Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gutter som må sitte når de tisser

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-09, 10:24   #61
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gutter som må sitte når de tisser

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Nå er jo ikke du mann heller.

Men det er veldig interessant at det åpenbart er så mange menn som sitter og tisser. Det er vel en tilvenningsprosess. Men inntrykket så langt er at det er kvinnene som påvirker dem i den retningen (bokstavelig talt). Så hva hvis de kunne bestemme helt selv? Men det hadde vel bare blitt søl og kaos.

Nei, jeg er ikke mann, det er derfor jeg bidrar med info OM min mann.
Ikke hadde han drept meg for det, heller. Han er en trad mann på alle vis, og har overhodet ikke noe tabu knyttet opp til sittingen. Han anser det vel omtrent like privat som opplysninger rundt barberingsfrekvens og shampomengde og slikt.

Hvorfor tenker du at det er kvinner som påvirker?
Mannen min bestemmer selv, ihvertfall.

Jeg mistenker at sittingen hans har med vanen med å gjøre dobesøk til en pause fra familiekjas - og det er liksom ikke noe særlig å lese avisen mens man står og tisser.

Gammel 30-09-09, 10:25   #62
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men det er veldig interessant at det åpenbart er så mange menn som sitter og tisser. Det er vel en tilvenningsprosess. Men inntrykket så langt er at det er kvinnene som påvirker dem i den retningen (bokstavelig talt).

Hvor har du det inntrykket fra? Denne tråden synes jeg ikke tyder spesielt på det:

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Om morgenen er han så segneferdig og trøtt at han sitter og tisser. Dette er helt selvvalgt for hans del. Han har i hvert fall ikke tenkt på det som en krenkelse. Det var også ham som lærte knerten å tisse på potte; sittende.

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Poden sitter når han tisser. Både gubben og jeg er enig om at det er det beste.

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Mannen har lært Snupp at man kan sitte på do og stå når man er ute.

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Mannen her har lært trollet å sitte på do. For min del har eg aldri tenkt over det.

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg foretrekker å sitte å tisse, men skjønner godt at de som foretrekker å stå faktisk gjør det. Og jeg syns man godt kan lære gutter at kan være Smart™ å sitte når de skal tisse – og å tørke opp etter seg om de søler når de står.

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Mannen min sitter og tisser og jeg har ikke inntrykk av at dette er noe som bør gjøres i skjul.

Gammel 30-09-09, 10:30   #63
goldnugget
fornøyd

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
goldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smartgoldnugget imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En do er ikke tilpasset at menn skal tisse stående. Pissoar på guttedoen eller en busk ute er mye bedre. Gutten vår står når han har klær på og sitter når han er naken. Han velger selv og det er igrunn det samme for meg. Han gjør så godt han kan, men det er ikke alltid strålen kommer den veien han tror!
Doen må vaskes hele tiden uansett....mannen min sitter ikke, men tørker ihvertfall opp selv (stort sett...)

Gammel 30-09-09, 10:32   #64
Marge
Bør lage seg en tittel selv

Marge sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Både mannen min og begge guttene våre sitter og tisser. Mannen min begynte med det i voksen alder, jeg har vel aldri spurt ham om hvorfor. Guttene våre sitter fordi det har falt seg helt naturlig å lære de det, og jeg ser jo fordelen med å slippe alt griset.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 10:32   #65
Left
Passiv

Standard

`

Fordi du da oppmuntrer ham til å sitte?

Ja. Han vet at jeg helst ser at han sitter, fordi jeg ikke vil ha tiss over alt. Dessuten er det best for kroppen hans også, fordi han får tømt blæra bedre når han sitter.

Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 10:33   #66
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har hørt at endel doer er sånn at man lett får tissen borti skålen om man sitter. Altså ikke hvis man er en liten gutt, men hvis man er en stor mann. Det kan jeg veldig godt skjønne at de vil unngå.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 10:37   #67
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Hvorfor tenker du at det er kvinner som påvirker?
Mannen min bestemmer selv, ihvertfall.

