Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Legger skolen seg opp i matpakken til ungene?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-09, 08:56   #21
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Legger skolen seg opp i matpakken til ungene?

Nå husker jeg. Enern fikk med én rute mørk sjokolade på en tur. Da hun skulle spise den, pekte læreren på den og sa at det var forbudt å ha med sjokolade på skolen. Enern hadde blitt veldig lei seg og ikke turt å spise den. Ved siden av henne satt de andre og drakk kakao.

Gammel 17-09-09, 08:58   #22
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brenda, her.

På ungdomsskolen derimot har det vært litt andre problemstillinger, der elever har tatt med seg 1,5 liter Coca Cola og en pakke boller.
Dette kan jeg skjønne at lærerene reagerer på.
Det er jo direkte usunt.

For ikke å snakke om hvordan det virker inn på elevenes læring. Jeg har møtt mange elever som kunne lært mye mer effektivt og hatt en mye greiere skoledag dersom matpakkene hadde vert næringsrike, sukkerfattige, eller at elevene i det hele tatt at de hadde hatt matpakke med seg. Desverre går det ikke bare ut over den enkelte eleven, men også de andre i klassen når eleven henger og slenger i taklampa. Noen elever tåler sukkerpålegg, andre burde slett ikke hatt det.

Gammel 17-09-09, 08:59   #23
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg har ikke skolebarn, men jeg hadde ikke klart å forholde meg til noe som var muntlig overbragt. Enten må det komme noe skriftlig pålegg eller aller helst noe som har blitt stadfestet på et foreldremøte. Man kan ikke bare lage regler sånn ut av det blå, vel?

Enig. Jeg forholder meg til skriftlige/vedtatte beskjeder. Synes det hørtes merkelig ut at en lærer hadde sagt noe slik til en førsteklassing.

Andreklassingen min sa her om dagen at lærerne insisterte på at elevene skulle gå ute i sokkelesten om de skulle leke på fotballbanen ved skolen. Det var ikke tilfelle.

Gammel 17-09-09, 09:02   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barnehagen til Glitterbarnet har ingen restriksjoner som jeg vet om. Så vidt jeg kan se er matpakkene til barna varierte og gode, men det kan jo hende loff-og-nugatti-matpakkere har fått beskjed om at den type mat ikke er så næringsholdig.

Glitterbarnet pleier å ha litt forskjellig; smoothie, egg, grovt brød, kjøttboller, fiskekaker, pølser, frukt, grønnsaker, grove kjeks uten sukker og søtstoffer etc. Ingen har hengt seg opp i det, i allfall.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 09:02   #25
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Grovbrødskive med tran.

Poden fortalte i forbifarten en gang at man ikke får ha med "søtsaker" på skolen hvis man ikke har med til hele klassen. Jeg vet at det har hendt en gang eller to at de har fått kake på skolen, men er ikke sikker på om han har utledet regelen fra dette eller om det er noe som har blitt eksplisitt sagt. Vi har ikke fått høre noen regler om skolemat fra skolens side, og heller ikke hørt noen klager eller tips fra dem. Poden har nevnt noen ganger at enkelte kamerater pleier å ha loff eller kjeks med seg, men jeg vet ikke hvor utbredt det egentlig er. (Foreldremøtet har derimot i fellesskap bestemt at barna ikke skal ha med kake eller godterier på bursdagen sin, men gjerne kan ha med f.eks. fruktgreier - fruktsalat, fruktspyd og sånt har vært brukt - til hele klassen.)

Gammel 17-09-09, 09:04   #26
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han har ellers med seg karbonade i grovt hamburgerbrød hver eneste dag, og jeg hadde blitt temmelig oppgitt hvis noen hadde reagert på det. Det er jo en kjempegod, mettende lunsj.

