Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gutter som må sitte når de tisser

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-09, 11:19   #81
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gutter som må sitte når de tisser

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Dere har snakket om det og blitt enige om at det er best? Hva var argumentene for (ev. mot)?

For:
- mindre (ingenting) søl
- bedre for utstyret
- han var så liten (lav) da han sluttet med bleier at det ville vært vrient for ham å stå

Mot:

Kan ikke komme på noen argumenter mot?

Gammel 30-09-09, 11:27   #82
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

Nå har jeg ikke lest artikkelen, men utifra det jeg leser her så sier da mannsforsker Lorentzen at det er krenkende (e.l) for menn å sitte når de tisser?

Hvis jeg har forstått dette rett så høres dette ut som noe man kunne ha sagt for fjaksen år siden, da man prøvde å påvirke menn til å delta mere hjemme ift. vasking og slik (Det er ikke mandig å vaske). Jeg kan ikke forstå at tissestilling skal påvirke mandighet. Er det mulig? Tenk at en forsker har sagt noe slikt!! Har han forsket på hva tissestilling har å si for opplevelsen av å være maskulin tro? Og hvis dette kan påvirke en manns opplevelse av å være maskulin, så er det vel ikke nødvendigvis noe som ikke kan forandres ift. de oppvoksende generasjoner (som man jo har gjort ift. vasking)?

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 11:29   #83
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjenner virkelig på egne fordommer her. Jeg synes rett og slett det er "turnoff" med menn som sitter og tisser.

Ok, denne må du rett og slett forklare. Hva i all verden er det som er utiltrekkende med det?

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 11:31   #84
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Turnoff med menn som sitter når de tisser? Ikke på langt nær så turnoff som tisseflekker på og rundt toalettet. :urk:

Gammel 30-09-09, 11:31   #85
Left
Passiv

Standard

Er det virkelig slik? Men er du ikke da bekymret for hvordan det skal gå med kroppen hans når du ikke er der og ser til at han får tømt blæra ordentlig - det vil si står og tisser?

Nei, jeg er ikke så veldig bekymret for kroppen hans, det er ikke s å avgjørende om han sitter eller står, men jeg oppfordrer når jeg kan.
Det jeg sier, er at han vil helst stå, av makelighetshensyn mistenker jeg, og gjør derfor det når jeg ikke er med.
Han har nok ingen formening om hva som er bra for urinveiene og ikke. Han er ikke fylt 4 år enda.
Jeg skal forresten ta det opp med barnehagen også. De kan godt oppfordre småguttene til å sitte og tisse, slik at vanen blir etablert tidlig.

Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 11:33   #86
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Skulle veldig gjerne ønske at gutta hjemme kunne sitte når de tisser. Siden gubben står, så skal guttungen også stå.. *sukk*

Tror ikke det er krenkende for gutter/menn å få beskjed om at de må sitte å tisse. Hvorfor i all verden skal det være det? Har selv vasket min andel av guttedoer og vet at de kan være ufyselig ekle.. Samtidig er jeg litt enig med Clair her, dette er vel egentlig noe man bør få velge selv?
Hvis det er et problem på skolene, så kan jo gutta få skure doen selv, så ser de kanskje at det ikke er fullt så moro å stå å tisse likevel...

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 11:33   #87
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Det er da helt greit med gutter som sitter og tisser?
Noen står, andre sitter.

Lorentzen virker litt , tja, litt bakstreversk.
Jeg tror ikke at menn er mindre menn om de sitter og tisser?
Hva er begrunnelsen for det, i så fall?

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 11:34   #88
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

"Enten sitter du og tisser, ellers er det din jobb å vaske doen hver dag!" Grei beskjed til mannen fra meg.

Eldste gutten min som sliter med sengevæting, har også fått beskjed av legen om å sitte. Da er muligheten for å tømme blæren helt, mye større.

Gammel 30-09-09, 11:34   #89
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv etter at han ble Exbo?

