|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Pauset
|
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettJeg sendte de en mail nå, hvor jeg bad de pent om å slette oppføringen min iom at jeg ikke kunne fjerne den informasjonen jeg ikke ville ha der selv. Det er ikke en opsjon å fjerne adresse og telefonnummer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internett
Mens jeg fjernet bursdagen min fra telefonkatalogen før de fjernet den for alle, og skjult nummer har jeg også. Så de har nok den infoen fra et annet sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Pauset
|
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internett
Samme her. Jeg står ikke i telefonkatalogen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Bedreviter
|
Jeg tror også at opplysningene dels er hentet fra telefonkatalogen. Tre i min nære omgangskrets er ikke registrert i telefonkatalogen. Én fordi telefonen hennes er registrert i mannens navn, og to andre fordi de kun har telefon gjennom jobb; ingen av disse ble funnet av iam.no. (I alle fall to av dem finner jeg mange treff på når jeg googler, så det er ikke det at de er nettanonyme ellers.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettTja, liker det umiddelbart dårlig. På den annen side, såvidt jeg forstår er dette bare kopling av ellers tilgjengelig info fra nettet, og det er kansje greit å ha oversikt over hvahvem som helst kan finne ut om deg med litt søking om de bare vil?
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Sist redigert av Ulvefar : 27-09-09 kl 22:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Pauset
|
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettNår jeg googler meg selv, så finner jeg verken adresse eller fødselsdato noe sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Unik
|
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettOm dette stemmer veit eg ikkje, men eg har lest noko om at deler av informasjonen har dei henta frå facebook. Slik som datoar.
![]() |
#108 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettJeg er ikke medlem på Facebook, så datoen min har de fått fra et annet sted ... Når kan man vente at det kommer en uttalelse fra Datatilsynet, tro? |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Pauset
|
Stemmer ikke for min del. Jeg har ikke noen dato synlig der heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettJeg har funnet svært graverende ting på iam...
![]() |
#111 |
Hertuginne
|
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettDet som plager meg er at jeg har et veldig bevisst forhold til hva som skal finnes om meg på nettet, jeg har aktivt slettet en del info flere steder. Og da liker jeg særdeles dårlig at noen synes det er en super ide å samle info fra flere (for legmenn) usøkbare databaser. Og det er på et prinsipielt grunnlag, i og med at iam tror jeg bor i Oslo, noe som jo ikke stemmer, og da finner de ikke noe som helst av annen informasjon om meg heller.
![]() |
#112 |
Glamorøs
|
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettDet som også er problematisk er at de presenterer et vanlig google-søk som info om deg, selv om mye av det som står der handler om andre med liknende navn. Når man gjør et vanlig googlesøk har man et mye større forbehold om at det kan dukke opp info som ikke handler om deg.
![]() |
#113 |
Passiv
|
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettDe har ikke fått mine data fra telefonkatalogen, for de stemmer ikke overens. Heller ikke fra facebook fordi jeg ... eh ... har slått av ti år på alderen min der. Det er en sånn ungdommelig site, og dessuten gidder jeg ikke å ha riktig fødselsdato noe sted. Forøvrig er jeg temmelig skjult på fb også. |
![]() |
![]() |
#114 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettDe kan ikke ha hentet adressen min fra telefonkatalogen, for der har jeg fjernet den. Dersom jeg søker på navnet mitt på google, så får jeg opp denne siden med adressen min. Er det flere som ligger der uten at dere ønsker det? Har ikke lyst til og registrere meg for og fjerne adressen min, men er ikke komfortabel med at den ligger på nett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Hertuginne
|
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettdharma: Der lå jeg ute, men det gjør jeg ikke lenger. Nå går det en telefon til mobiloperatøren min for at de ikke skal gi ut data om meg lenger, dette gidder jeg ikke. Fikk jo fjernet bursdagen min fra Eniro, og så går hvilket som helst jallaselskap ut og legger det ut likevel?
![]() |
#116 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der lå jeg også gitt... Men uten adresse og telefon, kun navn og fødselsdag.
![]() |
#117 |
Lager seg en tittel.
Gjorde du noe for og få deg bort? |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Hertuginne
|
Jeg måtte jo selvsagt registrere meg.
![]() |
#119 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: iam.no har lagt ut din profil basert på informasjon tilgjengelig på internettJeg er også registrert hos finnfirma. De har i alle fall anstendighet nok til å opplyse om at man kan sende e-post og be om å bli slettet fra registeret deres, så da skal jeg gjøre det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Lager seg en tittel.
Det fikk jeg ikke med meg, men nå er det iallefall gjort. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|