Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hva tenker dere om denne?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-09, 10:44   #3
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tenker dere om denne?

Jeg er også delt i denne saken.

På den ene siden syns jeg at lav IQ, psykisk sykdom, osv blir litt for "lettvint" i enkelte saker. Det blir nødløsningen, når det ikke nytter å få tiltalte frikjent.

På den andre siden kan vi ikke ha et system hvor vi dømmer funksjonshemmede eller psykisk syke for ting de faktisk ikke kunne forstå. Det har vært enkelte saker av denne typen, og det er feil å bruke fengsler til å oppbevare folk som egentlig hadde trengt hjelp og oppfølging, kanskje i det daglige. Og spesielt i de saker hvor forebygging kunne forhindret at den kriminelle handlingen ble utført.

For meg er ikke offeret en vesentlig "part" i saken. Rettssystemet skal etter mitt syn ta stilling til handlingen, og straffe dersom tiltalte har gjort seg skyld i noe ulovlig. Det må aldri bli slik at straff skal bli offerets "hevn" over gjerningsmannen.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:09.