Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ullboksere

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-09, 22:32   #21
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ullboksere

Opprinnelig lagt inn av Grøten, her.

NIN: Fant du boxerene på krabaten?? Ved å søke på boxer i søkrubrikken.

Takk, takk.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 22:33   #22
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jepp. Takk. Nå blir det boksere på oss, både her og der.

Nå blir det ull.

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 22:34   #23
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Nå blir det ull.

I hauger.

Gammel 02-10-09, 22:35   #24
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Gutten min bruker også sånne og ELSKER de. Fra Janus og Bånsull.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 22:37   #25
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Gutten min bruker også sånne og ELSKER de. Fra Janus og Bånsull.

Googler Bånsull.

Gammel 02-10-09, 22:39   #26
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Googler Bånsull.

Rop ut om du finner nettside!

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 22:40   #27
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

www.bansull.no
og www.bansullibergen.com

Ikke særlig med bilde på nett. Men de er grønne og røde og rekker halveis ned på knærne. Lengre enn janus sine.

Tre stk!
Gammel 02-10-09, 22:43   #28
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Rop ut om du finner nettside!

Fant den, men fant ikke boksere der inne.

Gammel 03-10-09, 00:26   #29
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Joha har også noen som er kjempefine. Guttungen her vil ikke bruke noe annet enn disse. Hele året rundt.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 00:34   #30
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Joha har også noen som er kjempefine. Guttungen her vil ikke bruke noe annet enn disse. Hele året rundt.

Jah, lillesøster har 7-8 ulltruser fra Joha som brukes fra oktober til april!

Gammel 03-10-09, 00:35   #31
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg så de på babyshop. Kjempefine og tøffe. Men de var desverre i feil størrelse.
Damen skulle prøve og bestille til meg fra leverandøren, det er en måned siden og hun har ikke ringt enda så jeg regner med at hun ikke fikk tak i.

Gammel 03-10-09, 00:38   #32
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I fjor kjøpte jeg ullboksere, med bommull innerst, til poden. De var fra Janus og jeg fant de på Barnas Hus.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 10:30   #33
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor blir behandlet ull rent på 40 grader, om ikke bomull blir det? For de selvrensende egenskapene er vel borte?

Gammel 03-10-09, 11:13   #34
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hvorfor blir behandlet ull rent på 40 grader, om ikke bomull blir det? For de selvrensende egenskapene er vel borte?

Helt ærlig. Vet ikke. Jeg vet bare at ull blir rent nok på 40 og 30 grader mens bomull ikke blir det. Jeg har lest hvorfor men er ikke kar om å huske det.

Gammel 03-10-09, 14:17   #35
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg kan ikke tenke meg at det blir rent på 40 grader. Jeg ville ikke gjort det, men det er meg. Jeg så forresten Janus ullboksere på den andre Obs-butikken i dag også, i to ulike farger.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 20:05   #36
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Dette er ren spekulasjon, men kanskje ull som materiale er et materiale som blir rent ved lavere temperatur en bomùll?
Selv om det er behandlet mener jeg?

Ubehandlet ull blir jo rent ved 30 grader.
Vi har som sagt boxere fra Janus og Bånsull, de fra Janus bruker han gjerne et par dager, mens de fra Bånsull kan han bruke lenger. (ubehandlet ull/silke) Så lufter vi den en dag eller to og kan bruke den igjen uten å vaske den. Hehe, kanskje vi fremstår som ekstremt urenslige her

Vasker alt på 30 graders ullvask jeg, både behandlet og ubehandlet.

Tre stk!
Gammel 04-10-09, 18:31   #37
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Hvis man er redd for at ulla ikke blir ren kan man jo putte den i en kjele på komfyren og koke forsiktig opp (ev. varme til den temperaturen man synes trengs) og så la plagget ligge der uten å røre den. Ull tåler det, og man dreper alle bakterier. Og det er ikke vanskelig heller.

(Men her går også ullboksere på 40 grader, og jeg tror ennå ikke vi er blitt syke som følge av dette.)

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.