|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Båndtvang eller bjelle på katt?I følge VG står katter i Norge for en halv million fugledrap i Norge. Mattilsynet vil ha kattene i bånd eller ha halsbånd med bjelle for å skremme fuglene unna. Hva tycks? |
![]() |
![]() |
#2 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Båndtvang eller bjelle på katt?Jeg trodde man hadde katt fordi de tok fugl og mus og rotter og edderkopper og andre uhumskheter.
![]() |
#4 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Båndtvang eller bjelle på katt?Har ingen problemer med at katta har noen form for lyd på seg, men om de skal ha bånd må det vel laget av strikk slik at det ikke er en potensiell kvelingsdød for pus.
![]() |
#5 |
♥ ♥ ♥
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Båndtvang eller bjelle på katt?Jeg så det og det er jo helt latterlig. Alle vet jo at katter er et rovdyr og man kan jo ikke begynne å gå med den i bånd.
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Båndtvang eller bjelle på katt?Bare han slipper lyseblå homokattecaps og vest med glittersteiner på så. Båndtvang hadde vært kjipt for en katt som var vant til å løpe fritt. |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Båndtvang eller bjelle på katt?Stakkars pus. Og bjelle på den, stakkaren kommer jo til å bli smårar av å konstant høre på bjella når den beveger seg eller klør seg.
![]() |
#8 |
XXX
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
![]() Sv: Båndtvang eller bjelle på katt?Jeg synes det er dyreplageri med bjelle på katten. Kua også, for den saks skyld. Tenk den høye klangen fra ei kubjelle da, som klinger bare kua røre litt på seg.
![]() |
#9 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Båndtvang eller bjelle på katt?Kan da ikke ha båndtvang på katt da.
![]() |
#11 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Båndtvang eller bjelle på katt?
Seriøst? Gå med katt i bånd? Hva er det for et liv da? Da burde man heller nekte kattehold i Norge. Katter i bånd er dyreplageri mener nå jeg.
![]() |
#13 |
By the Sea
|
![]() |
#14 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Båndtvang eller bjelle på katt?Alle katter ut av Norge.
![]() |
#15 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Båndtvang eller bjelle på katt?Jeg har prøvd bånd på katt. De klatrer oppi trær uansett. What to do what to do.
![]() |
#17 |
Har tro på forbedring
|
*noterer ivrig*
![]() |
#19 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Båndtvang eller bjelle på katt?Jeg hadde katten min i bånd et par uker da vi flyttet i fjor. Han gitt til slutt på do med meg i andre enden, så jeg ser faktisk for meg at det hadde gått med min. Men det er nok ikke mange katter som er vant til friheten som hadde gått med på det nei.
![]() |
#20 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Båndtvang eller bjelle på katt?Blir det båndtvang på katter, ja da går jeg til dyrlegen og avliver pusen min framfor å la ham leve et liv som ville vært drepen for ham uansett.
![]() |
|
|