Gammel 17-09-09, 09:09   #27
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde tatt en telefon til læreren og fortalt hva som egentlig var i matpakken og bedt henne passe sine egne saker, eller at hun fikk velge mellom en unge som spiste sunn og god mat til lunsj eller en unge som fikk standard matpakke og gikk sulten (og sur) resten av dagen. Og slengt på en om jeg var i det humøret. Karbonade i grovt hamburgerbrød bør vel være lov? Storebror har fått grove pizzasnurrer med seg flere ganger uten at noen har reagert på det. Det er jo i prinsippet det samme som grovt brød med pølsepålegg, så jeg klarer ikke se problemet.

Gammel 17-09-09, 09:09   #28
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Grovbrød med tran.
Vi ble enig på foreldremøtet at vi skulle oppfordre til mindre sukker i matpakkene, det hadde visst tatt litt av i klassen til poden. Noen hadde med loff med nugatti hver dag og noen hadde med fem pannekekaker med syltetøy. Det ble også slik at barna begynte å bytte innhold i matpakkene, og min pode byttet hver dag i en periode bort sine leverposteiskiver mot loff med nugatti, så da ble vi enig om at det ikke skulle byttes innhold i matpakker heller.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 09:10   #29
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Her legger de seg ikke opp i matpakkene, nei. Jeg vet at det var et forsøk på det en gang, men det var en del mødre som satte en effektiv stopper for det. Jeg var ikke en av dem, det var før min tid som skole-mamma.

Jeg ville tatt kontakt med læreren når det har vært flere meldinger fra barnet om dette, for å sjekke ut om det er korrekt - for deretter å påpeke klart og tydelig at barnets matpakke er foreldrenes ansvar, og ikke lærerens, og bedt læreren slutte å kommentere matpakken.

For det siste er også et poeng, mener jeg. Det er rimelig irriterende alt en lærer får seg til å ta opp med en førsteklassing, når de burde tatt det opp med foreldrene. Jeg blir litt oppgitt når man på felles foreldremøte tar opp på generell basis at "barna må ha med seg regnklær" eller når det står på ukeplanen "husk regntøy, det er mange våte barn om dagen!". Jeg regner vel med at hvis dette er et problem så gjelder det enkelt-elever, og da bør læreren kunne ta det opp direkte med de foreldrene det gjelder.

Halvkvedede viser, hint og kommentarer til 6-åringer er unødvendig. Mener læreren noe om matpakken til barnet ditt får hun for svingende ta det opp med deg. Da får du også mulighet til å forklare / konstatere at slik er det, og så slipper barnet ubehageligheter dag etter dag.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 09:13   #30
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Standard

Bytting av mat er jeg i prinsippet helt for, men selvsagt ikke hvis det dreier seg om å bytte bort ordentlig mat mot godterier. Det er derimot morsomt hvis ungene vil smake litt av hverandres ting og prøve noe annet, synes jeg. Og alle kan jo få lyst på litt variasjon iblant. Jeg var på foreldremøte i forrige uke, og klassens SFO-ansatte fortalte litt om hvordan spisingen foregår, at det er ganske vanlig at de bytter litt seg imellom, og nevnte Poden spesifikt som en av dem som alltid "dekker opp" med sine egne matpakker når de kommer opp til klasserommet etter å ha vært i kantinen (han liker nesten aldri det de får i kantinen den ene dagen i uken de har varmmat).

Gammel 17-09-09, 09:18   #31
Nina
pretty ballerina

Nina sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Nina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelenNina er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Bytting av mat er jeg i prinsippet helt for, men selvsagt ikke hvis det dreier seg om å bytte bort ordentlig mat mot godterier. Det er derimot morsomt hvis ungene vil smake litt av hverandres ting og prøve noe annet, synes jeg. Og alle kan jo få lyst på litt variasjon iblant. Jeg var på foreldremøte i forrige uke, og klassens SFO-ansatte fortalte litt om hvordan spisingen foregår, at det er ganske vanlig at de bytter litt seg imellom, og nevnte Poden spesifikt som en av dem som alltid "dekker opp" med sine egne matpakker når de kommer opp til klasserommet etter å ha vært i kantinen (han liker nesten aldri det de får i kantinen den ene dagen i uken de har varmmat).

