Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er du blodgiver?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-09, 07:13   #21
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du blodgiver?

Nei, jeg er ikke det. Vil gjerne være men tar medisiner som gjør at jeg ikke får lov. HAr organdonasjonskort i lommeboken og pårørende er informert over det.

Gammel 22-09-09, 07:40   #22
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har vært. Får ikke lov for øyeblikket, men håper jeg skal kunne få lov igjen om en stund.

Samme her. Da jeg begynte med magestyret mitt så fikk jeg ikke lov lenger. Men får tro jeg kan igjen etterhvert.
Er også oppført som beinmargsdonor, og har donorkort i lommeboken. De kan plukke meg ren. Har ikke bruk for noe som helst etter at jeg er død

Sist redigert av Left : 22-09-09 kl 07:47.
  Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 07:44   #23
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært, men er permanent avskiltet.

Gammel 22-09-09, 07:47   #24
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Samme som Veronal. Men jeg har vervet mannen, da.

Gammel 22-09-09, 07:49   #25
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg gir blod og har donorkort i lommeboken.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 07:53   #26
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er ikke blodgiver, får ikke lov. Er usikker på om organene min kan brukes noe særlig heller, men jeg er positiv til donasjon, og det vet mine nærmeste. Gubben er blodgiver, og skal bli blodplategiver.

Gammel 22-09-09, 07:54   #27
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er blodgiver, registrert som beinmargsdonor og har donorkort i lommeboka. : prektig:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 08:00   #28
sykkelpappa
<insert something witty>

sykkelpappa sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
sykkelpappa er litt kulsykkelpappa er litt kul
Standard

been there, done that, doing it tomorrow (metaphorically speaking).

Blodgiver, blodplategiver og organdonor.

Skjønner igrunnen ikke at noen som kan, ikke vil...

sykkelpappa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 08:02   #29
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg er registrert og har gitt blod, men nå har jeg karantene frem til legene finner ut hva som feiler meg.
Donorkortet ligger i lommeboka og alle i familien vet at det bare er å forsyne seg om det skulle skje meg noe.

Gammel 22-09-09, 08:08   #30
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja. Men må vente ett år etter fødsel. Hvor lenge etter amming, noen som vet?

Sist redigert av Dali : 22-09-09 kl 08:36. Årsak: Korrigerer ventetid etter fødsel etter å ha oppdatert meg.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 08:10   #31
Isa
--

Isa sin avatar

Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er blodgiver og står i benmargsregisteret også. Donorkort har jeg ikke, men de rundt meg vet hva jeg mener. Men skal få ordnet donorkort nå.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 08:17   #32
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg har meldt meg to gonger, både på St Olavs og på Haukeland, men har fått avslag grunna eiga helse begge gonger. Eg skulle gjerne gitt både blod og beinmarg.

Donorkort har eg og mine nærmaste er greit informert om mine ønsker om å bidra med reservedeler om det skulle oppstå eitt eller anna. Eg er imidlertid litt usikker på om nokon vil ha noko frå kroppen min. Den fungerer ikkje heilt som den skal, og egnar seg kanskje best til forskning

Gammel 22-09-09, 08:28   #33
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sykkelpappa, her.

Skjønner igrunnen ikke at noen som kan, ikke vil...

Da har du kanskje aldri møtt noen med skikkelig angst for leger, sprøyter og sykehus? Jeg skjønner godt at en del ikke gir blod selv om de teknisk sett kunne ha gjort det.

Det er også et spørsmål om hvor mye arbeid man må gå til for å få det gjort; da jeg var student og billøs, kunne man ikke gi blod på sykehuset, men måtte til andre siden av byen. Det fristet lite å sitte på bussen i en time hver vei, i tillegg til den timen det gjerne tar med selve blodgivingen, for å si det mildt, så da ble det rett og slett ikke til at jeg så meg overskudd til det.

Gammel 22-09-09, 08:29   #34
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Beata, her.

Ja. Men må vente ni mnd etter fødsel. Hvor lenge etter amming, noen som vet?

Jeg mener å huske at jeg ble satt opp rutinemessig et år etter fødsel, så de regner vel med at man kan amme ganske umiddelbart etter ammeslutt?

Gammel 22-09-09, 08:33   #35
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg mener å huske at jeg ble satt opp rutinemessig et år etter fødsel, så de regner vel med at man kan amme ganske umiddelbart etter ammeslutt?

Ok, da får jeg vente tålmodig på innkalling. Vet jo at det er blodmangel for tida, så jeg kunne tenke meg å starte igjen med en gang.

Gammel 22-09-09, 08:34   #36
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har gitt blod og har lyst til å gi igjen når jeg får lov hvis jeg finner en måte det er praktisk mulig å få det til på i forhold til jobb og sånt.

Gammel 22-09-09, 08:44   #37
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg er ikke blodgiver, men skulle gjerne vært det.
Fikk ikke lov, veier for lite.

Har donorkort i lommeboka da.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 08:53   #38
LaLuna
aldrende

LaLuna sin avatar

LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er blodgiver.

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 08:56   #39
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er blodgiver. Sist så gav jeg blodplater. Det tar ca 1,5 time, så da må man ha god tid på seg. Oppfordrer virkelig folk til å gi blod, hvis de kan.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-09, 08:59   #40
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært, men pga av lave jernlagre fikk jeg ikke gi før det kom opp på et akseptabelt nivå igjen.
Jeg burde kanskje sjekke dette nå og starte opp igjen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:22.