|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#46 |
...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skyr i Norge?
Det er veldig mye protein i et slikt beger i forhold til f.eks yoghurt. Så sikkert derfor du var mett så lenge.
![]() |
#47 |
En Som Trener
|
![]() Sv: Skyr i Norge?Har smakt skogsbær, den var altfor sur! Har den med granateple og jordbær (?) i kjøleskapet, får se om det blir frokost i morgen. Blir nok uansett ingen favoritt her i huset. Synd, for den passet veldig greit næringsmessig for meg på lavkarbokosthold.
![]() |
#48 |
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
![]() Sv: Skyr i Norge?Jeg smakte med jordbær og granateple i dag og likte det ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Skyr i Norge?Jeg var på butikken i sted og kjøpte meg et lite lager. Hadde jeg bare sluppet aspartamsmaken så hadde jeg vært lykkelig! Hvorfor kunne de ikke bare lansert en naturell-variant og markedsført den mot alle lavkarbofolka? Så kunne jeg fått tilsette masse søtt syltetøy i min. :P
![]() |
#50 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Brent barn skyr ilden.
![]() |
#51 |
Ikke fullt så fin
|
![]() Sv: Skyr i Norge?http://www.kavli.no/wps/wcm/connect/...O-Q-nyhet-skyr
![]() |
#55 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Ditto!
![]() |
#56 |
<insert something witty>
Medlem siden: Sep 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Skyr i Norge?De har noe lignende på vestlandet, vet ikke hva det heter, men konseptet er enkelt. Før du spiser opp alt tar du unna en skje som du rører godt ut i helmelk og lar stå tildekket på benken et par dager. Deretter kan den lagres i kjøleskapet en ukes tid før du må gjenta prosessen og kaste det du ikke spiser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
<insert something witty>
![]() ![]() |
Ikke godt å si. Hvis den er pasteurisert kan det bli et problem, men som oftest er ikke produktet stabilt hvis ikke bakteriene lever, så det burde være aktiv bakteriekultur der. Og hvis du blander ut en teskje i en halvliter melk vil eventuelle vekstinhibitorer være så utblandet at de ikke har særlig mye effekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
<insert something witty>
![]() ![]() |
![]() Sv: Skyr i Norge?Fant denne: http://en.wikipedia.org/wiki/Skyr som sier det ganske enkelt... Men der er en litt annen, ettersom de bruker skummetmelk og løpe for å lage en slags ostemasse. Kan godt være at trikset jeg beskrev ikke funker med akkurat de bakteriene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Skyr i Norge?Siden det virker som om du kan noe om dette, så spør jeg et annet bakterielt melkespørsmål: Jeg har nemlig en amerikansk kokebok hovr det står om å lage sin egen youghurt, og de bruker noe de kaller "yoghurt starter" og blander i melk. Er dette vanlig youghurt naturell, og vil funke på samme måte som dette tror du?
![]() |
|
|