|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du søkt og fått kontantstøtte (ks) og er du for eller imot? | |||
| Jeg har søkt og fått kontantstøtte. Er hverken for eller imot. |
|
39 | 17,73% |
| Jeg har søkt og fått kontantstøtte. Er for. |
|
69 | 31,36% |
| Jeg har søkt og fått kontantstøtte. Er imot. |
|
93 | 42,27% |
| Har ikke søkt ks (selv i en periode da jeg hadde "rett" til det). Er hverken for eller imot . |
|
2 | 0,91% |
| Har ikke søkt kontantstøtte (selv i en periode da jeg hadde "rett" til det). Er for. |
|
2 | 0,91% |
| Har ikke søkt kontantstøtte (selv i en periode da jeg hadde "rett" til det). Er imot. |
|
10 | 4,55% |
| Annet. |
|
8 | 3,64% |
| Dustepåll! |
|
1 | 0,45% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 220. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ekvilist
|
Sv: Har du noen gang søkt om kontantstøtte?
Selvsagt er det to forskjellige ting, men det illustrerer mye av det samme etter min mening. (Kristin Halvorsen f.eks ble av Frp og H bedt om å frasi seg lønna si, siden hun synes stortingspolitikere har for høy lønn.) Hvorfor himler du?
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Har du noen gang søkt om kontantstøtte?Maimor: Jeg tror kanskje du misforstod meg? Jeg skjønner meget vel at man kan være mot en ordning man selv tjener på (eller for en ordning man selv taper på). Det jeg derimot ikke skjønner, er tankegangen bak å mene at det er dobbeltmoralsk å motta penger man har krav på, dersom man selv ikke er for ordningen på generelt grunnlag. Den eneste tankegangen jeg kunne skjønne som passet med dette, var at man bare er for ting man tjener på selv, og derfor ikke greier å begripe at noen som har krav på kontantstøtte kan være mot ordningen.
|
|
|
#3 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen gang søkt om kontantstøtte?Ja, vi mottok kontantstøtte fra vesla var 1 år til hun begynte i bhg 2 måneder før hun fylte 3 år. Vi hadde bestemødre på begge sider tilgjengelige, samt at jeg ikke jobbet fulltid, og så derfor ikke nødvendigheten i å ha henne i bhg før hun fyllte 3 år. Overgangen til bhg gikk veldig bra, og hun var moden for alderen, samt at hun hadde et bedre ordforråd enn mange andre på samme alder.
|
|
|
|
#4 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
![]() |
Sv: Har du noen gang søkt om kontantstøtte?Ja, har ikke full bhgplass så vi får fortsatt en liten sum.
|
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Har du noen gang søkt om kontantstøtte?Jeg har søkt kontantstøtte, men rakk heldigvis aldri å motta en krone. Jeg er sterkt imot ordningen.
|
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen gang søkt om kontantstøtte?
Ja, men da må staten hoste opp barnehageplasser til alle, synes jeg, og ikke minst slutte å sitte der og lyve om at full dekning er oppnådd når det er bullshit.
|
![]() |
|
|