Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Noen som vet ... ang HM og størrelser ...

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-09-09, 21:03   #1
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noen som vet ... ang HM og størrelser ...

Lurer på en ting: når man kjøper klær i HM butikk, kan man kjøpe "hele" str som f.eks 110 eller 116 eller 122 osv...
I online shopen til HM har de sammenslåtte str som 110/116 og 122/128.

Noen som vet hvorfor det er slik ? Skal bestille noen gensere som snuppa har sett seg ut, og hun bruker str 116. Skal jeg da satse på 110/116 eller 122/128 (som jeg forøvrig frykter blir vel stort...)??

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 21:05   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som vet ... ang HM og størrelser ...

Det er rett og slett umulig å handle klær på HM om man ligger i øvre sjikt av en dobbeltstørrelse.

Gammel 16-09-09, 21:09   #3
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

I butikkene er det samme størrelsesinndeling som på nettbutikken. Enkelte ting er deimot i enkeltstørrelser, og ikke de dobbelte. Min jente bruker stort sett 116, og i hvertfall gensere (tynne i bomull) passer henne fint i 110/116. Enkelte andre ting, som cardigan, hettegensere ol blir for smalt for henne, og det er ikke alltid det passer noe bedre i størrelsen over heller.

Gammel 16-09-09, 21:10   #4
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er veldig mange ting i enkeltstørrelser, men feks pysjer er i dobbeltstørrelser. Dette er likt i nettbutikken og i ordentlig butikk.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 21:16   #5
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Takk for svar! Hm...må vel ta en tur i butikken allikevel da . Ikke så ofte jeg er innom HM, men mente at jeg har sett mest "enkeltstørrelser". Har en del t-shirts fra i sommer og de er da str 116 ??

Ja, ja....kanskje jeg skal ta sjansen på å bestille noe, så får jeg heller sende tilbake om det er noe som blir for smått.....

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 21:27   #6
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Størrelsene på H&M er håpløse. Poden havner alltid mellom to av dobbeltstørrelsene deres, så vi kan velge mellom litt snaue eller alt for store klær.

Gammel 16-09-09, 21:43   #7
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Syns det stadig blir flere klesforretninger som fører dobbeltstørrelser, og det er håpløst.
Heldigvis er bukser fortsatt i enkeltstr.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 21:49   #8
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er kjempedumt. Jeg bruker stortsett 42 og av og til 40, men når størrelsen da ofte er 42/44, så blir det jo en stor 42, noe som ikke passer. 38/40 blir garantert for lite. Latterlig...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-09-09, 21:57   #9
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har vært fornøyd med størrelsene på HM. Men så er det nok forskjell på unger. Jeg har vel HM-unger jeg da... Mine barn er ganske lange og vokser som ugress til tider... så når er de i overkant av en dobbelstørrelse kjøper jeg neste størrelse, og godtar at klærne enten er litt lange en liten stund eller at de ligger en stund før vi tar det i bruk.
Jeg har sjelden hatt bomkjøp til ungene på nettbutikken. Men til meg selv kjøper jeg kun topper eller joggebukser der etter et par bomkjøp på bukser.

Gammel 16-09-09, 22:00   #10
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Takk for svar! Hm...må vel ta en tur i butikken allikevel da . Ikke så ofte jeg er innom HM, men mente at jeg har sett mest "enkeltstørrelser". Har en del t-shirts fra i sommer og de er da str 116 ??
.....

minsten min har t-skjorter i str 3-4 år selv om hun like godt kan ha str 7-8 år. Så det er vel det plagget en kan bruke lengst.

Gammel 16-09-09, 22:00   #11
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Så vidt jeg husker så er vel det meste av klærne på små barn i dobbelstørrelser på HM. Til større barn er det vel en del mer som går på rene størrelser.

Det var i hvert fall slik tidligere.

Ut fra min erfaring av klær derfra, så går man gjerne opp en størrelse i forhold til hva alderen tilsier. Det erfarte jeg både som kunde selv, og ut fra det kundene sa i butikken. Er ikke så store i størrelsene klærne der. (varierer selvfølgelig noe fra fabrikk til fabrikk.)

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:21.