Jupp. Han satt da han tisset før han ble Sambo, og han sitter og tisser etter han ble Exbo.

Jeg tenker at det at menn tisser ikke er noe turn on-greie uansett, så om de ruller rundt, står, sitter eller hopper opp og ned utgjør ikke så mye på den der turn on/turn of-skalaen.

Gammel 30-09-09, 11:35   #90
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Ok, denne må du rett og slett forklare. Hva i all verden er det som er utiltrekkende med det?

Jeg synes det er vanskelig å forklare det. Det virker, for meg, unaturlig. Men for all del, hvis det blir normen, så må jeg jo virkelig gå i meg selv. Presiserer: Dette er en helt personlig, subjektiv oppfatning, eller følelse - så ingen skal komme til å tro at jeg mener det er riktig eller bør gjelde for andre enn meg selv.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 11:36   #91
Left
Passiv

Standard

Hva med anatomisk?

Kjenner virkelig på egne fordommer her. Jeg synes rett og slett det er "turnoff" med menn som sitter og tisser.

Står du og ser på da eller?

Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 11:36   #92
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg tenker at det at menn tisser ikke er noe turn on-greie uansett, så om de ruller rundt, står, sitter eller hopper opp og ned utgjør ikke så mye på den der turn on/turn of-skalaen.

Det har du jo rett i.

Gammel 30-09-09, 11:36   #93
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Turnoff med menn som sitter når de tisser? Ikke på langt nær så turnoff som tisseflekker på og rundt toalettet. :urk:

Jeg for min del velger å ikke koble mine tanker om mannen min som sexsymbol og hans dovaner. :urk:

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 11:38   #94
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Gammel 30-09-09, 11:39   #95
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Ja, gjennom nøkkelhullet - hver gang. Nei, det er nok mer tanken.

Gammel 30-09-09, 11:41   #96
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Men da kan forsåvidt spørsmålet stilles til dere som vet at mannen til enhver tid sitter og tisser - står dere og ser på?

Gammel 30-09-09, 11:41   #97
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan menn går på do er ikke så mye hverken turn-off eller turn-on for min del. Men jeg skjønner ikke helt engasjementet rundt hvordan mannen skal foreta dobesøk, og kan ikke se for meg at jeg skulle ta opp dette med ham. "Du burde heller sitte når du tisser"?
Det er jo en privatsak hvordan man går på do, og de fleste voksne menn klarer vel å treffe doen så ikke søl og lukt er noe problem. Jeg har bodd i hus med fem menn/gutter på det meste, jeg tror de stort sett tisser stående alle sammen. Når guttene er veldig små og nettopp har begynt å gå på do, kan det selvfølgelig bli litt tissing på kanten, men etter den perioden så har jeg aldri vært plaget med spesielt skitten do.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 11:50   #98
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Synes dere det er greit at gutter skal tvinges til å sitte når de tisser, eller bør de heller læres til å søle mindre?

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/...e-2930763.html

Skolen sier jo her at flere tiltak har vært forsøkt:

" Vi har prøvd flere tiltak og vurderte også å sette opp en krakk, slik at det skulle bli lettere å treffe, men vi var redd guttene ville falle ned og slå seg, sier Rønnåbakk. "

Og jeg fatter ikke hvordan dette kan bli til forakt for gutter.
Hvilken løsning har Lorentzen på problemet med gris på doen??

Greit å kritisere, men veldig lite konstruktivt. For en nisse.

Gammel 30-09-09, 11:53   #99
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hvor mye kan man slå seg om man faller ned fra en liten krakk foran doen?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 11:55   #100
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Men hvor mye kan man slå seg om man faller ned fra en liten krakk foran doen?

Med buksene rundt leggene kan det vel bli et stygt fall? vanskelig å lande på beina, så og hvis man ikke klarer å ta seg for?

Jeg stusset ikke på det, hvertfall.

Og poenget var at de allerede har prøvd flere ting/tiltak.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.