Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Har gått ned to kilo på 5 dager

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-09, 09:55   #1
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Har gått ned to kilo på 5 dager

Mandag begynte jeg på en blanding av steinalderkost og opplegget til boka "Kjernesunn familie". Det vil si at jeg har spist grønnsaker, bær, frukt, nøtter og kjøtt. Drukket te og vann. Jeg har unngått alt av melke, korn og sukkerprodukter. I dag klarte jeg ikke motstå en grovskive med leverpostei, og det tror jeg er fordi jeg har fått i meg for lite proteiner/kjøtt. Jeg har hatt sinnsykt sukkersug innimellom, fantasert om nybakt brød etc. Men jeg har også følt meg energisk, sunn og fornøyd. Humøret har vært stabilt til tross for sukkerabstinenser. I dag gikk jeg på vekten og oppdaget at jeg har gått ned to kilo.

Målet mitt har ikke vært vektreduksjon, selv om jeg absolutt kan kvitte meg med magebilringen. Målet har vært å få mer energi, sove bedre, stresse mindre og ta vare på kroppen min.

Går det virkelig an å merke forskjellen så fort???

Gammel 02-10-09, 09:58   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har gått ned to kilo på 5 dager

Du har nok mistet en del vann. Når du ikke spiser karbohydrater så minker karbohydratlageret ditt ganske fort. Karbohydrater lagres som glykogen. Glykogen binder vann.

Gammel 02-10-09, 10:07   #3
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så bra , man kan merke endringer fort ja.Men man mister nok mest vann i begynnelsen, etterhver så ser man kiloen . Lykke til.

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 10:09   #4
zeppelin
Jamning

zeppelin sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Så greit å vite. Prøver å sette meg inn i alt dette men det føles som et hav av informasjon som skal fordøyes og forstås.

Har egentlig tusen spørsmål til dere kloke FP hoder, men tror jeg skal la det vente en stund

Gammel 02-10-09, 10:30   #5
Slettet bruker
Passiv

Standard

Det der er jo sunn og fin mat. Men du må spise nok kjøtt da.

Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 10:44   #6
Skvetten
Passiv

Standard

Viktig med proteiner, veldig viktig. Tror som Veronal at det er vannvekt du har mistet nå. Lykke til med nytt kosthold forresten.

Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 15:19   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Det er sikert vannvekt, ja. Kroppen binder en del vann hvis en reagerer på mat, i hvert fall - jeg mistet noen kilo ganske fort da jeg droppet melk, egg og sukker (fordi jeg reagerer på det, ikke noe annet). Men pass på at du spiser feit fisk, avokado o.l. og får nok proteiner - ikke nødvendigvis bare av kjøtt, linser, bønner osv. er også fint. Da får du også stabilisert vekten, for såvidt jeg skjønner har du ikke behov for vektreduksjon. Anbefaler uansett sukkerfritt liv, det er stort sett veldig deilig!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 15:22   #8
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Ah, ser nå at du ikke hadde noe mot vektreduksjon heller I så fall er maks 1/2 kilo per uke det som er sunt for kroppen å gå ned i følge min ernæringsfysiolog, og antakelig er det vel det som vil skje hvis du spiser som nå, med mer sunne fettsyrer enn det høres ut som om du får i deg nå, og trener. Uansett har du riktig fokus - energi, søvn og mindre stress er bra for kroppen uansett!!!

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:35.