Sånn egentlig er jeg helt for bytting jeg også, men som sagt så hadde det tatt litt av i klassen til min pode, i tillegg skapte det veldig mye støy for læreren med den utstrakte byttevirksomheten og forhandlingen som foregikk.
Min pode er også veldig småspist, og det merkes godt på humøret hans hvis det eneste han har fått i seg er loff med nugatti hele dagen.

Nina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 09:18   #32
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Som lærer: Jeg maser kanskje litt om mat på skolen. Jeg vil at alle skal ha frokost i kroppen når de kommer til skolen, og jeg har tatt noen prater med foreldre, når barna gjentatte ganger er helt utsultet lenge før lunsj. Jeg forlanger at alle skal spise på skolen, i hvert fall litt. Jeg minner om at matpakken bør være så sunn som mulig, og at det er lurt å ha med seg noe frukt og grønt, men jeg kommenterer aldri noens matpakker negativt i klassen. Mange har med middagsrester og salater mm. Jeg synes det er bra at foreldrene varierer matpakkene en del, og ser ikke på slikt som noe negativt. Om noen slenger med en pannekake eller en kald vaffel i pakka innimellom, synes jeg det er greit. Skulle det skje veldig ofte med den samme eleven, hadde jeg nok hørt med foreldrene. Jeg har i noen klasser opplevd at enkeltelever ofte har hatt med seg svært usunne matpakker, der boller, saft, supersøte yoghurter, loff og fine baguetter med sjokopålegg har vært standard, og der kake stadig vekk har vært ekstrakos. Dette har jeg tatt opp med foreldrene. Jeg pleier å si fra at vi foretrekker drikke som ikke er søt, og de som like vel har med saft, får kun drikke det til måltidet. Ellers får de drikke vann.

Mamma: Praksis med egne barns matpakker er omtrent det samme. Til daglig er det vann/melk og kjedelige matpakker, siden de ikke er så interessert i noe annet. Når det er brødmat vil HE kun ha grovt brød med smør, eller grovt brød med syltetøy, og JC har også veldig klare beskjeder om hvordan skivene skal være. Innimellom får de en yoghurt. Frukt og grønt får de tilbud om fra meg hver dag, men det er ikke alltid de vil ha. Noen ganger får de fullkornspasta, skinkebiter, bønner og salat e.l. Og har vi en vaffel eller pannekake til overs, kan den gjerne havne i matboksen. På turdag er det gjerne grove ostesmørbrød, pølse, karbonade e.l., og kanskje et par kjeks + saft eller kakako. Jeg synes det er en ok balanse, og hadde blitt irritert dersom skolen hadde lekt matpakkepoliti rundt disse matpakkene.

Sist redigert av Kaija : 17-09-09 kl 09:28.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 09:20   #33
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nina, her.

Sånn egentlig er jeg helt for bytting jeg også, men som sagt så hadde det tatt litt av i klassen til min pode, i tillegg skapte det veldig mye støy for læreren med den utstrakte byttevirksomheten og forhandlingen som foregikk.
Min pode er også veldig småspist, og det merkes godt på humøret hans hvis det eneste han har fått i seg er loff med nugatti hele dagen.

Helt på siden, men begrepet "loff" brukes av mange om alt brød som er litt finere enn det de selv bruker... Jeg har også blitt beskyldt for å sende med ungene "loff med nugatti", men det var halvgrovt brød (med nugatti).

