Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-09, 09:33   #41
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?

Jeg synes i utgangspunktet det ikke er greit å snakke i telefon under handling. Jeg jobber med salg selv, og det er ufattelig irriterende når kunden går unna midt i salget, for å ta en telefon. Jeg står igjen og må vente til han er ferdig, "må" nesten få med meg alt han sier, og får ikke gjort noe annet mens jeg venter heller. Kan jo ikke forlate kunden og gå bak på lageret og rydde f.eks, eller ekspedere en annen kunde. Nå sitter ikke jeg i en typisk Rema eller Prix kasse, ei heller jobber jeg på kiosk ala Narvesen, men må hele tiden hente frem nye typer, eller andre størrelser til kunden, som må prøve tingene.

Gammel 02-10-09, 09:49   #42
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker ikke å snakke i telefonen i butikken, men jeg synes det er mange rare argumenter her. Jeg synes den ansatte var uhøflig, og at han gikk langt utenfor det som er ok. Det er jeg sikker på at sjefen hans ville sagt også.
At den som er på jobb ikke snakker i telefonen i kassa, og derfor skal heller ikke kunden gjøre det, er et rart utsagn. Den som sitter i kassa er på jobb, og må forholde seg til reglene for arbeidsplassen. Kunden trenger ikke det. Kanskje kunden også er på jobb, og MÅ ta telefonen som ringer? Uansett er ikke den sammenligningen god.

Jeg er HELT enig i at man kan oppføre seg greit og være høflig, og at det er betydelig hyggeligere og høfligere for den ansatte om h*n får oppmerksomheten til kunden, men det er tross alt ikke noe h*n kan kreve.

Snippa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 10:26   #43
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

er det et krav at man skal være høflig mot betjeningen i butikken da?

Det er jo ikke noe krav at man må være høflig mot noen som helst, men det er jo ganske mye hyggeligere da. Nordmenn er generelt veldig lite hyggelige og høflige. Jeg sier alltid hei, takk og hadet til de i kassa, møter blikket deres og smiler. Jeg får en bedre hverdag av å ikke behandle folk som skitt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 10:59   #44
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er jo ikke noe krav at man må være høflig mot noen som helst, men det er jo ganske mye hyggeligere da. Nordmenn er generelt veldig lite hyggelige og høflige. Jeg sier alltid hei, takk og hadet til de i kassa, møter blikket deres og smiler. Jeg får en bedre hverdag av å ikke behandle folk som skitt.

Ikke sant?
Jeg vil gjerne bli møtt på en hyggelig måte, og møter derfor andre på en hyggelig måte. Et smil og et hei i en travel hverdag gjør en forskjell.

Gammel 02-10-09, 11:17   #45
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg prøver så langt deter mulig å ikke prate i telefonen når jeg står i kassa. Av og til går det ikke, men som regel går det veldig greit. Ringer telefonen når jeg står der vurderer jeg det i forhold til om jeg venter en viktig telefon (=veldig sjeldent). Jeg tar også ut øreproppen om jeg går med musikk på øret for å få skikkelig kontakt med betjeningen.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:19   #46
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg snakker i tlf mens jeg handler, men jeg ser opp og sier takk og værsågod likevel.
Det er da sinnsykt mer frekt at han sier dette til deg. Du er tross alt kunde.

Er igrunnen enig med Myrsnipa her.
Du er jo en kunde.
Og når du snakker til han og vender blikket til han, så ser jeg ikke problemet. Da er du jo høflig.

Jeg snakker uhyre sjelden i tlf på butikken, jeg synes det er flaut.
Men det har hendt at jeg ikke har fått lagt på, men jeg da svart om ekspeditøren snakker til meg, og sagt takk og værsågod.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 11:29   #47
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

For meg er en telefonsamtale en privatsak som jeg ikke deler med resten av verden. Ringer det når jeg handler så sier jeg i fra at jeg ringer så fort jeg er ledig. Skal vedkommende gi meg en beskjed opplyser jeg at jeg er i butikken og at de må være raske.

Jeg har aldri forstått de som snakker på bussen, på t-banen, i butikken osv., jeg føler det ofte påtrengende å få andres privatliv tredd nedover ørene i det offentlige rom.

Så nei, jeg synes ikke det er ok å snakke i telefonen under handling.

: sær:

Ja, det syns jeg er sært. Liker du ikke at folk prater med hverandre, sånn ansikt til ansikt, i det offentlige rom heller? Hvorfor er det annerledes?

