|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Har gått ned to kilo på 5 dagerMandag begynte jeg på en blanding av steinalderkost og opplegget til boka "Kjernesunn familie". Det vil si at jeg har spist grønnsaker, bær, frukt, nøtter og kjøtt. Drukket te og vann. Jeg har unngått alt av melke, korn og sukkerprodukter. I dag klarte jeg ikke motstå en grovskive med leverpostei, og det tror jeg er fordi jeg har fått i meg for lite proteiner/kjøtt. Jeg har hatt sinnsykt sukkersug innimellom, fantasert om nybakt brød etc. Men jeg har også følt meg energisk, sunn og fornøyd. Humøret har vært stabilt til tross for sukkerabstinenser. I dag gikk jeg på vekten og oppdaget at jeg har gått ned to kilo.
![]() |
#2 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har gått ned to kilo på 5 dagerDu har nok mistet en del vann. Når du ikke spiser karbohydrater så minker karbohydratlageret ditt ganske fort. Karbohydrater lagres som glykogen. Glykogen binder vann.
![]() |
#3 |
Carpe Diem!
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har gått ned to kilo på 5 dagerSå bra
![]() |
#4 |
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har gått ned to kilo på 5 dagerSå greit å vite. Prøver å sette meg inn i alt dette men det føles som et hav av informasjon som skal fordøyes og forstås.
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Har gått ned to kilo på 5 dagerDet der er jo sunn og fin mat. Men du må spise nok kjøtt da. |
![]() |
![]() |
#6 |
Passiv
|
![]() Sv: Har gått ned to kilo på 5 dagerViktig med proteiner, veldig viktig. Tror som Veronal at det er vannvekt du har mistet nå. Lykke til med nytt kosthold forresten. |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har gått ned to kilo på 5 dagerDet er sikert vannvekt, ja. Kroppen binder en del vann hvis en reagerer på mat, i hvert fall - jeg mistet noen kilo ganske fort da jeg droppet melk, egg og sukker (fordi jeg reagerer på det, ikke noe annet). Men pass på at du spiser feit fisk, avokado o.l. og får nok proteiner - ikke nødvendigvis bare av kjøtt, linser, bønner osv. er også fint. Da får du også stabilisert vekten, for såvidt jeg skjønner har du ikke behov for vektreduksjon. Anbefaler uansett sukkerfritt liv, det er stort sett veldig deilig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har gått ned to kilo på 5 dagerAh, ser nå at du ikke hadde noe mot vektreduksjon heller |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|