Gammel 17-09-09, 09:23   #34
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Problemet med å sette regler om at "vafler er ikke lov" er jo at det finnes vafler som faktisk er sunne. Jeg lager gjerne vafler eller lapper av havregrøtrester (lillesøster spiser havregrøt til kvelds hver kveld, så vi har ofte rester), hvor jeg blander i litt fibramel, et par egg, bittelitt melk og bakepulver. Det blir kjempegodt, er sunt men jeg innser jo det at det ikke ser sunt ut. Men hadde en lærer eller barnehageansatt reagert så hadde jeg enkelt informert om hva det var og sagt at jeg ikke kom til å innrette meg etter ønske om null vafler.

Gammel 17-09-09, 09:25   #35
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Problemet med å sette regler om at "vafler er ikke lov" er jo at det finnes vafler som faktisk er sunne. Jeg lager gjerne vafler eller lapper av havregrøtrester (lillesøster spiser havregrøt til kvelds hver kveld, så vi har ofte rester), hvor jeg blander i litt fibramel, et par egg, bittelitt melk og bakepulver. Det blir kjempegodt, er sunt men jeg innser jo det at det ikke ser sunt ut. Men hadde en lærer eller barnehageansatt reagert så hadde jeg enkelt informert om hva det var og sagt at jeg ikke kom til å innrette meg etter ønske om null vafler.

Jeg lager vafler som dette, og ringte læreren etter at hun hadde kritisert matpakken til enern. Læreren var rett og slett ikke enig i at jeg hadde rett, så hun bjeffet til meg at det ikke var lov. Vafler er vafler, fikk jeg høre!

Gammel 17-09-09, 09:25   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har snakket litt med vesla om dette og hun sier det er læreren (navnet) som sier det ikke er lov. Hun snakker nok sant, det virker sånn. Men jeg skal høre med læreren om hva som er lov og ikke, de må da komme med noen regler rundt dette om det skal være sånn? Vi har fått flere skriv om alt mulig som har med skolen å gjøre, men matpakker har vi ikke hørt et knyst om, annet enn kommentarer til vesla om at ditt og datt ikke er lov å ha med seg når hun spiser.

Gammel 17-09-09, 09:27   #37
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er litt vanskelig at mange har så ulik standard for hva som er sunt. Vi for eksempel, sender med yoghurt hver eneste dag i barnehagen. Som regel er det danonino uten tilsatt søtning, men også vanlige yoghurter med sukker. Det er fordi Glitterbarnet ikke drikker melk, og det ville vært vanskelig å fått i ham nok kalsium uten disse yoghurtene. Jeg har hørt om mange skoler og barnehager som forbyr yoghurt på generell basis, og det ville vært umulig for oss å følge opp.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 09:29   #38
bina
Ustabil

Standard

kaija: ofte når jeg leser innleggene dine får jeg en følelse av at jeg kjenner deg, men du bor på feil sted.

I alle fall; jeg er også tilhenger av å gi oppfordringer. F.eks. det med frukt / grønt. Og jeg er STOR tilhenger av at man tar ting med foreldrene, og ikke med barnet.

Hos oss er det også klare oppfordringer om å sende med frukt / grønt, men jeg gjør ikke det. Matpausen er for kort, og ungene får gå ut etter hvert som de er ferdige med å spise. Da blir det bare stress for de som sitter igjen med mat / frukt, og så ender de med å stappe det ned i sekken igjen for å komme seg ut. Men jeg skulle ØNSKE at matpausen var lang nok til at ungene fikk spise maten i rolig tempo og likevel ha tid til frukt / grønt.

Gammel 17-09-09, 09:29   #39
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg lager vafler som dette, og ringte læreren etter at hun hadde kritisert matpakken til enern. Læreren var rett og slett ikke enig i at jeg hadde rett, så hun bjeffet til meg at det ikke var lov. Vafler er vafler, fikk jeg høre!

Sjarmerende.

Gammel 17-09-09, 09:29   #40
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg skulle ønske de fulgte litt mere med. Mazungen kommer stadig hjem uten å ha spist og det er bekymringsfullt.

Vi har frivillige regler mtp en hyperallergisk gutt i klassen.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.