Jeg tenker på at dette (tilsynelatende) er et ganske nytt fenomen. Og da lurer jeg på om mennene deres alltid har sittet og tisset, fra de var små, eller om de har vent seg til det etter at de kom inn i faste forhold?

Eller har de rett og slett lest så mange medisinske artikler om prostata at de har tatt konsekvensen av det, og begynt å sitte?

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 10:39   #68
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med anatomisk?

Kjenner virkelig på egne fordommer her. Jeg synes rett og slett det er "turnoff" med menn som sitter og tisser.

Ikke for å være frekk, men det virker ut fra tråden som at du virkelig har egne fordommer på dette. Når folk forteller hva mennene gjør, så insinuerer du at det er kvinnene som har påvirket dem til å gjøre det. Har du en mann hvor du får til å bestemme sånne ting over altså? Det har ikke jeg.

Det er jo faktisk du som mener at menn bør stå å tisse, og det virker ikke som at du liker tanken på at mange menn er uenig med deg. Kanskje du skal argumentere for hvorfor det er viktig at menn står, spesielt siden ved første tegn til prostatabesvær så er det vanskeligere å få tømt blæra og dessuten gir gris og søl.

Gammel 30-09-09, 10:40   #69
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Ja. Han vet at jeg helst ser at han sitter, fordi jeg ikke vil ha tiss over alt. Dessuten er det best for kroppen hans også, fordi han får tømt blæra bedre når han sitter.

Er det virkelig slik? Men er du ikke da bekymret for hvordan det skal gå med kroppen hans når du ikke er der og ser til at han får tømt blæra ordentlig - det vil si står og tisser?

Gammel 30-09-09, 10:44   #70
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ikke for å være frekk, men det virker ut fra tråden som at du virkelig har egne fordommer på dette.

Det er jo faktisk du som mener at menn bør stå å tisse, og det virker ikke som at du liker tanken på at mange menn er uenig med deg. Kanskje du skal argumentere for hvorfor det er viktig at menn står, spesielt siden ved første tegn til prostatabesvær så er det vanskeligere å få tømt blæra og dessuten gir gris og søl.

Nå har jeg vel eksplisitt sagt at jeg har enkelte fordommer rundt dette, så den faller på steingrunn, Esme.

Jeg mener at menn skal få gjøre som de vil - om de sitter eller står, får være opp til hver enkelt. Så lenge det er selvbestemt.

Gammel 30-09-09, 10:44   #71
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Det er da ikke galt om mennene påvirkes til å sitte heller. De fleste menn lærte vel stående tissing da de var barn, og i hvert fall min mann er ikke den som oppdaterer seg på hva som er best helsemessig (og hygienemessig) på egen hånd. Litt opplysning fra min side + at jeg gir uttrykk for hva jeg mener om dogris, skader ikke. Men han får da bestemme selv, bare griseriet vaskes bort uten min hjelp.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 10:47   #72
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg er varm tilhenger av sitte inne stå ute. Det synes jeg er helt rimelig at jeg skal være med å påvirke til. Det bunner først og fremst i det fysiologiske, men også at jeg
1) bruker doen hjemme selv også
2) vasker doen hjemme
3) ønsker å oppdra en gutt som tar hensyn til andre der det ikke går vesentlig utover ham selv

Det er da helt rimelig at de som bruker en do er med på å bestemme tissestilling for de andre som bruker den, hvis det fører til ulemper som ekstra griseri og lukt. Kommer penis borti innsiden av doen i sittende stilling skjønner jeg godt at det er ekkelt, men i så fall er det vel mulig å dytte litt på den mens man tisser?

For meg er det like selvsagt at det er morsomt å stå å tisse for mange gutter. Herlighed, de holder på en kjær og spennende kroppsdel, de kan sikte litt, tisse i kryss hvis de er to på do samtidig (skjer i barnehagen) og mye annet moro. Men ikke all moro er nødvendig, det er masse annet også jeg ikke synes han trenger å gjøre inne selv om det er morsom guttelek.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 10:52   #73
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg mener at menn skal få gjøre som de vil - om de sitter eller står, får være opp til hver enkelt. Så lenge det er selvbestemt.

