Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hodelus

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-07, 23:12   #1
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hodelus

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Dere har rett i at lærere ikke har plikt i å drive slik opplæring, men jeg sender heller ikke barna mine et sted de kan smittes av verken lus eller verre. Rett og slett ikke aktuelt å med vitende vilje utsette oss for slike ekkelheter.

Da tror jeg det kan bli litt problematisk for dere innimellom.

I barnehagen der jentene går har det vært spredte forekomster av lus et par-måneder nå. Vi sjekker jentene ukentlig, så den er grei, men jeg tror både pappa`n og jeg nå hadde vært uten jobb og/eller veldig blakke om vi hadde valgt å ha jentene hjemme hele denne perioden.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 23:15   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heiko, her.

Da tror jeg det kan bli litt problematisk for dere innimellom.

I barnehagen der jentene går har det vært spredte forekomster av lus et par-måneder nå. Vi sjekker jentene ukentlig, så den er grei, men jeg tror både pappa`n og jeg nå hadde vært uten jobb og/eller veldig blakke om vi hadde valgt å ha jentene hjemme hele denne perioden.

Det er ikke mitt problem. Jeg holder barna mine borte fra noe som kan forvolde skade, akkurat som jeg ikke ville sendt dem på skolen om det går smittsomme sykdommer vi ikke er interessert i å motta. Kan ikke skolen holde seg "ren" så får de ta forhåndsregler.

Da jeg var liten var lusesjekk helsesøsters oppgave. En idé.

Gammel 09-01-07, 23:21   #3
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ikke mitt problem. Jeg holder barna mine borte fra noe som kan forvolde skade, akkurat som jeg ikke ville sendt dem på skolen om det går smittsomme sykdommer vi ikke er interessert i å motta. Kan ikke skolen holde seg "ren" så får de ta forhåndsregler.

Da jeg var liten var lusesjekk helsesøsters oppgave. En idé.

Selvfølgelig er det ikke ditt problem Sitron, men det ville være et problem for de aller fleste foreldre å holde barna sine hjemme på ukesvis fordi man er redd for smitte. Bra at dere har muligheten til å holde barna hjemme slik at de ikke utsettes for smittsomme sykdommer dere er uintresserte i. På den andre siden vil det kanskje etterhvert bli mye fravær på skolen for ungene?

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 23:21   #4
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Om du skal holde ungene dine borte fra skolen hver gang det "går" lus, kommer de til å gå glipp av mye skolegang gitt. Lus er forøvrig ikke skadelig, men plagsomt det er det.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-07, 23:28   #5
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva slags skade kan hodelus forvolde da?

Gammel 09-01-07, 23:34   #6
Edvard
Superaktiv

Edvard sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Edvard er litt kulEdvard er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Hva slags skade kan hodelus forvolde da?

Kløe, smitte, og hygienisk ekkelt. Men ingen alvorlig helsefare i vårt velernærte samfunn. Helsesøstersjekk er et nøkternt og godt forslag. Kurene virker.

Gammel 09-01-07, 23:16   #7
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Jeg sjekket alle barna selv da jeg var styrer i barnehage. Tok ikke sjansen på at alle foreldre gjorde det, og jeg ville veldig gjerne ha lusene ut av barnehagen!

Ikke var jeg interessert i at de voksne skulel få det heller, hadde blitt mye mer arbeid for meg å finne vikarer, enn å gå gjennom 50 barnehoder med kam

Alle med egg eller lus ble sendt hjem umiddelbart!

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24.