|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#241 |
flisespikker
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %
Du høres skikkelig fornøyd ut ved å ha klart å formulere deg på en måte som gjør at det ikke går an å gi et ordentlig svar. Det er faktisk langt mindre vanskelig enn å føre en ordentlig diskusjon der man prøver å få frem hva begge parter egentlig mener - det kan du jo prøve på en annen gang.
![]() |
#242 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Jeg skjønner ikke hva som er galt med rines påstand? Jeg kjenner forholdsvis mange V velgere som stempte Ap ved dette valget nettopp av denne grunn alene. En stemme til V var en stemme til et borgerlig flertall der FrP var klart den største, og mest innflytelsesrike parter. Det var jo ingen andre levedyktige alternativer. Eller er det noen som mener det? Som stemte V i den tro at H/KrF/V ville danne en mindretallsrejering uten Frp?
![]() |
#243 |
Yes, we can!!
|
Jeg stemmer ikke taktisk. Aldri. Jeg stemmer for at det partiet jeg har mest tro på fører en god politikk for Norge, også blir størst mulig. I opposisjon, i regjering eller på vippen.
![]() |
#244 |
<*(((<
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men jeg stemte V med den tanken at enten så fikk vi en fortsatt rødgrønn regjering eller så ville V være med i en mindretallsregjering sammen med H og KrF. Det viktigste for meg når jeg stemte var flere Venstrepolitikere på tinget, to er så alt for lite. |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Protonterapeut
|
![]() |
#246 |
flisespikker
|
Det er jeg ikke så sikker på. Eller altså, det gikk ikke etter planen under valget, sant nok, men de har allerede fått over 400 nye medlemmer siden i går, ifølge Aftenposten; mye tyder på at de har fått både større respekt og velgersympati etter valgkampen og valget. Det kan godt hende de vil vurdere strategien til å være god som en del av den langsiktige strategien.
![]() |
#247 |
anglofil
Jeg tror V vil tjene på det valget de tok i år på langt sikt. Det håper jeg virkelig også kjenner jeg. Men hva skjer når Sponheim og Dørum forlater skuta? Abid "hvilke vei blåser vinden i dag" Raja og Trine S G er vel ikke de beste kandidatene til å gjenreise partiet? Jeg synes dere kloke V velgere her inne burde rotte dere sammen og ta over
![]() |
#248 |
Unik
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Eg stemte Venstre i eit håp om at dei kunne danne regjering sammen med Høgre og Krf. Krf klarte å oppnå noko bra då dei satt i regjering sist ( og noko dårligt )
![]() |
#249 |
intro
|
De er så kloke at de for lengst har kommet på den ideen selv, ref. innlegg tidlig i tråden.
![]() |
![]() |
#250 |
Bedreviter
|
Den kan ikke sies å være umiddelbart vellykket, nei, men jeg er fortsatt ikke overbevist om at den var dårlig i et langtidsperspektiv. Ikke minst i lys av det Skilpadda sier lenger opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#251 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
<*(((<
|
Men nå har jo jeg faktisk svart på spørsmålet ditt litt lengre opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#253 |
flisespikker
|
Spørsmålet ditt var, mer eller mindre, "er virkelig skattelettelser så viktige for dere at det er verdt å godta FrP-politikk?". Hverken forutsetningen for spørsmålet eller måten det er stilt på gjør det mulig å svare på dette på en ordentlig måte, og da er det ikke noe poeng å svare deg. Hvis du mente "hvorfor valgte dere å stemme borgerlig, selv om FrP har stor oppslutning?", så har det kommet opptil flere gode og reflekterte svar på akkurat det i denne tråden.
![]() |
#254 |
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
Jeg tenker at en slagen Sponheim på forsiden av landets største aviser OGSÅ kan være med på gi sympatimedlemmer. Strategien kan nok fungere i et lengre perspektiv, men da mener jeg at Venstre er nødt til å få en leder som makter å ha i det minste en brøkdel av den personligheten og karismaen som Sponheim har. Det partiet trenger nå virkelig en LEDER. De kan ikke tillate seg å være anonyme og ute av debattene i de neste 4 årene. Siden det er naturlig at en partileder også er av dem som sitter på Stortinget, seiler vel Skei Grande opp som eneste aktuelle kandidat. Har hun det som trengs for å ta Venstre til nye høyder tro
![]() |
#255 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Nå har jeg ikke lest hele tråden og sjønner at jeg sikkert svarer litt utenfor hoveddebatten her. Og i fare for å gjenta det noen andre kan ha sagt: |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
-
Du syns det er svar godt nok at vi ikke svarer. Vi liker ikke måten du stiller spørsmål på. Siden det forholder seg slik foreslår jeg at du ikke stiller flere spørsmål, så slipper vi å kaste bort tiden alle sammen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Passiv
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Næmmen, sitter dere her og krangler uten meg? :kaster meg inn: |
![]() |
![]() |
#258 |
Erfaren nok
|
Jeg ser heller ikke helt problemet med det rine prøver å si, for det virker jo som om det er det mange har tenkt, at de heller stemmer Ap denne gang enn V, pga FrP?
![]() |
#259 |
Mother of Dragons
|
At en del av Venstres velgere åpenbart har vektet det å unngå en Frp-dominert regjering viktigere enn å styrke sammensetningen på borgelig side er nå så. Men å anklage de som har stemt Venstre av ymse årsaker for å direkte støtte Frp og at de gjør det av smålige årsaker som skattelette er temmelig drøyt.
![]() |
|
|