Gammel 02-10-09, 11:32   #48
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, det syns jeg er sært. Liker du ikke at folk prater med hverandre, sånn ansikt til ansikt, i det offentlige rom heller? Hvorfor er det annerledes?

Det jeg har merket meg er at folk er mer bevisste på å ikke ta de veldig pivate samtalene face to face på trikken, men de gjør det mer enn gjerne på telefon.

Gammel 02-10-09, 11:39   #49
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, altså, jeg er helt enig i at private samtaler godt kan tas andre steder enn i det offentlige rom. Men da er det det som er poenget. Ikke om samtalen skjer ansikt til ansikt eller i en telefon.

Egentlig syns jeg det er veldig sjelden jeg hører veldig private samtaler. Det er mest "jeg sitter på t-banen, kommer snart", "skulle jeg kjøpe pølser?" og en del jobbsamtaler.

Gammel 02-10-09, 11:39   #50
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg snakker noen ganger i mobilen når jeg handler, men tar alltid en pause eller avslutter samtalen når jeg skal betale.

Gammel 02-10-09, 11:48   #51
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Ja, altså, jeg er helt enig i at private samtaler godt kan tas andre steder enn i det offentlige rom. Men da er det det som er poenget. Ikke om samtalen skjer ansikt til ansikt eller i en telefon.

Egentlig syns jeg det er veldig sjelden jeg hører veldig private samtaler. Det er mest "jeg sitter på t-banen, kommer snart", "skulle jeg kjøpe pølser?" og en del jobbsamtaler.

Jeg er enig i at det er de private opplysningene som er problemet, ikke samtalen i seg selv. Men mange mister sperren når de ikke står ansikt til ansikt med den de snakker med. Siden ingen andre hører den andre, så oppfatter de seg som i et lukket rom. Så telefonen gjør at de lettere tar det private i det offentlige, i tillegg til jobbsamtaler som ikke er for andres ører. Selvfølgelig er det mest "melk og brød-samtaler", men jeg har virkelig hørt min andel av de andre også.

Jeg har i grunn ikke noe i mot at folk snakker i telefonen i det offentlige rom, men jeg syns at når man samhandler med andre mennesker, som ved betaling i kassa eller man sitter i en middag, så kan man gjøre sitt beste for å unngå det.

Slik som Xian beskriver, det er forskjell på de som til tross for samtalen greier å være høflige og unnskyldende og de som skravler i vei og ikke innser at å kjøpe noe av en person er en viss samhandling.

Gammel 02-10-09, 12:02   #52
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Helt enig, altså. Jeg bare blir litt sånn urkete av folk som har noe mot mobilsamtaler i det offentlige rom, sånn generelt. Det blir veldig baktreversk og prinsippryttersk, syns jeg.

Gammel 02-10-09, 12:02   #53
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Etter mange år med kundebehandling synes jeg denne fyren tråkker langt over alle grenser. Om han forventer å bli behandlet med en sånn respekt at han kan la all kundebehandling fare om han ikke føler at han får det han vil ha, ja da bør han kanskje finne seg en annen jobb?

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 12:07   #54
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes absolutt ikke det er uhøflig å snakke i telefon når man skal betale, nei. Men klart, skal man ha noe må man be den i telefonen vente og si det man skal ha til ekspeditøren.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 12:09   #55
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi. Jeg synes en selger skal være veldig fornøyd med at en kunde handler der jeg. Det er jo ikke akkurat som om selgeren gjør kunden en tjeneste, og at kunden må passe på å gi ekspeditøren oppmerksomhet. Vanlig høflighet er fint og flott, men jeg er slettes ikke enig i at å være opptatt i en telefon er mangel på høflighet i en slik situasjon.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 12:11   #56
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syntes man kan være høflig mot folk jeg da, selv om de jobber i et serviceyrke. Det var en gang jeg klikka på en kunde til slutt, og fikk medhold av sjefen etterpå. Arrogante og frekke kunder er ikke noe mange butikker ønsker ha heller... faktisk. Nå er ikke telefonsnakk dødssynd da, men generelt sett. Så dette med å behandle folk som folk, er en toveisgreie mener jeg, selv om det er snakk om dama på supern. Noen har misforstått dette med service helt, og tror det innbærer å kunne behandle folk som annenrangs borgere.

