|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Nybegynner
Medlem siden: Sep 2009
![]() |
![]() Sv: Hva syns DU barn bør kunne for å være hjemme/ute alene?Min mormor var en klok dame. Hun sa alltid at det er med barn som med hester; Du må gi ut tømmer litt etter litt... Vi må altså tørre å slippe barna ut av vår kontroll - litt etter litt! Våre gutter (3, 7 og 10) er alene hjemme innimellom. Den minste kan være hjemme alene med eldstemann i 20 minutter, eldstemann er gjerne hjemme et par timer alene. Vi har - på lik måte som mange andre her - startet "smått" med å gå ut i 5 minutter, 20 minutter osv. Vår mellomste ringte meg 8 ganger på drøyt like mange minutter første gang han var alene.... Å trene barna til å bli selvstendige er ikke noen man kan starte med når de er 15! (men for all del: se an barnet ditt!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva syns DU barn bør kunne for å være hjemme/ute alene?Jentene mine får være hjemme alene i sånn hente-/levere situasjoner og sånn. Det blir nok ett år til at hun som går i 2.klasse nå får lov til å gå hjem etter skolen et par dager i uka og være alene hjemme til vi kommer hjem fra jobb. Når vi er avgårde så får de ikke ta venner inn, men de kan gå ut i hagen vår å leke. De får ikke gå avgårde noe sted før vi har kommet hjem igjen. Største tulla har fått seg en adressebok hvor hun har skrevet ned nummeret til alle i familien, så hvis hun er alene en stund så ringer hun gjerne bestemor for å snakke litt, eller en av oss om det er noe hun lurer på. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|