Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Oppsett nytt akvarium 60 l

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-09, 21:15   #1
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppsett nytt akvarium 60 l

Nei, nå ser jeg den jo på bildet ! Det er en stakkar liten og søt pansermalle Dette er ikke algespiser, men bunnlevende flokkdyr du må ha mange av !
I såfall bør de skamme seg hardt og lenge i dyrebutikken du har handlet i.

Sist redigert av Susse : 24-09-09 kl 21:26.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 21:53   #2
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Nei, nå ser jeg den jo på bildet ! Det er en stakkar liten og søt pansermalle Dette er ikke algespiser, men bunnlevende flokkdyr du må ha mange av !
I såfall bør de skamme seg hardt og lenge i dyrebutikken du har handlet i.

What? Hun forklarte meg at det var en algespiser hun joh! For jeg skulle ha en ancistrus, men det hadde de ikke.
Hrmf - da må jeg se om denne overlever, og så evt. kjøpe noen flere da?
Det er en slik du har bilde av ja.

Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 22:01   #3
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Tenkte meg det ja, dama må få beskjed om at sånt ikke er greit, stakkar liten. De er supersøte og trivelige fisk, men bør absolutt være i stim på minimium 4 stk.
Som sakt spiser de ikke alger, men er flinke ryddere allikevel. De kan ikke ha grus som bunnsubstrat, det skader de fine bartene. De fyker rundt på bunnen i flokk og graver mellom sandkornene med bartene for å finne matrester. Mange flotte arter av corydoras.

Gammel 24-09-09, 22:06   #4
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Tenkte meg det ja, dama må få beskjed om at sånt ikke er greit, stakkar liten. De er supersøte og trivelige fisk, men bør absolutt være i stim på minimium 4 stk.
Som sakt spiser de ikke alger, men er flinke ryddere allikevel. De kan ikke ha grus som bunnsubstrat, det skader de fine bartene.

Da må jeg adoptere den bort. Har jo grus. Teite, teite butikkdame!! Det også burde hun jo visst??! Og spurt hva slags dekke jeg har? Dette er jo på grensen til dyreplageri joh! Ok - jeg skal aldri gå dit mer. Jeg skal holde meg til butikken på Strømmen Storsenter. Der var de kjempeflinke, og hjalp meg å velge ut planter, sa hvor det var lurt å sette dem, at jeg måtte lage hule osv.
Jeg vil jo selvsagt at fisken min skal ha så optimale forhold som mulig.
Guri, hva skal jeg gjøre med den fisken da?

Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 22:14   #5
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Du kan selvsakt beholde den, men den vil ikke ha det så bra dessverre. Var jeg deg ville jeg tatt en telefon til dyrebutikken og forklart problemet, bedt dem ta fiske tilbake og gi deg pengene igjen, dette er deres feil !
Selvsakt burde hun visst det, jeg er kun semiproff akvarist og vet sånt. Hun jobber tross alt med det, jeg driver jo med sår.
Hule trenger du kun om du skal ha fisk som legger egg i hule, som ancistrus og cicklider.
En annen ting, ligger steinene dine helt fast ? Det skal lite til før de tipper og om du skal stable dem bør de festes til hverandre med akvariesilikon. Særlig om du har tenkt å ha cicklider må du passe på, for de graver en del og da kan grusen flytte seg og steinen falle. 60 liter er mye vann på et stuegulv, jeg har dessverre testet det.

Gammel 24-09-09, 22:23   #6
Left
Passiv

Standard

Steinene ligger ikke fast nei, men de er ikke så veldig store, og de ligger ikke så høyt. Men faren er jo at de kan lande oppå en fisk da...

En annen ting, de platyene, liker de å svømme høyt i karet?

Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 22:39   #7
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Steinene ligger ikke fast nei, men de er ikke så veldig store, og de ligger ikke så høyt. Men faren er jo at de kan lande oppå en fisk da...

En annen ting, de platyene, liker de å svømme høyt i karet?

Platyene trives godt høyt opp ja, men de kommer nok til å farte mer rundt i midtsjiktet etter hvert.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:14.