Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Har du oppskrift som er melkefri, glutenfri og sukkerfri?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-09, 15:48   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Har du oppskrift som er melkefri, glutenfri og sukkerfri?

Kan jeg i så fall få den her? Jeg trenger mange slike oppskrifter! Spesielt matvaffel og matmuffins som er litt lavkarboish.

Gammel 05-10-09, 15:47   #2
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du oppskrift som er melkefri, glutenfri og sukkerfri?

Jeg lager matvafler av havregryn (glutenfrie), ris/havremelk og olje. Kanel, vanilje og kardemomme i hvis de skal være søte. Havregryn er vel ganske lavkarboish?

ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 15:52   #3
Slettet bruker
Passiv

Standard

Her står det faktisk ikke noen verdens ting. Er ikke det er snodig innlegg å skrive her synes dere?

Sist redigert av Slettet bruker : 05-10-09 kl 17:47. Årsak: Næh - kvalitetskontroll.
  Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 15:53   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Den er forresten super til desserten min.
Man tar noen epler og tar ut kjernehuset og deler dem i båter og legger dem i en langpanne. Ha over litt smør (melkefritt funker fint), sukrin og kanel og en neve hakkede valnøtter og stek i ovnen til eplene er møre. Spises varme med soyakrem.

Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 15:54   #5
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Menkomel selger fløte laget av soya som du kan piske krem av. Den smaker supert og kremen holder seg nypisket i kjøleskapet en dag også.

Menkomel inneholder bl.a. kjernemelkpulver og kaseinat - så den kommer vel ikke i kategorien melkefri.

Gammel 05-10-09, 16:22   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Menkomel inneholder bl.a. kjernemelkpulver og kaseinat - så den kommer vel ikke i kategorien melkefri.

Jøss. Du har rett.

Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 16:24   #7
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jøss. Du har rett.

Jeg trodde du mente menkomel whipping cream. Jeg visste ikke at de hadde en melkefri menkomelversjon også.

Gammel 05-10-09, 16:24   #8
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Huh, hva skjedde der?

Gammel 05-10-09, 16:25   #9
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm... det er da en grunn til at vi ikke har kunnet bruke Menkomel :leter opp:

7009 Menkomel Whipping 1 ltr.
Vann, vegetabilsk fett (kokos) , glukosesirup, sorbitol, kjernemelkpulver, kaseinat, emulg. (E472b, E435, lecitin, E472e), stabilis. (E460, E466, E339...

7006 Menkomel Husholdningshvitt 0,5 l
Vann, vegetabilsk fett (soya), glykosesirup, melkeprotein, emulg. (E471, E472e), stabilisator (E340, E331, E407), antioksydant (E307, E304, E322), s...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 16:59   #10
Slettet bruker
Passiv

Standard

Atte jeg sjekka. Og atte det viste seg atte jeg hadde feil. Men det er så skjeldent atte det gjøkkeno.

Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 17:42   #11
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg prøvde meg på vafler i går, og de ble slett ikke verst. Har ingen mengdeoppskrift, jeg bare slumpet. Here goes:

Rismelk (jeg brukte den med vaniljesmak, da dette skulle bli litt søte vafler)
FibraTeff (Jyttemel)
Rismel
Bokhvete (brukte lite av dette i forhold til de andre to, det er visst bokhvete i FibraTeff'en også)
Egg (kan fint lages uten)
Salt
Brukte også søtstoff, men det kan jo lett sløyfes.

Vil nok neste gang bruke litt mindre av FibraTeff'en og litt mer rismel i stedet. Jyttemel har et aldri så lite snev av pappsmak.

Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 17:46   #12
Frantzen
Passiv

Standard

Forresten - dette er nok muligens kanskje ikke akkurat lavkarboish, når jeg tenker meg om.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:05.