|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Det spørs da, er du glad i god mat? Liker du å gjøre ting sammen med andre på kjøkkenet, liker du å ha kontroll over det du putter i munnen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har ponny, ønsker høyhest
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Jeg er heller ikke glad i å lage mat, men finner mye motivasjon i å ha en mann som er det, og som synes ALT jeg lager er VELDIG godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Mean Milk Machine
![]() |
![]() Jeg hatet også å lage mat. Men, så ble vi med på et helt spesielt form for abonnement for et par år siden. Annen hver fredag gikk vi ned til et spisested i byen og hentet en forundringspakke. Den inneholdt en oppskrift og ingredienser til en gourmetmiddag for 2 (ev. flere). Jeg og mannen pleide å lage maten sammen, noe som gjorde det hele ekstra koselig. Det ga meg masse kunnskap om råvarer og kombinasjoner og en lyst til å prøve nye ting. Nå abonnerer vi ikke lenger, men finner flere nye hverdagsoppskrifter på nettet hver uke. Det blir som oftest jeg som lager og jeg tillater meg selv å eksperimentere litt. I dag ble det gratinert aubergine med couscous. Fjernet to ingredienser og la til en ny. Kjempegodt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bree
![]() ![]() |
![]() Heldigvis er mannen min glad i å lage mat. Han elsker å finne på noe spennende retter når vi skal ha middagsgjester. Jeg elsker å dekke bord og pynte, så vi utfyller hverandre ganske så godt der |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Elles så kan du faktisk bruke den estetiske sansen din når du lagar mat. Ein wok med ulike grønnsaker i ulike fargar, litt ris eller nudlar o.l. kan faktisk vere ein esetisk nytelse i tillegg til det reint smaksmessige. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Dukkar plutseleg opp ...
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]()
Du treng IKKJE meir enn to kjelar på ovnen for å lage god mat. Eg brukar sjeldan meir enn ein wok/ei steikepanne + ein kjele (til ris, pasta el.l.). |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Epikur
|
![]() Man kan lage utmerket mat i et stormkjøkken. Det trengs hverken mange kjeler eller mye tid.
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Er det håp for meg?
![]() |
#9 |
Trøtt
|
![]() Sv: Er det håp for meg?
|
![]() |