|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Har du søkt og fått kontantstøtte (ks) og er du for eller imot? | |||
Jeg har søkt og fått kontantstøtte. Er hverken for eller imot. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
39 | 17,73% |
Jeg har søkt og fått kontantstøtte. Er for. |
69 | 31,36% |
Jeg har søkt og fått kontantstøtte. Er imot. |
93 | 42,27% |
Har ikke søkt ks (selv i en periode da jeg hadde "rett" til det). Er hverken for eller imot . |
2 | 0,91% |
Har ikke søkt kontantstøtte (selv i en periode da jeg hadde "rett" til det). Er for. |
2 | 0,91% |
Har ikke søkt kontantstøtte (selv i en periode da jeg hadde "rett" til det). Er imot. |
10 | 4,55% |
Annet. |
8 | 3,64% |
Dustepåll! |
1 | 0,45% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 220. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
flisespikker
|
![]() Sv: Har du noen gang søkt om kontantstøtte?
Ser du ikke forskjell på å få lønn (statslønn eller annet) for å gjøre en nødvendig jobb og å få kompensasjon for å velge å ikke benytte seg av et tilbud, altså? Da er jeg enig i at det neppe har så mye for seg å diskutere, nei.
![]() |
#2 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#3 |
flisespikker
|
Jeg skjønner ikke den setningen. Eller jeg skjønner den i alle fall ikke i denne sammenjengen. Hva er det du mener det blir på trynet å få betalt for?
![]() |
#4 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du noen gang søkt om kontantstøtte?Jeg svarte bare Ja før i tråden, men nå begynte det å bli litt interessant her.... Sist redigert av rine : 17-09-09 kl 22:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kontantstøtten er slutt måneden før barnet fyller 3 år, så jeg ser ikke den store integreringshemmelsen (ja, jeg så svaret ditt, Inagh, but still). De får jo hvertfall 2 år i barnehagen før skolestart da. Dessuten synes jeg de feks. kan gi kontantstøtte fra 1-2 år og heller øke beløpet litt, da kan de hvertfall ikke snakke om noen hemming av integreringen.
![]() |
#6 |
frakoblet
|
Da kontantstøtten ble innført, var det faktisk dette som var argumentet. Senere endret man litt på dette.
![]() |
#7 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men det største integreringsproblemet med kontantstøtten er jo virkningen på mødrene. Den bidrar til å holde dem utenfor arbeidslivet, den udiskutabelt viktigste arenaen for intergrering (av voksne.)
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
Også et veldig godt poeng!
![]() |
|
|