Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du blodgiver?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-09-09, 23:35   #1
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Er du blodgiver?

Jeg ga blod for 10 år siden og har hatt et lenger opphold pga tre svangerskap, fødsler og amming. Men nå hadde jeg ingen unnskyldning lenger, så nå er jeg i gang igjen.

Er du blodgiver, eller hva er din unnskyldning?

www.giblod.no

Denne saken fortjener litt oppmerksomhet synes jeg, da alle som kan bør gi blod om de er friske og ellers fyller kriteriene.

Gammel 21-09-09, 23:36   #2
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Er du blodgiver?

Nei, det gjør jeg ikke.
Jeg får ikke lov.

Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 23:37   #3
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Æsj, glemte hele pollen da såklart!

Jaja, svar i tråden mottas med takk.

Gammel 21-09-09, 23:41   #4
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært. Får ikke lov for øyeblikket, men håper jeg skal kunne få lov igjen om en stund.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 23:42   #5
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg kan ikke være blodgiver. Som hjertesyk vil jeg gjerne minne folk på organdonasjon også.

Gammel 21-09-09, 23:43   #6
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Nei, jeg er ikke blodgiver.

Annet enn at jeg ammer for øyeblikket, har jeg ingen unnskyldning.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 23:43   #7
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er blodgiver.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 23:43   #8
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Som hjertesyk vil jeg gjerne minne folk på organdonasjon også.

Har donorkort, og alle mine nærmeste er informert om at jeg er positiv til organdonasjon.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 23:44   #9
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært, men har hatt gravid/ammepause på 8 år. Skal begynne igjen når jeg slutter å amme.

Eller - skal begynne nå snart. Jeg ammer ikke mye, men er fremdeles i nok ammetåke til å ha glemt blodgivergreiene.

Gammel 21-09-09, 23:45   #10
pulverheksa
blant fjord og fossevell

pulverheksa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Får ikke lov å gi blod, jeg trenger det selv.
Familien er informert om organdonasjon, men bærer ikke rundt på donorkort.

Gammel 21-09-09, 23:50   #11
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er ikke. Har vært mistenkt malariasyk, så de vil visst ikke ha meg. Ellers er det vanskelig å gjennomføre uten at det lønnsmessig blir et tapsprosjekt.

Gammel 21-09-09, 23:50   #12
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er blodgiver og er positiv til organdonasjon.

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 00:00   #13
Hermine
From Gokk With Love

Hermine sin avatar

Hvor: Alta
Hermine er litt kulHermine er litt kulHermine er litt kul
Standard

Nei, jeg er ikke blodgiver, pga lang reisevei til sykehuset.

Gammel 22-09-09, 00:09   #14
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, jeg er blodgiver, iallfall når jeg
1: ikke uplanlagt/mislykket gravid de siste seks måneder
2: ikke har fått flåttbitt de siste månedene
3: ikke har betennelse i gamle rotfyllinger og trenger haste-tann-operasjon/går på antibiotika
4: ikke har endret dose såpass mye i stoffskiftemedisiner at de nekter meg.

(unnskyld fyldig besvarelse, men jeg er mildt sagt litt lei av at det skjer noe RETT før en blodgivertime. Jeg VIL gi blod, men har altså vært forhindret opptil flere ganger det siste året.
:samler på mummi-kopper: Og er jo rhesus minus, så jeg tapper jo for min egen skyld også ... :Fleksnes vs blodbanken:

Er også positiv til organdonasjon, selv om jeg ikke har fyllt ut kort.
Hva barna mine angår har jeg ikke diskutert så i detalj med sambo, er litt mentalt pysete på å diskutere mine barns evt uforutsette dødsfall, men når jeg ikke tenker på mine egne, så ser jeg selvølgelig positivt på muligheten til å redde et annet menneske hvis man kan det ved donasjon...

Gammel 22-09-09, 00:15   #15
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jepp, jeg er. Har vært giver siden slutten av 80 tallet, kun avbrutt av to svangerskap, og et par runder hvor jernlagrene mine har vært langt nede i kjelleren en tur.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 02:05   #16
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Nei jeg får ikke lov. Vil veldig gjerne.
Jeg skulle gjerne ha donert både blod og beinmarg.

Gammel 22-09-09, 02:43   #17
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er blod- og plategiver. Nå når jeg bor i USA så kan jeg bare gi når jeg er i Norge på besøk og det har jeg gjort til nå.

Jeg står i donorregister både i Norge og Sverige.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 06:37   #18
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nei, og unnskyldningen min er at jeg har vært gravid/ammet de siste 4-5 årene. Jeg har imidlertid tenkt å ta kontakt med blodbanken for å høre om jeg kan gi blod etterhvert, men det er ikke sikkert jeg får lov.

Gammel 22-09-09, 06:50   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er blodgiver, og har informert alle pårørende om at jeg gjerne donerer organer hvis det noen gang skulle bli en problemstilling.

Gammel 22-09-09, 06:51   #20
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Nei, de vil ikke ha mitt blod pga. sykdom.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:32.