|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du søkt og fått kontantstøtte (ks) og er du for eller imot? | |||
| Jeg har søkt og fått kontantstøtte. Er hverken for eller imot. |
|
39 | 17,73% |
| Jeg har søkt og fått kontantstøtte. Er for. |
|
69 | 31,36% |
| Jeg har søkt og fått kontantstøtte. Er imot. |
|
93 | 42,27% |
| Har ikke søkt ks (selv i en periode da jeg hadde "rett" til det). Er hverken for eller imot . |
|
2 | 0,91% |
| Har ikke søkt kontantstøtte (selv i en periode da jeg hadde "rett" til det). Er for. |
|
2 | 0,91% |
| Har ikke søkt kontantstøtte (selv i en periode da jeg hadde "rett" til det). Er imot. |
|
10 | 4,55% |
| Annet. |
|
8 | 3,64% |
| Dustepåll! |
|
1 | 0,45% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 220. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Sv: Har du noengang søkt om kontantstøtte?
Poenget mitt er at jeg mener at ingen offentlige tjenester bør kunne tas ut som kontantutbetaling, enten man nå velger å avstå fra dem frivillig eller ikke har mulighet til å benytte seg av dem. Jeg synes det er et kjempeviktig poeng for en fungerende velferdsstat. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Jeg er ikke så sikker, jeg er helt enig i at man ikke skal kunne _velge_ å ta ut velferdsordninger som kontantbeløp. Men at man skal kunne få en kompensasjon/hjelp til å løse floka som oppstår fordi stat eller kommune ikke greier å tilby det den skal, synes jeg er riktig i noen tilfeller.
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Ja, det synes altså ikke jeg. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen gang søkt om kontantstøtte?Jeg er prinsipielt i mot kontantstøtten, fordi jeg mener at staten heller bør få til full barnehagedekning. |
|
|
|
![]() |
|
|