Er det ikke en smule nedlatende å måtte forholde seg til og være hyggelig mot folk, som tilbake snakker til deg annenhver setning, og telefonen resten? I alle andre settinger tror jeg de fleste ville reagert på dette.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 12:54   #57
Pappalille
Tøff

Pappalille sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 57
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jeg syntes man kan være høflig mot folk jeg da, selv om de jobber i et serviceyrke. Det var en gang jeg klikka på en kunde til slutt, og fikk medhold av sjefen etterpå. Arrogante og frekke kunder er ikke noe mange butikker ønsker ha heller... faktisk. Nå er ikke telefonsnakk dødssynd da, men generelt sett. Så dette med å behandle folk som folk, er en toveisgreie mener jeg, selv om det er snakk om dama på supern. Noen har misforstått dette med service helt, og tror det innbærer å kunne behandle folk som annenrangs borgere.

Er det ikke en smule nedlatende å måtte forholde seg til og være hyggelig mot folk, som tilbake snakker til deg annenhver setning, og telefonen resten? I alle andre settinger tror jeg de fleste ville reagert på dette.

Jo, det er en smule nedlatende, samtidig er det nå engang slik i et serviceyrke at du påtar deg å håndtere alle slags mennesker, også dem som ikke tar de samme hensyn som du tar, og som ikke har samme syn på hva som er uhøflig eller ei. Selv synes jeg det er fantastisk uhøflig når mennesker i serviceyrker tygger tyggis, men det er da vitterligen ikke min livsoppgave å oppdra andre enn barna mine. (Og enkelte gode venner og en ektemann i ny og ne. )

Jeg ser poenget, jeg ser at vi alle kunne tenkt oss om av og til, men skal vi være så fjollete høflige og gjennomtenkte og hensynsfulle at vi aldri tråkker noen på tærne får vi neppe gjort stort.

Jeg vet om en jente som jobber på et apotek og hennes respons når noen forteller om et "ekkelt" utslett eller lignende er "seriøst?!". Hun mener slett ikke noe vondt med det, hun uttrykker interesse og sympati, og dette er hennes måte å gjøre det på. Passende? Neppe. Vondt ment? Slett ikke.

Vi er så forskjellige at vi må ha litt rom for andres oppførsel. Spesiellt i serviceyrker.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 13:23   #58
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er morsomt å høre hva dere tenker rundt dette. Jeg ble ganske paff, særlig siden jeg er innom og kjøper yoghurt, halspastiller og slikt der nesten daglig. Og ikke har denne ekspeditøre framstått spesielt pratsom tidligere. Et lite "hei" når jeg kommer til kassen og av og til "ha det bra". Men det passer meg fint, for jeg er ikke spesielt glad i å prate med folk jeg ikke kjenner og ikke kommer til å ha en relasjon til. Selvsagt sier jeg "hei" og "takk" og "hadet" selv om jeg snakker i telefonen, men jeg er neppe en favorittkunde som står og blomstrer foran kassen, mens jeg prater om vær og valg og fotballkamper. Det handler ikke om å være nedlatende, men jeg liker det sånn. Og jeg har kanskje ikke tenkt så mye på at andre opplever det helt motsatt av meg.

Jeg ble som sagt veldig nysgjerrig på hva slags syn andre har på dette, og om deres syn er representative, kan det se ut som en overvekt av folk som synes dette er uhøflig, så jeg kommer til å ta det til etterretning.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 13:31   #59
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1274
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sukk. Alt folk irriterer seg over.

Jeg har jobbet mye bak kasse, og har aldri hatt noen problemer med at kunder har snakket i telefon hvis det har vært en lettvint transaksjon, type "hei, den, takk, hadet", og er definitivt en av de som til tider har telefonen limt til øret døgnet rundt, og ser ikke noe problem i at jeg legger en avis på disken, smiler, drar kortet og sier takk til ekspeditøren selv om jeg tilfeldigvis snakker i telefonen også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 14:20   #60
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Ansikt til ansikt er helt greit, men ofte snakker folk om svært private ting på telefonen og enser ikke at det er mange rundt de.

Jeg kan fint unnvære å høre om naboens underliv, at busspassasjerens kjæreste er en dust som har smitta henne med clamydia og at damen i butikken kaller mannen sin en drittsekk som bare tenker på seg selv.

Det virker som om lista for å snakke om veldig personlige ting er langt lavere når det er i en telefonsamtale enn om det er ansikt til ansikt i det offentlige rom.

I tillegg så er det mange som snakker så sinnsykt høyt i telefonen slik at man får med seg alt man helst vil slippe å høre. Snakker to personer på bussen om private ting demper de stemmen som regel.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:27.