Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Overgrepsbilder av barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-09, 21:03   #141
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Overgrepsbilder av barn

Floksa - kan ikke du beskrive litt hva som vil skje hvis vi utrydder mennesket egentlig? Jeg ble litt interessert her nå, siden dette tydeligvis er noe du er opptatt av.

Sett at du får rett og i morgen er det ingen mennesker igjen - hva er fordelene?

Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 21:04   #142
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Seriøst????

*målløs*

Tenk bittelitt nå. Bare bittelittegranne. Jeg tror nesten jeg er sikker på at du er enig med meg hvis du bare tenker bittebittelitt over det der.

Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 21:04   #143
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det spørsmålet du stiller det er utrolig vanskelig å svare på!

Hva er det som gjør at et menneskeliv har høyere verdi enn et dyrs liv?
Om det er noen art denne kloden virkelig kunne klart seg uten, så er det menneskene......

Then let me rephrase: Fra menneskets perspektiv, synes du menneske og ku er likeverdig?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 21:06   #144
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det spørsmålet du stiller det er utrolig vanskelig å svare på!

Hva er det som gjør at et menneskeliv har høyere verdi enn et dyrs liv?
Om det er noen art denne kloden virkelig kunne klart seg uten, så er det menneskene......

Spiser du dyr? Har du dyr i fangenskap? Sender du dyr til slakteriet?

I så fall harmonerer det ikke med det du antyder - dvs. at dyreliv er mer verdt enn menneskeliv.

Gammel 28-09-09, 21:07   #145
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Floksa - kan ikke du beskrive litt hva som vil skje hvis vi utrydder mennesket egentlig? Jeg ble litt interessert her nå, siden dette tydeligvis er noe du er opptatt av.

Sett at du får rett og i morgen er det ingen mennesker igjen - hva er fordelene?

I et globalt perspektiv?

Utover at vi ikke har ryddet opp etter oss og at det vil bli utrolige mengder råttnende kadaver med de ulemper dette medfører, så kan jeg ikke se noen ulemper overhode?
Har vi bidratt til noe positivt som du mener vil gå til grunne?

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 21:07   #146
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det første som slår meg er at miljøkatastrofen kan avlyses.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 21:07   #147
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Men det trenger ikke å bety at Floksa har et annet menneskesyn enn det du og Teofelia har. Kan tenkes at det er dyresynet som skiller dere. Jeg tviler sterkt på at Floksa mener at mennesker skal behandles dårligere eller at man skal innskrenke våre rettigheter. Det er vel heller dyr som trenger å bli behandlet bedre og komme mer opp på menneskers nivå hva respekt angår. Slik jeg ser det trenger det ikke være et enten-eller-forhold her.

Hvis man mener at dyr og mennesker har (eller bør ha, da) de samme rettigheter og at de har samme grunnleggende verdi, så har man et annet menneskesyn enn jeg har. For jeg mener at mennesker, bare fordi de er mennesker, er mer verdt enn dyr, har krav på respekt og verdighet og på å behandles etter grunnleggende rettigheter som jeg ikke mener dyr har.

Jeg oppfatter ikke Floksa som at hun mener at mennesker skal behandler dårligere enn nå, men likevel er det å sidestille dyr og mennesker på denne måten å ha et annet menneskesyn enn jeg har.

Gammel 28-09-09, 21:08   #148
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Spiser du dyr? Har du dyr i fangenskap? Sender du dyr til slakteriet?

I så fall harmonerer det ikke med det du antyder - dvs. at dyreliv er mer verdt enn menneskeliv.

Joda, det harmonerer fint.
Fordi jeg er forskjellene meget bevisst.

Gammel 28-09-09, 21:10   #149
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Hvis man mener at dyr og mennesker har (eller bør ha, da) de samme rettigheter og at de har samme grunnleggende verdi, så har man et annet menneskesyn enn jeg har. For jeg mener at mennesker, bare fordi de er mennesker, er mer verdt enn dyr, har krav på respekt og verdighet og på å behandles etter grunnleggende rettigheter som jeg ikke mener dyr har.

Jeg oppfatter ikke Floksa som at hun mener at mennesker skal behandler dårligere enn nå, men likevel er det å sidestille dyr og mennesker på denne måten å ha et annet menneskesyn enn jeg har.

Seriøst?
Hva har de ikke krav på?

Gammel 28-09-09, 21:10   #150
Slettet bruker
Passiv

Standard

Joda, det harmonerer fint.
Fordi jeg er forskjellene meget bevisst.

