Sv: Ari, deprimert alkoholiker eller mann med evnen til å lage snakk?
Opprinnelig lagt inn av Cille, her.
Hvis man virkelig mener de tingene der, Kirsebær, på 100% ekte, så rimer det ikke med å la seg avbilde slik han gjør. Han prøver så febrilsk å være så annerledes og mystisk at det bare ikke blir noe orginalt igjen, synes jeg.
Jeg har en greie på at jeg syns folk skal være åpne og på grensa til ubehagelig ærlige til en hver tid. Det at folk flest ikke fronter de såre/negative/de annerledese siden i seg selv, betyr ikke at det ikke er ekte når folk gjør det.
Opprinnelig lagt inn av DM, her.
Jeg vet det, men de kringkaster det ikke i media, det var litt poenget mitt. Det er vel mest vanlig å ville skjule det dersom man har et skikkelig alkoholproblem. Jeg misstenker at dette kommer i kategorien kontrollerbart, der han stort sett tar seg selv i nakken og ikke gjør det selv om lysten er der, at det er den indre trangen han snakker om, og ikke et reelt alkoholproblem som går ut over familien.
Det er umulig å vite hvordan han lever livet sitt, men om han går ut og sier han er deprimert og drikker oftere og oftere på dagtid så går jeg ut ifra at det er sant. Og jeg ser ikke at det trenger å være et problem at han er familifar likevel.
Han fronter noe som få andre fronter, og selv om jeg tror han er oppriktig, så er det mulig han ikke er det. Likevel syns jeg det er flott at han går ut som han gjør. Åpner døren for en litt annen verden enn den standardverden de fleste lever i.
Noen er annerledes. Og om det er på den ene eller andre måten så syns jeg det er fint at vi blir innviet i akkurat det.
Og det han sier om at han regner med å dø alene uten å være ensom er en sånn bra greie.
Noen er kronisk nedfor/deprimerte. Det er slik de og livet deres fungerer. En slags iboende tristhet som bare ligger der uansett hva godt som skjer. Om man går ut å forteller om det eller bare holder det for seg selv gjør ikke store forskjellen på hvordan man er, annet enn at de som forteller om det gjør at de andre skjønner at de ikke er alene.
Ari Behn er ikke redd for oppmerksomhet, og oppsøker det i mange sammenhenger, men jeg ser liksom ikke noe galt i det. Jeg er ikke veldig tilhenger av jantelov og andre holdninger som fører mennesker igjennom samme trakten.