Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-09, 22:23   #1
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?

I dag ble jeg irettesatt av en ekspeditør i en storkiosk. Jeg hadde headset på og snakket i telefonen da jeg kom inn. Jeg sto ved kassen en stund, pratet, hadde en hundrelapp i hånda. Ekspeditøren sto bak kassen og leste et blad. Etter å ha ventet litt uten å bli ekspedert, sa jeg "Unnskyld, jeg skulle gjerne hatt to <navnet på en matpakke>", og fikk til svar at han ikke ekspederte kunder som snakket i telefonen.
Etterpå spurte han meg om jeg syntes dette var rart, noe jeg bekreftet at jeg syntes. For han handlet det om at kundene må respektere ham for at han skal respektere dem, og at han ikke er en salgsautomat. Dette er et sted jeg er innom nesten daglig, og jeg tror ikke jeg har fornærmet ham på annet vis tidligere, så det var temmelig sikkert ikke noe bakenforliggende.

Jeg er litt nysgjerrig på om mange kanskje finner dette uhøflig. Selv tenker jeg at jeg drar innom for å få en vare og betale for den, ikke for å snakke med personen i kassen. Og så lenge jeg formidler det jeg skal, har pengene klar ikke hefter ekspeditør eller kunder, så ser jeg ikke problemet. Men hva mener folk om mobilprating ved handling? Er det mangel på folkeskikk?

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:58.