeg gjør alt i min makt for å skjule, jeg liker den absolutt ikke, å så lenge jeg kan gjemme den så gjør jeg det.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 05:21   #9
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jeg er ekstremt kroppsfiksert på egen kropp, i negativ forstand.
Jeg overvektig, men er nokså proposjonal, om man ser bort i fra baderingen på midten. Det er et resultat av tvillinggraviditet + neste graviditet, mislykket slankekur som la det meste på midten. Jeg har fått en mageplastikk, men jeg ser ikke ut til å klare å komme ned i den vekten jeg skal ha for å få den på lenge, så jeg må leve med meg selv mens jeg jobber med saken.

Og jeg har lyst til å føle meg fin så lenge. Jeg har lyst til å ha på meg kjolene mine, men baderingen er i veien. Jeg har lyst til å ha på meg de kule buksene, som passer fordi baderingen elskverdig nok legger seg over.

Inne i meg er det en liten stemme som sier at jeg skal gi beng i valkene og kle meg som jeg har lyst til, som jo ikke er kort genser og hipsters, men kule, fine klær som er litt ettersittende og viser fram både den midjen jeg faktisk har og badering og ikke klær i teltfasong. Men alt jeg ser er jo magen og da tenker jeg at det kanskje er alt andre ser og...

Jeg er også veldig her, og bruker ikke ettersittende overdeler, fordi jeg ikke fikser den valken som legger seg så fint over bukselinningen. Never.

Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 06:23   #10
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt bruker jeg klær så valkene syns. Jeg er jo en eneste stor valk hele meg. Om jeg ikke brukte klær der magen syntes, så kunne jeg jo like gjerne bodd i en striesekk.

Gammel 16-09-09, 07:47   #11
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg gjør det meste for å skjule valker, får helt noia viss det buler ut overalt.

Gammel 16-09-09, 07:54   #12
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har brede skuldre og brede hofter og kraftige bein. Dermed er jeg nødt til å vise valkene, for om jeg skal ha på noe som er vidt nok til å skjule pølsa så blir det ett stykke fra skuldrene og ned og da ender jeg som låvedør. Jeg har løst dette ved å vedta at valker er pent, bruke utringning, og si til meg selv at midje er såpass pent at valker ikke gjør noe.

Forøvrig har vi da vel sett deg på tv, du så fullstendig smashing ut. Jeg siterer allium og meg sin samtale før finalen:
SF - hvem er det som er Hønni?
Allium: De som synger DumDum, hun er hun pene.

Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 08:35   #13
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Striesekker og telt er ikke tingen!
Jeg kler meg (nesten) slik som jeg vil. Jeg har badeballfasong med litt innsving på sidene, så helt trill rund er jeg jo ikke. magen min er der og det vil den sikkert alltid forbli. Jeg velger heller å fokusere på det som ser ok ut. For eksempel den bitte lille innsvingen på siden og puppene som er godt stappet inn i en BH.
jeg tror det er absolutt ingen som kler store telt. Valker skjules ikke av telt, de er der uansett, og i tillegg ruver man ekstra godt i terenget når man er ikledd store vide klær.
Hønni du ser da flott ut. Du må da kunne tillate deg det meste. Jeg er nok en del større en deg. Kan jeg, kan jaggu du. (Hvis ikke jeg driver å bommer fullstendig med påkledningen min da. Ups.)

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 08:38   #14
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ikke sånn kjempemange valker, men de jeg har, skjules godt. Jeg føler meg ikke vel om klærene blir så stramme at jeg ser stappet ut og synes ikke det er fint på andre heller. (Og ja: jeg legger merke til det. )

Sist redigert av 007 : 16-09-09 kl 14:52.
007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 08:56   #15
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har de kiloene jeg har til overs samlet rundt livet, dessverre. Og, ja, jeg gjør det jeg kan for å skjule dem. Tunikaer og topper med litt høyt liv er midt i blinken for meg. Legger også merke til om andre har valker, uten at det plager meg så mye av den grunn. Når det er sagt, så ser jeg ikke helt poenget med å gå med tights utenpå en slimfit-topp, liksom. Det finnes jo klær som er mer flatterende hvis man har noen kilo for mye. Folk må selvfølgelig få gå med det de vil for min del, men jeg innrømmer at noen klesvalg får meg til å sperre øynene opp.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 09:00   #16
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjuler. Jeg er normalt slank, men har myk mage og magen er stort sett flat når jeg står rett opp & ned, men det kan bli tilløp til valker hvis jeg har bukser som strammer litt mer rundt livet enn hvis jeg bruker skjørt som bare danderer seg. Ergo har jeg et segmentert klesskap med buksetopper og topper egnet til skjørt.

Heiko: Du er fantastisk til å kle deg!

Gammel 16-09-09, 09:15   #17
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kler meg relativt som jeg vil. Unngår selvfølgelig korte gensere og muffintop, men jeg gir som sagt litt beng. Jeg er sånn generelt sett myk, så mye kan stappes, men ikke alt.

Og klart: Jeg fremhever det jeg har som kan fremheves, men orker ikke å skjule flesket helt og holdent.

Gammel 16-09-09, 09:19   #18
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Unngår selvfølgelig korte gensere og muffintop, men jeg gir som sagt litt beng.

Det er det jeg kaller for å skjule.

Gammel 16-09-09, 09:21   #19
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg gjør det jeg kan for å skjule

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 09:26   #20
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Det er det jeg kaller for å skjule.

Ja, da skuler jeg - men idag har jeg trang genser på meg. Magen flyter godt når jeg sitter kan man trygt si. Genseren er litt kort, så jeg har langt topp under - men det er tilsittende altså. Heldigvis er ikke genseren særlig Strechy, så den holder valkene litt på plass *stappe-stappe*

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.