|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#261 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %
![]() |
#264 |
Shake it out!
|
Ja, jeg synes det er verd det. Jeg synes den rødfargen AP får når de styrer skuta med SV er farlig for landet. Jeg er like skeptisk til SV som jeg er til FrP. Og større tilhenger av Høyre enn av AP. Da er det helt ulogisk å stemme andre enn Høyre, som er det partiet jeg mener har den mest fornuftige politikken på de fleste områder. Jeg skulle dog gjerne ha sett en Høyre/AP-regjering, men innser at det blir in my dreams, og kun der.
Signerer.
![]() |
#265 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg stilte spørsmålet mitt ut fra hva som mest sannsynlig ville blitt realiteten med en borgerlig regjering. Hvis de fleste som stemte borgerlig stemte ut fra ønsker og drømmer, og helt så bort fra at Frp ble en stor del av pakken de stemte på; vel da forklarer jo det en god del. (Og jeg som trodde det var venstresiden som var drømmerene her... |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Shake it out!
|
![]() |
#267 |
Off the map.
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Sett fra et styringspunkt så er jeg enig i at Frp og SV er like ille. Kjernen i Frp sin politikk er nærmere mitt ståsted enn kjernen i SV sin. Når det gjelder FRP er mer MÅTEN de opererer på som skremmer meg. At de spiller på folks frykt og fordommer. Det synes jeg er uspiselig og forkastelig. Men jeg kan ikke få meg til å stemme sosialdemokratisk av den grunn. Jeg ønsker et nytt styresett, og da er nå en gang FrP på den andre siden av skillelinja. Men selv om de er større enn Høyre så ville nok den reelle politikken ha nærmet seg Høyre iom at V og Krf også har stemmer som drar i den retningen.
![]() |
#268 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Jeg har ikke anklaget noen for noe som helst. Jeg har undret meg lenge over hva som får oppegående mennesker til å stemme borgerlig i år når de må vite hvem som mest sannsynlig kommer i regjering (og ville fått en god del å si- jeg tror det) hvis det blir borgerlig flertall, og jeg spurte om det var verdt det? Så veldig spydig var jeg ikke heller, faktisk. Jeg kunne gjerne tenke meg å vite hva folk tenker som gjør det. Jeg har nå såvisst ikke sagt at folk som stemmer V, Krf, eller H (hvorfor alt dette pratet om kun Venstre, forresten?) direkte støtter Frp, men at det er en indirekte støtte, kan vel ingen nekte for.
Vel, du sa at de var like ille. Jeg synes sosialisme er en_del_ hyggeligere enn egosime, derav mitt |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Jeg stemte Venstre fordi jeg ville ha Venstre i regjering, rett og slett. Min plan B var at vi i det minste skulle få kastet ut SV og Sp, fordi jeg, som Milfrid, mener de ikke gjør en god jobb for AS Norge. Jeg vil heller ha en ren Ap-regjering enn en FrP-regjering, det var derfor jeg stemte Venstre og ikke Høyre. Men en rødgrønn regjering er jaggu close call, det må jeg innrømme.
![]() |
#270 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() |
#271 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Jeg ser for øvrig et poeng med det Billa sa, nemlig at Sponheim skulle spilt mye mer på sakene enn ultimata. Jeg tror ikke det hadde funket i vår tabloide verden, men ideélt sett hadde jeg ønsket meg et Venstre som ikke nødvendigvis sa nei til FrP fordi de er pestbefengte, men snakket om at det var uaktuelt å sitte i en regjering, eller støttet en regjering, som (osv) asylpolitikk, miljøpolitikk, velferd. Og derfra dratt konklusjonen om at man ikke kan se for seg hvordan disse to verdene kan møtes - men for all del, hvis FrP har til hensikt å gi opp alle sine kjernesaker, så er de ikke farlige.
![]() |
#272 |
Ringskrømt
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %H/KrF/V kunne ha dannet regjering om de fikk mange nok stemmer. Det er jo et argument FOR å stemme på Venstre - ikke MOT.
![]() |
#274 |
Passiv
|
Shhhhh. :hvisker: |
![]() |
![]() |
#275 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() |
#276 |
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Eg angrar litt på at ikkje eg stemte Venstre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
kan tilsettes alkohol
|
![]() Sv: H, V, KrF og FrP fikk 49,5 % og AP, SV og SP fikk 47,9 %Taktisk stemmegiving er ofte dumt.
![]() |
#279 |
Shake it out!
|
I dette tilfellet kan vi vel kanskje si at taktisk stemmegiving var svært lite taktisk
![]() |
|
|