Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gutter som må sitte når de tisser

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-09, 14:06   #161
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gutter som må sitte når de tisser

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg regner med at dere har denne allerede? Minus det homsete lesemateriellet da.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 14:23   #162
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Jeg vet egentlig ikke så mye om hva min samboer gjør når han er på do, jeg - kjenner at det i grunn ikke er så interessant for meg.

Sønnen min er ikke 2 år en gang, og tisser mest i bleie - ellers har han barnesete til do og sitter der når han bæsjer.

Kan ikke se for meg at den lille "rosina" hans skal kunne tisses med i stående stilling, og treffe annet enn på ham selv eller utenfor doen, med det første og har vel tenkt at sittende er det han blir lært opp til av meg i allefall.

Gammel 30-09-09, 14:38   #163
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Jeg vet egentlig ikke så mye om hva min samboer gjør når han er på do, jeg - kjenner at det i grunn ikke er så interessant for meg. .

Du er med andre ord under 30. :konkluderer:

Gammel 30-09-09, 15:08   #164
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Du er med andre ord under 30. :konkluderer:

Noen ganger kan det være greit å sette seg inn i hva mennene fifler og fofler med på badet. Jeg leste i min farmors Hjemmet en gang i tiden om en godt voksen dame som hadde funnet ut hvordan mannen foretok intimvasken. Dusjing tilhørte visst sjeldenhetene. Mannen hadde i alle år smurt inn stasen med såpe, for så å tørke av med et tørt håndkle. Hun lurte på om det kunne være årsaken til hennes mangeårige problematikk med sopp.

Gammel 30-09-09, 15:09   #165
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Ha-ha, da jeg var under 30 år hadde jeg kontroll på hva mine daværende kjærester/samboere osv gjorde på toalettet, om de satt eller sto - nå er jeg over 40 og synes det er uinteressant. Samboern min får være i fred på do...

Gammel 30-09-09, 15:11   #166
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Guttene her står og tisser.
Vi oppmuntret minstemann til å sitte lengst mulig, men da han begynte i barnehagen da han var 3,
ble de oppmuntret til å stå.
Så sakte men sikkert ble sittingen borte.
Pappa står, storebror står, gutta i barnehagen står, da skal neimen ikke lillebror sitte.

Jeg har gitt opp "kampen" for lengst, og tørker gulv.

Gammel 30-09-09, 15:12   #167
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg leste i min farmors Hjemmet en gang i tiden om en godt voksen dame som hadde funnet ut hvordan mannen foretok intimvasken.

Din farmors, du liksom.

Gammel 30-09-09, 15:16   #168
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Din farmors, du liksom.

Hjemmet og Norsk ukeblad kan jeg virkelig styre meg for altså. Da foretrekker jeg nesten Se- og hør. *gal*

Mens jeg er inne på disse gæmlis-spørrespaltene. Jeg husker en fyr som skrev inn og var fortvilet, han hadde utviklet en eller annen lungesykdom. Fordi han i alle år hadde ligget og helt eller halvveis holdt pusten om kvelden, fordi kona hadde så dårlig ånde!

Gammel 30-09-09, 15:21   #169
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Noen ganger kan det være greit å sette seg inn i hva mennene fifler og fofler med på badet. Jeg leste i min farmors Hjemmet en gang i tiden om en godt voksen dame som hadde funnet ut hvordan mannen foretok intimvasken. Dusjing tilhørte visst sjeldenhetene. Mannen hadde i alle år smurt inn stasen med såpe, for så å tørke av med et tørt håndkle. Hun lurte på om det kunne være årsaken til hennes mangeårige problematikk med sopp.

Gammel 30-09-09, 15:21   #170
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Jeg har gitt opp "kampen" for lengst, og tørker gulv.

Hvorfor tørker du gulvene? Det må da mannen din gjøre, det er jo han som søler og som påvirker gutta til å søle.

Gammel 30-09-09, 15:22   #171
Tito
I gapestokken

Tito sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har lært sønnen min å sitte og tisse og synes det er greit. Men hvis han ønsker å stå og tisse når han blir eldre, vil jeg ikke nekte ham det. Jeg synes ikke at SFO eller barnehage skal nekte dem det heller.

Gammel 30-09-09, 15:26   #172
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Min kjære synes det er glimrende og langt fra mindre manndig.

Gammel 30-09-09, 15:31   #173
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hvorfor tørker du gulvene? Det må da mannen din gjøre, det er jo han som søler og som påvirker gutta til å søle.

Nemlig

Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 18:21   #174
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå avkreftet urologen på Rikshospitalet at det var bedre å sitte enn å stå når menn skal tisse. Det er på ingen måte bevist at man får tømt blæren bedre ved å sitte enn ved å stå, men det er forskjell fra mann til mann.
Spesielt eldre menn med prostata opplevde at de fikk tømt seg(i hvert fall hadde følelsen av det) bedre når de satt enn når de sto.

Den sammen urologen mente også at urinsølet rundt toalettet ikke var noe problem. Urin er rent og det luktet bare litt vondt.
Kanskje løsningen var å lære gutter og menn å tørke opp etter seg.

Han(urologen) ville følt seg krenket dersom han ble nektet å stå når han skulle tisse, fordi det var det menn var lært opp til.
hør her

Gammel 30-09-09, 18:25   #175
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Nå avkreftet urologen på Rikshospitalet at det var bedre å sitte enn å stå når menn skal tisse. Det er på ingen måte bevist at man får tømt blæren bedre ved å sitte enn ved å stå, men det er forskjell fra mann til mann.
Spesielt eldre menn med prostata opplevde at de fikk tømt seg(i hvert fall hadde følelsen av det) bedre når de satt enn når de sto.

Den sammen urologen mente også at urinsølet rundt toalettet ikke var noe problem. Urin er rent og det luktet bare litt vondt.
Kanskje løsningen var å lære gutter og menn å tørke opp etter seg.

Han(urologen) ville følt seg krenket dersom han ble nektet å stå når han skulle tisse, fordi det var det menn var lært opp til.
hør her

Endelig litt dokumentasjon.

Gammel 30-09-09, 18:28   #176
Botero
Viva la vida

Botero sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
Botero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populærBotero er populær
Standard

jeg spørte min man hvis han kan sitter mess han tisser vis han må og da svarte han og han sinnes det gå fint. Vi har lært sønnene våre å sitte og tisse.

Botero er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 18:47   #177
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min sitter hjemme og det gjorde han før vi traff hverandre. Sønnen gjør som regel det samme. Jeg syns det er veldig greit da jeg over mange år hadde mannens sønners venner på besøk og det er rimelig ekkelt å tørke etter dem hver gang de er på besøk. Søl på do liker jeg ikke uansett hvor rent urin er.

Amerikanske doer kan dog være litt problematiske har jeg hørt. Vannstanden er mye høyere enn i europeiska doer og det er vel ikke spesielt hyggelig å få tissen ned i vannet.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 19:42   #178
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Gamle menns tiss med lavt trykk og svært konsentrert urin er særdeles udelikat å tørke opp/vaske etter besøk.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 19:46   #179
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Nei, da så.

Gammel 30-09-09, 20:13   #180
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Endelig litt dokumentasjon.

Hva mener du dette er dokumentasjon på? At urin er som oftest sterilt? At en urolog ikke liker å sitte mens han tisser?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:28.