|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
By the Sea
|
Sv: Gutter som må sitte når de tisser
Nei, jeg er ikke mann, det er derfor jeg bidrar med info OM min mann.
|
|
|
#62 |
|
flisespikker
|
Hvor har du det inntrykket fra? Denne tråden synes jeg ikke tyder spesielt på det:
|
|
|
#63 |
|
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gutter som må sitte når de tisserEn do er ikke tilpasset at menn skal tisse stående. Pissoar på guttedoen eller en busk ute er mye bedre. Gutten vår står når han har klær på og sitter når han er naken. Han velger selv og det er igrunn det samme for meg. Han gjør så godt han kan, men det er ikke alltid strålen kommer den veien han tror!
|
|
|
|
#64 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Gutter som må sitte når de tisserBåde mannen min og begge guttene våre sitter og tisser. Mannen min begynte med det i voksen alder, jeg har vel aldri spurt ham om hvorfor. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
Passiv
|
Ja. Han vet at jeg helst ser at han sitter, fordi jeg ikke vil ha tiss over alt. Dessuten er det best for kroppen hans også, fordi han får tømt blæra bedre når han sitter. |
|
|
|
#66 |
|
Fortynnet
|
Sv: Gutter som må sitte når de tisserJeg har hørt at endel doer er sånn at man lett får tissen borti skålen om man sitter. Altså ikke hvis man er en liten gutt, men hvis man er en stor mann. Det kan jeg veldig godt skjønne at de vil unngå. |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg tenker på at dette (tilsynelatende) er et ganske nytt fenomen. Og da lurer jeg på om mennene deres alltid har sittet og tisset, fra de var små, eller om de har vent seg til det etter at de kom inn i faste forhold?
|
|
|
#68 |
|
Mother of Dragons
|
Ikke for å være frekk, men det virker ut fra tråden som at du virkelig har egne fordommer på dette. Når folk forteller hva mennene gjør, så insinuerer du at det er kvinnene som har påvirket dem til å gjøre det. Har du en mann hvor du får til å bestemme sånne ting over altså? Det har ikke jeg.
|
|
|
#69 |
|
Sær og kresen
Er det virkelig slik? Men er du ikke da bekymret for hvordan det skal gå med kroppen hans når du ikke er der og ser til at han får tømt blæra ordentlig - det vil si står og tisser?
|
|
|
#70 |
|
Sær og kresen
Nå har jeg vel eksplisitt sagt at jeg har enkelte fordommer rundt dette, så den faller på steingrunn, Esme.
|
|
|
#71 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Gutter som må sitte når de tisserDet er da ikke galt om mennene påvirkes til å sitte heller. De fleste menn lærte vel stående tissing da de var barn, og i hvert fall min mann er ikke den som oppdaterer seg på hva som er best helsemessig (og hygienemessig) på egen hånd. Litt opplysning fra min side + at jeg gir uttrykk for hva jeg mener om dogris, skader ikke. Men han får da bestemme selv, bare griseriet vaskes bort uten min hjelp. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Vaklende
|
Sv: Gutter som må sitte når de tisserJeg er varm tilhenger av sitte inne stå ute. Det synes jeg er helt rimelig at jeg skal være med å påvirke til. Det bunner først og fremst i det fysiologiske, men også at jeg |
|
|
|
|
|
#73 |
|
Vaklende
|
Jeg er ikke enig altså. : peker opp: Da synes jeg du i så fall kunne vurdert forbeholdet om at det garantert ikke skaper åpenbare ulemper for andre? Det være seg masing om å vaske eller lukt. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Leser
|
Regner med at det er en typo, men her høres det ut som om alle menn hadde gjort det hvis kvinnene ikke hadde passet på.
|
|
|
#75 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Gutter som må sitte når de tisserClaire: du mener jo bare at menn kan få gjøre som de vil dersom de vil STÅ og tisse? Jeg er enig med Esme, det er litt absurd lesning å lese hele tråden med dine kommentarer om mandighet og dominerende kvinner. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Vaklende
|
Jeg kunne sikkert ha spesifisert at jeg vet om noen. |
|
|
|
|
|
#77 |
|
Mother of Dragons
|
Ja, jøss, det er vel heller inntrykket av at du ikke kan tro på at menn gjør det av seg selv, og at det må være kvinnene som påvirker dem til å sitte som jeg reagerer på.
|
|
|
#78 |
|
Sær og kresen
Nei?
|
|
|
#79 |
|
Sær og kresen
Ja, det er nok bare inntrykket ditt. Jeg stiller spørsmålet åpent, og av oppriktig nysgjerrighet. Jeg ser at det er langt flere menn som sitter og tisser enn det jeg trodde, og at noen har bestemt det selv, er jeg ikke i tvil om. Jeg har da tro på menn, både at de kan velge selv, og at de har visse hygieniske antenner. Selv om veldig mange åpenbart har andre erfaringer.
|
|
|
#80 |
|
Passiv
|
Sv: Gutter som må sitte når de tisserDet er absurde uttalelser han kommer med. Jeg kan ikke forstå hvorfor dette skal være et problem. Vel kan det bli unormalt vanskelig å håndheve men da får de montere pissoar dersom det er problematisk for enkelt. Kan heller ikke se hvordan maskulinitet har noe med tissestilling å gjøre. |
|
![]() |
|
|