Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-09, 10:55   #11
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Sponheim sier det jo rett ut, han gir blaffen. Han har jo også sagt Jens fremfor Jensen anyday så jeg skjønner ikke hvorfor han får skylda alene? Steike ,den mannen har prinsipper og står for de. Venstre med han ville aldri gå ned på det nivå å engang vurdere et samarbeid med Frp og det synes jeg er flott. Det var en dyr pris å betale men samtidig så redded han oss fra en mørkeblå politikk og dårlig rykte i hele verden (ja Frp's oppslutning i Norge vekker oppsikt rundt om i verden). Samme hva du sier om FrP så har de et rottent og forkastlig menneskesyn. Venstre har prinsipper, de snakker f.eks om asylsøkere som mennesker og de et av de to miljøpartiene vi har i Norge. Selvfølgelig kan de ikke gi seg inn i et borgerlig flertall der FrP er så store. De er jo nesten like langt unna FrP som det SV er ...

Jeg synes det var stort av Sponheim å stå for den politikken de tror på. Selvfølgelig vil et slik parti heller ha den rejeringen vi har i dag fremfor det som ville ha vært alternativet. De mistet nok mest stemmer til Ap, de kommer lett tilbake til Venstre ved en senere anledning. Jeg blir den første til å stemme Venstre ved neste valg, når de er et reelt alternativ i et samarbeid uten Frp.

Jeg kjenner jeg forundres litt over en partileder som gir blaffen i om partiet har velgere eller ikke.... Hva er vitsen med å lede et politisk parti hvis du ikke bryr deg om det er andre som sympatiserer med det du står for? Er ikke budskapet viktig? Jeg ser at mange som ellers kunne ha stemt Venstre denne gangen har valgt annerledes, men hvordan kan en mann med noen som helst politiske ambisjoner for seg og det han tror på synes det er greit? Go down in flames, joda, Sponheim er mannen, men med et sånt "gi blaffen"forhold til oppslutningen til eget parti (og ikke minst trofaste partifeller) tror jeg det er greit at noen andre tar Venstre-skuta videre. Jeg tror budskapet deres (som på ingen måte er half bad) kommer tydeligere frem hvis det ikke presenteres som en del av sirkus-Sponheim.

Og ellers, hvis Venstre var garantisten mot Frp osv, finner jeg jeg det underlig at flere ikke benyttet stemmen sin og stemte nettopp Venstre. Hvis det var så mange av hans velgermasse som var enig i denne valgkampgarantien, mener jeg. Jeg tipper SV tapte velgere til Ap, og Høyre fikk de borgerlige stemmene fra Venstre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:54.