Så det du sier er at det er greit å holde både dyr og mennesker i fangenskap for matauk?
Eller at fordi du er glad i dyrene dine så gjør det ikke noe at de er i fangenskap? Eller hva? Eller mener du at det er greit å behandle et menneske uten moral og religion som om det var en ku - siden dette er den eneste forskjellen du anerkjenner?

Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 21:13   #151
Kate
Bør lage seg en tittel selv

Kate sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

*nei den tar jeg bort. Den var stygg*

Sist redigert av Kate : 28-09-09 kl 21:14. Årsak: Stygg kommentar..
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 21:13   #152
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seriøst?
Hva har de ikke krav på?

Tja, å ikke puttes i pølser? :wild guess:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 21:14   #153
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Så det du sier er at det er greit å holde både dyr og mennesker i fangenskap for matauk?
Eller at fordi du er glad i dyrene dine så gjør det ikke noe at de er i fangenskap? Eller hva? Eller mener du at det er greit å behandle et menneske uten moral og religion som om det var en ku - siden dette er den eneste forskjellen du anerkjenner?

Hvorfor anntyder du at mennesker skal behandles som dyr?

Og nei, det er ikke greit å holde mennesker i fangenskap.
Men det er ikke fordi de kan kjøre bil og ikke har hale i allefall.

Gammel 28-09-09, 21:15   #154
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Tja, å ikke puttes i pølser? :wild guess:

Hm... de fleste her inne anerkjenner at man plukkes i bit og puttes inn i andre mennesker?
Det applauderes til og med.

Gammel 28-09-09, 21:16   #155
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvorfor anntyder du at mennesker skal behandles som dyr?

Og nei, det er ikke greit å holde mennesker i fangenskap.
Men det er ikke fordi de kan kjøre bil og ikke har hale i allefall.

Så hva er det som gjør at det ikke er greit hjemme hos deg å holde mennesker i fangenskap, mens det er greit å holde dyr i fangenskap, spise dem osv?

Det er du som mener det er greit å behandle dyr som om de er mat, ha dem i fangenskap osv. Det er også du som mener mennesker og dyr er likestilte og likeverdige. Da er det naturlig at du ikke ser noe problem i å behandle mennesker slik dyra behandles.

Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 21:17   #156
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hm... de fleste her inne anerkjenner at man plukkes i bit og puttes inn i andre mennesker?
Det applauderes til og med.

Under forutsetning at det er et dyr det er snakk om - ja. Et menneske er ikke like aktuell å stappe inn i sine egne tarmer og slenge på grillen for min del. Men nå mener jo jeg det er forskjell på mennesker og dyr jeg da.

Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 21:17   #157
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seriøst?
Hva har de ikke krav på?

Jeg fatter ikke hvordan du kan spørre om slikt engang. Men ok: De har ikke krav på skolegang. De har ikke krav på stemmerett. De har ikke krav på "liv, frihet og streben etter lykke", som den amerikanske uavhengighetserklæringen formulerer det, de har ikke krav på en rettferdig rettssak dersom de gjør noe galt, de har ikke krav på å stifte familie med den de vil, å få og oppdra de barna de vil, eller å få helsestell når de blir syke. For bare å nevne noen få eksempler. (De har heller ikke rett til å ikke bli laget pølse av, som Scarlett nevner.)

Gammel 28-09-09, 21:18   #158
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er fascinerende lassavfalt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 21:18   #159
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Så hva er det som gjør at det ikke er greit hjemme hos deg å holde mennesker i fangenskap, mens det er greit å holde dyr i fangenskap, spise dem osv?

Det er du som mener det er greit å behandle dyr som om de er mat, ha dem i fangenskap osv. Det er også du som mener mennesker og dyr er likestilte og likeverdige. Da er det naturlig at du ikke ser noe problem i å behandle mennesker slik dyra behandles.

Likeverdige, ikke likestilte.

Tror du kua mi vet at hun er i fangenskap?
Tror du hun vet at hun skal dø og bli burger?

Gammel 28-09-09, 21:19   #160
Slettet bruker
Passiv

Standard

Likeverdige, ikke likestilte.

Tror du kua mi vet at hun er i fangenskap?
Tror du hun vet at hun skal dø og bli burger?

Tror du hun vet forskjellen på å bli undersøkt i underlivet eller hva det nå heter på kuer av en veterinær og av en som bare liker det veldig?

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:03.