Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Om jeg skal kjøpe meg sportsvogn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-09-09, 23:02   #21
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Om jeg skal kjøpe meg sportsvogn

Fører på denne.

Gammel 17-09-09, 23:33   #22
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

For meg spiller ikke vekta noen rolle.

Jeg har prøvd alle, og kan venne meg til at ikke alle har Simoens myke fjæring.

Men er Mistralen veldig lav? I sittedelen?

Ikke veldig lav, men endel lavere allikevel enn Simo (som er ganske høy). Jeg vente meg fort til det iallefall og var vant til Simo før det.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-09, 23:34   #23
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er jo knøttlita, så kanskje det bare er en fordel.

Gammel 18-09-09, 11:10   #24
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Mistral er ikke så bred vogn, noe jeg likte godt i butikker, i gangen, et.c. Nett sak. Gikk greit i bilen.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 11:14   #25
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Men så kom jeg over denne?

Emmaljunga cerox, 2004-modell, til en tusenlapp?

Jah, så nå at denne er i Molde, men noe lignende da.

Sist redigert av Stine-mor : 18-09-09 kl 11:39.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 21:44   #26
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Siden jeg ikke har funnet noen Cerox'er jeg kan ta og kjenne på litt først, til riktig pris, har jeg nå hånden på to forskjellige Mistraler.

En Mistral kjøpt høsten 2006. Fin sportsvogn, ikke noe tilbehør, ikke lufthjul, men veldig fin. Det er vel 2006-modell. 1500 kr.

En Mistral, som selger kan si dette om:

Sitat:

Selger en Marineblå Teutonia mistral 2005 modell m/ lufthjul til 1500 kr. pent brukt. Ingen flekker, hull eller slitasje. Føger med babybag, vognpose og rentrekk i samme farge.(bilder kommer)

Jeg venter på bilder av den, siden hun akkurat nå vasker trekk osv.

Såh: Er det forskjell på 2005 og 2006? Og hva bør jeg velge?

Gammel 18-09-09, 21:54   #27
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Eller denne? 2005-modell iflg selger? Jeg må jo forhøre meg her, for det er flere som sier vogna er både 2 og 3 år yngre enn det den er.

1400 kr, inkl litt utstyr:

Sitat:

Pent brukt Teutonia barnevogn selges med masse utstyr.
Softbag, overtrekk, dunpose, regntrekk, stellebag og myggnett.
Alt fra Teutonia.

Gammel 18-09-09, 21:57   #28
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Den nederste ligner veldig på 05. Sjekk kalesjen Ellers bra pris for mye utstyr!

Gammel 18-09-09, 22:30   #29
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Den nederste er lik mistralen vår, som er en 2005-modell. Så der tror jeg selger snakker sant altså. Vi har de samme hjulene også, og den er god å trille med disse hjulene. Jeg var i det store og det hele veldig fornøyd med vogna, god å trille, kjekt med snubart håndtak, stor og god kalesje både i sol og i kulde. Vi brukte den til minste var godt over 3 år, så den er ikke av de minste vognene, også er den relativt lett, 11 kg tror jeg min veier.

Gammel 19-09-09, 16:52   #30
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Driver og veier litt for og i mot. Jeg har fått høre at 06-modellen er bedre å trille, samt har rundere kallesje.
Men så har jeg også fått høre at det er bedre både for triller og passasjer om vogna har lufthjul.
Så da er det vel greit å kikke etter en med lufthjul.

Har funnet denne, 05-modell? Vanskelig å se hva slags hjul den har. 1000 kr med babybag, stormtrekk og regntrekk.

Sist redigert av Stine-mor : 19-09-09 kl 17:01.
Gammel 19-09-09, 17:07   #31
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Aner ikke ang hjul, men fin vogn. Mange har veldig gode erfaringer med slike. 1000,- må være utrolig kjekk pris.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 18:23   #32
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Ville gått for den fineste/nyeste. Trenger ikke så mye utstyr, men bra at noe er i god kvalitet.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 19:43   #33
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Den siste der har luftkanalhjul, de er litt lettere enn lufthjul. Men de kom ikke før i 06 tror jeg, så der har de sikkert kjøpt nye hjul til vogna en gang, for vogna er 05 modell.

