|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva gjør du når det virkelig gjelder?Var på et møte med jobben i forrige uke hvor det ble referert til et foredrag om krisehåndtering.
![]() |
#2 |
tankefull
|
![]() Sv: Hva gjør du når det virkelig gjelder?Jeg er sikkert over snittet flink til å krisemaksimere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør du når det virkelig gjelder?Huff! Det er en forferdelig måte å finne ut sånne ting på.
![]() |
#4 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hva gjør du når det virkelig gjelder?Jeg tenker på sånne situasjoner på forhånd, og får ikke panikk. Jeg er superrasjonell i stressede situasjoner og får den store skjelven når faren er over.
![]() |
#5 |
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør du når det virkelig gjelder?Jeg har alltid tenkt, og tenker fortsatt at skjer ditt og datt så blir jeg handlingslammet. Men det har vist seg gang på gang at jeg ikke gjør det. Jeg blir helt rolig, kjapp og effektiv og har full kontroll på hva jeg skal gjøre. Eller, har hatt i alle fall i de situasjonene jeg har vært oppi, som jeg på forhånd var helt sikker på at kom til å lamme meg om det skjedde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva gjør du når det virkelig gjelder?Jeg har vært i en krisesituasjon et par ganger. Den ene gangen ble jeg lammet først deretter gikk alt på autopilot til det var ferdig. Den andre gangen gikk det som Esme beskriver. Tusen millioner prosent i fokus og rasjonell og orientert i retning av løsninger og fikse. Deretter skjelven så jeg knapt sto på bena. |
![]() |
![]() |
#7 |
Stiv
|
![]() Sv: Hva gjør du når det virkelig gjelder?Jeg har alltid innbildt meg at jeg er handlekraftig og vil klare å holde hodet kaldt i akutte situasjoner. Vel, så feil kan man ta. Da minstemann fikk anfall og rykninger (noe som i ettertid viste seg å være et særdeles kraftig feberkrampeanfall) og mannen ringte meg og ba meg ringe etter sykebil, klarte jeg ikke å huske hvilket nummer jeg skulle ringe. Heldigvis var det en kollega i nærheten som sa at jeg måtte ringe 113. Etter det klarte jeg heldigvis å få hjernen i gang igjen og jeg klarte å oppføre meg nogenlunde rasjonelt.
![]() |
![]() |
#8 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Hva gjør du når det virkelig gjelder?Jeg er både og. Jeg har opplevd at bena mine frøs fast i bakken når jeg egentlig burde løpe avgårde for å sjekke sjåføren av en bil som hadde kræsjet, og jeg har opplevd å handle fullstendig på autopilot og ikke fått skjelven før etterpå.
![]() |
#9 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Hva gjør du når det virkelig gjelder?Jeg har til og med tatt kommandoen delvis i en buss og jaget folk bort fra den som besvimte for at den syke skulle få bedre plass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Hva gjør du når det virkelig gjelder?Må man så må man. Det tror jeg alle klarer hvis man kommer i en situasjon hvor det virkelig gjelder.
![]() |
#11 |
weird
![]() Sv: Hva gjør du når det virkelig gjelder?Erfaringen har vist meg at jeg er bedre i krisesituasjoner enn jeg gir meg selv kredit for.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør du når det virkelig gjelder?Jeg tenker ikke så mye gjennom sånt til daglig, men tror jeg handler i stedet for å bli passiv, hvis det først skjer noe. Føler i hverfall at jeg har tenkt klart og gjort ting riktig før, selv om jeg ikke har vært i noen store katastrofer da.
![]() |
![]() |
#14 |
Helt vanlig
|
![]() Sv: Hva gjør du når det virkelig gjelder?Kan bare komme på en gang jeg har opplevd det. Da ble jeg stående som lammet først, helt til noen ropte til meg at jeg måtte gjøre noe. Da handlet jeg rasjonelt og effektivt.
![]() |
#15 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hva gjør du når det virkelig gjelder?
Jeg også.
![]() |
#16 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva gjør du når det virkelig gjelder?Jeg handler og er klartenkt, men vi hadde en episode på jobben bare for noen netter siden som gjorde meg stresset. Jeg tror det kom av at jeg var usikker på rutinene rett og slett. Ikke hva jeg praktisk og medisinsk skulle gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Leser
|
![]() Sv: Hva gjør du når det virkelig gjelder?Jeg vil tro jeg handler. Har gjort det til nå i alle fall, men det vil sikkert avhenge av situasjonen. Merker ofte at jeg får reaksjoner på ting leeeeenge etter andre. Akkurat det er litt ensomt, når jeg sitter og depper eller er i "tenk om!
![]() |
#18 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør du når det virkelig gjelder?Jeg holder hodet kaldt i den tiden det trengs, og hylgriner og skjelver etterpå.
![]() |
#19 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hva gjør du når det virkelig gjelder?Jeg tenker på sånt på forhånd, og har vist flere ganger at jeg er iskald og handler. Da kommer kommandantstemmen frem, og jammen er den god å ha.
![]() |
#20 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Sep 2007
![]() |
![]() Sv: Hva gjør du når det virkelig gjelder?Jeg sjekker alltid hvor nødutgangene er på hotell, ferger ol. Sjansene for å komme seg ut øker betraktelig hvis man har sett hvor man skal gå. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|