Jeg er ikke enig altså. : peker opp: Da synes jeg du i så fall kunne vurdert forbeholdet om at det garantert ikke skaper åpenbare ulemper for andre? Det være seg masing om å vaske eller lukt.

Jeg vet både menn og gutter som hvis de hadde fått bestemme selv hadde de latt være å vaske hender etter dobesøk, tørket snørr på nærmeste tilgjengelige tekstil og sparket fotball inne. Jeg synes ikke det er en trussel mot deres maskulinitet å si at det ikke er greit.

Gammel 30-09-09, 10:56   #74
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg vet både menn og gutter som hvis de hadde fått bestemme selv hadde de latt være å vaske hender etter dobesøk, tørket snørr på nærmeste tilgjengelige tekstil og sparket fotball inne.

Regner med at det er en typo, men her høres det ut som om alle menn hadde gjort det hvis kvinnene ikke hadde passet på. Jeg håper da virkelig ikke det.

Gammel 30-09-09, 11:02   #75
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Claire: du mener jo bare at menn kan få gjøre som de vil dersom de vil STÅ og tisse? Jeg er enig med Esme, det er litt absurd lesning å lese hele tråden med dine kommentarer om mandighet og dominerende kvinner.

Jeg visste ikke engang at det var vanlig at menn satt og tissa før jeg ble samboer med min nåværende, så her er det ikke jeg som har innført det, nei. Han har "alltid" gjort det, fordi det er bedre for prostata og blære, og fordi det ikke blir søl. Jeg hadde en avstemning på et forum en gang i verden om ståing vs sitting, og det var relativt jevnt fordelt der.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 11:05   #76
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Regner med at det er en typo, men her høres det ut som om alle menn hadde gjort det hvis kvinnene ikke hadde passet på. Jeg håper da virkelig ikke det.

Jeg kunne sikkert ha spesifisert at jeg vet om noen.

Gammel 30-09-09, 11:06   #77
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jeg vel eksplisitt sagt at jeg har enkelte fordommer rundt dette, så den faller på steingrunn, Esme.

Ja, jøss, det er vel heller inntrykket av at du ikke kan tro på at menn gjør det av seg selv, og at det må være kvinnene som påvirker dem til å sitte som jeg reagerer på.

Gammel 30-09-09, 11:08   #78
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Claire: du mener jo bare at menn kan få gjøre som de vil dersom de vil STÅ og tisse?.

Nei? Hvordan kom du til den konklusjonen. Jeg mener som sagt at de må gjøre som de vil, stå eller sitte, er ett fett for meg. Jeg blander meg overhodet ikke inn i det.

Gammel 30-09-09, 11:17   #79
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ja, jøss, det er vel heller inntrykket av at du ikke kan tro på at menn gjør det av seg selv, og at det må være kvinnene som påvirker dem til å sitte som jeg reagerer på.

Ja, det er nok bare inntrykket ditt. Jeg stiller spørsmålet åpent, og av oppriktig nysgjerrighet. Jeg ser at det er langt flere menn som sitter og tisser enn det jeg trodde, og at noen har bestemt det selv, er jeg ikke i tvil om. Jeg har da tro på menn, både at de kan velge selv, og at de har visse hygieniske antenner. Selv om veldig mange åpenbart har andre erfaringer.
Heldigvis har ikke omfattende søl vært noe problem her. Til tross for til tider fem gutter/menn i husstanden. Men så oppdras de da også til å ta sin del av dovaskingen.

Gammel 30-09-09, 11:19   #80
Skvetten
Passiv

Standard

Det er absurde uttalelser han kommer med. Jeg kan ikke forstå hvorfor dette skal være et problem. Vel kan det bli unormalt vanskelig å håndheve men da får de montere pissoar dersom det er problematisk for enkelt. Kan heller ikke se hvordan maskulinitet har noe med tissestilling å gjøre.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:42.