|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Jeg snakker ikke i telefonen mens jeg handler. Synes det er en uting og hadde heller ikke satt pris på å bli ekspedert av en ansatt som snakket i telefonen. Sånn for å snu litt på det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Viva la vida
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Jeg jobber i kasser i en matbutikk og synes det er ikke ok. Jeg smiler til kunde, jeg sier: hei, vil du ha pose?, vil du ha kasselappe?, det er kr.576.50 og værsågod og vil gjerne ha øye kontakt med kunde og vil helst ikke sier det mer en en gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Jeg avslutter alltid en samtale før jeg skal betale, og tar ikke telefonen dersom den ringer mens jeg står i kassa. Jeg synes det er normal høflighet å være tilstede med den personen man har foran seg i kassa, og det tar ikke lange tiden heller. Så får man heller ringe opp el. etterpå.
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Jeg snakker ikke i mobil når jeg handler. Mest fordi jeg må konsentrere meg om det jeg skal handle. Ekspeditøren i matbutikken har jeg ikke noe forhold til og føler ikke at jeg må være tilstede for han/henne. Hva andre kunder gjør bryr meg ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?
Samme her. :uhøflig:
![]() |
#26 |
Pauset
|
Uansett så er det vanskelig å vite om kunden snakker til deg eller i telefonen. Jeg mener at man ikke kan forvente seg noe særlig god service generelt om man snakker i telefonen når man skal betale på supern heller. Man gidder jo ikke hendvende seg til folk som virker opptatt. Skjønner godt at Fadese måtte be om å få betale, men syntes vedkomne kunne spart seg for leksjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
|
Samme her. Jeg har gjort det flere ganger i matbutikk. Jeg må si at jeg skulle ha synts det var litt rart om noen sa i fra på den måten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Det er rett som det er jeg vaser rundt i butikken litt ekstra for å bli ferdig med en samtale. Noen samtaler passer det seg ikke å avslutte, og da kan jeg gå gjennom kasse på nærbutikken med mobilen, men stort sett pleier jeg å si til vedkommende jeg snakker med at jeg skal betale i butikken og heller ringer tilbake.
![]() |
#29 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Syns kansje at ekspeditøren gikk vel langt, men jeg er enig i prinsippet.
![]() |
#30 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Jeg synes det er greit å snakke i telefonen når en handler, men i kassen er det en viss samhandling med ekspeditør, da legger jeg på i 99,9% av tilfellene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Som en som jobber på andre siden, hadde det aldri ramlet meg inn og si noe til kunden. jeg tenker ikke noe over det om kunden snakker i mobilen, men da kan ikke kunden forvente å få øyekontakt med meg eller noe høflig takk for handel og for all del ikke bli sur om han ikke får kvitteringen med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Stilig ekspeditør.
![]() |
#33 |
Guardian of the galaxy
|
Jeg hadde mest sannsynlig aldri handlet der igjen, for ekspeditøren oppførte seg ikke som om h*n gjerne ville ha kunder, men likevel så kjenner jeg en underlig slags beundring for vedkommende.
![]() |
#34 |
Tvåtusentalssuffragett
Hvor: Oslo
![]() Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Jeg jobber selv i bokhandel, og må si jeg blir litt
![]() |
#35 |
Til tider hjulbeint
|
![]() Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?For meg er en telefonsamtale en privatsak som jeg ikke deler med resten av verden. Ringer det når jeg handler så sier jeg i fra at jeg ringer så fort jeg er ledig. Skal vedkommende gi meg en beskjed opplyser jeg at jeg er i butikken og at de må være raske. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Passiv
|
![]() Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Respekt og ikke respekt. Altså, det er ikke høflig å snakke i telefonen mens man skal betale. Men på den annen side - er det et krav at man skal være høflig mot betjeningen i butikken da? Jeg kan ikke si at jeg har sett at alle kunder overalt sier hei og takk og morna. Ikke alle butikkansatte heller. |
![]() |
![]() |
#37 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Enig.
![]() |
#38 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
Et krav er det vel ikke, men erfaringen tilsier vel at man kommer ganske langt med litt vanlig høflighet. Og at andre ikke alltid er høflige, er i hvert fall ikke noen grunn for meg til ikke å være det.
![]() |
#39 |
Drømmer
|
![]() Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Jeg synes det er greit så lenge man kan si hei til den ansatte. Jeg kan fint snakke i telefon om jeg handler. Ikke så ofte jeg gjør det men innimellom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() |
![]() Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?Snakker noen ganger i tlf når jeg går inn i butikken, nettopp av den grunn at jeg bruker tiden i bilen til å ringe tilbake i jobbtlf. Og da er det rett og slett uhøflig å avbryte fort. Med venner er det noe helt annet. Da sier jeg fra at jeg ringer opp senere i stedet.
![]() |
|
|