|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Curlingkone
|
Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeUff, ja nå må vi begynne å finne ut alt vi trenger her.
|
|
|
#2 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeDu trenger egentlig lite i str 50. Mange trenger jo ikke noe i str 50, tross alt!
|
|
|
#3 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppePoden var stor (4,1) kg da han ble født, men gikk mye ned i vekt og brukte tid på å ta igjen fødselsvekten. Vi brukte str 50 lenge, og måtte ut og shoppe mer. Jeg tror hvertfall du trenger flere body'er og strømpebukser. Det skjer lett noen bæsje-lekkasjer av ymse slag.
|
|
|
|
#4 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeMen altså: Det er veldig gøy å shoppe når babysen er vel i hus og altså!...(både nettshopping og butikkshopping)
|
|
|
#5 |
|
nju nja njo
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeKan bare svare for hvordan det var hos oss, men vi fikk mer enn nok klær. (Tips: Ikke røsk av lappen og kast den i vask før du har sjekket hvor mange andre bodyer du har i samme str). Dessuten sa alle til meg at jeg ikke måtte kjøpe så mye i str 50 siden de vokser så fort. Snuppa mi brukte 50 til hun var 6 uker. Men kanskje greit å evt kjøpe mer hvis hun faktisk er lita
|
|
|
#6 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppe
Eh, ikke alltid...
|
|
|
|
#7 |
|
I mål
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeJeg tror også du trenger flere bodyer og strømpiser, men ville kjøpt dem i 56 og brettet opp som Bauche sier. Så varer de sikkert til det blir april-mai. Jeg ville satset på ullplagg i denne størrelsen. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeAlle som kjøpte klær i gave kjøpte str 62... Ikke ta lappene av før du vet om du får bruk for det, ja.
|
|
|
|
#9 |
|
Curlingkone
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppePlaner for mating?! Har ikke tenkt på det en gang jeg. Men det er sikkert veldig lurt å prøve med flaske ganske tidlig så man ikke blir helt fastlåst?
|
|
|
#10 |
|
Dig for victory!
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeJeg leser til øyet blir stort og vått - jeg lurer på mye av det samme siden vår kommer en måneds tid seinere. Jeg har kjøpt fire-fem plagg til nå. Hvor lenge før termin bør man kjøpe inn de store tingene, forresten? Det er greit å ha ting klart i litt god tid, tenker jeg, men hva er god tid? |
|
|
|
|
|
#11 |
|
nju nja njo
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeHvor mange kluter kommer an på om du får gulpeunge. Greit å ha noen liggende, men det er fort gjort å bestille via nettet fra SparKjøp om du trenger flere. Gaskluter er fine til gulp men kanskje litt store som vaskekluter.
|
|
|
#12 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeJeg synes det var greit å ha skinnpose først, og så kjøpte vi stor dunpose året etter. Den hadde vært for stor til bagen.
|
|
|
|
#13 |
|
nju nja njo
|
Jeg var ganske avslappet og begynte 3 mnd før. Burde holdt, men formen min var ikke forenelig med shopping, så hadde jeg visst det på forhånd hadde jeg nok gjort unna mer litt tidligere.
|
|
|
#14 |
|
Drømmer
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeVi fikk også høre at vi ikke trengte så mye i 50 men det slo feil, heldigvis fikk vi av familie og venner i 50 så vi klarte oss en stund. Han brukte 50 til han var vel nesten 3 mnd. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Søt og rar
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeMin erfaring er at str 50 utgår fullstendig, barna mine ble født 50 og 52 cm lange og vokste 1,5 cm i uka de to første månedene.
|
|
|
#16 |
|
Curlingkone
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeLammeskinnet inne dunposen ja, det var ikke så dumt
|
|
|
#17 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeVi hadde masse flanellskluter fra Sparkjøp. De ble brukt til det meste; gulpekluter, liggeunderlag, håndkle osv. Og etter babytiden har de vært geniale til husvask.
|
|
|
|
#18 |
|
Søt og rar
|
Sv: Klær og utstyr vi trenger for en februarsnuppeHusker lilleHvis tissa ut tre sengesett og pysjamaser i løpet av en natt, forresten - bare fordi beina var for tynne til at bleiene passa
|
|
|
#20 |
|
nju nja njo
|
Jepp, disse er geniale
|
![]() |
|