Gammel 19-09-09, 20:08   #34
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Den siste der har luftkanalhjul, de er litt lettere enn lufthjul. Men de kom ikke før i 06 tror jeg, så der har de sikkert kjøpt nye hjul til vogna en gang, for vogna er 05 modell.

Men jeg har hørt at vogna blir bedre både for triller og passasjer om det er lufthjul. Stemmer det? Lurer på om jeg skal gå for 06-modellen uten utstyr. Jeg har jo egentlig det jeg trenger.

Hva slags modell er dette?

Nå maser jeg fælt her, men jeg må jo være sikker på at jeg gjør et godt valg.

Sist redigert av Stine-mor : 19-09-09 kl 20:18.
Gammel 19-09-09, 20:27   #35
Gerbera

Gerbera sin avatar

Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Men jeg har hørt at vogna blir bedre både for triller og passasjer om det er lufthjul. Stemmer det? Lurer på om jeg skal gå for 06-modellen uten utstyr. Jeg har jo egentlig det jeg trenger.

Hva slags modell er dette?

Nå maser jeg fælt her, men jeg må jo være sikker på at jeg gjør et godt valg.

Lufthjul vs. luftkanalhjul er smak og behag, jeg har prøvd begge deler, og synes egentlig begge deler fungerer veldig bra til sitt bruk. Har nemlig stått maaaaange kilometer hjemmefra, med punktert lufthjul.

Den modellen du linker til sist der, er en 02 eller 03 modell, altså gammel. Jeg syntes 06 modellen du la inn bilde av, så veldig fin ut, og hvis du har alt utstyret du trenger fra før, er det jo greit å kjøpe en litt nyere modell.
Nå husker jeg ikke om det var lufthjul på den?

Gammel 19-09-09, 20:35   #36
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Her er 06-modellen til 1500 kr. Kjempefin, synes jeg, men uten lufthjul.

Evnt denne, men den må sendes.

Hjemme har jeg voksipose og myggnett. Må evnt ha regntrekk og kaaaanskje stelleveske ved siden av.

Gammel 19-09-09, 20:56   #37
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Av disse ville jeg helt klart valgt den røde/svarte. Helt lik vår (bortsett fra fargen) og den var jeg veldig veldig fornøyd med.

Ang Emmaljunga Cerox, har jeg faktisk hatt en slik også, før Mistralen, og jeg var veldig veldig fornøyd (mange som ikke var det på den tiden jeg hadde vognen). Men minuset er at den er ganske kort i ryggen/kalesjen er veldig lav, så jenta vår vokste ut av den ganske tidlig. Derfor ble den byttet ut i Mistral. Og helt ærlig, skulle jeg valgt blandt disse to, hadde jeg nok valgt Mistral ja

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 21:02   #38
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Luftkanalhjul kom før 2005, hvertfall for noen merker. Hadde selv en Emmaljunga kjøpt i 2002 med luftkanalhjul. Emmaljunga sine var mykere enn f.eks. Teutonia sine før, men det finnes jo ulike typer hjul til de ulike modellene også.

Jeg synes Mistral er ei god vogn selv, selv om Teutonia i utgangspunktet er ganske korte i ryggen. Men veldig kjekt at man kan vippe styret over og skifte kjøreretning på den måten.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 22:29   #39
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Standard

Mine barn er korte av vekst (som sine foreldre ). Jenta mi som er 3 år og 8 mndr, er ca 95 cm nå.

Men jeg tror jeg går for 06-modellen, og det for utseendets skyld.

Gammel 20-09-09, 08:56   #40
Gerbera

Gerbera sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Luftkanalhjul kom før 2005, hvertfall for noen merker. Hadde selv en Emmaljunga kjøpt i 2002 med luftkanalhjul. Emmaljunga sine var mykere enn f.eks. Teutonia sine før, men det finnes jo ulike typer hjul til de ulike modellene også.

Misforstå meg rett, Teutonia hadde også luftkanalhjul før 2005, men ikke akkurat den typen jeg omtalte, de var nye i 2006. (Eller var det 05?? Jeg må sjekke bildene av vognene mine...)

Men sjekk om den er falmet da, kan kanskje se litt sånn ut i fra bildet, men det er jo vanskelig å vite uten å se den IRL.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.