Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Budapest anyone?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-06, 22:54   #1
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Budapest anyone?

Jeg skal en helg til Budapest i oktober gjennom jobben.

Er det noe jeg ikke bør gå glipp av?

Noen som har gode shoppingtips? Hva kjøper man i Budapest, liksom? Og hva er evt. billig der?

Jeg er temmelig grønn, og synes ikke de linkene jeg har funnet har vært noe...

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 02:09   #2
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sko!
Sko er billig i Budapest!

I hovedgaten, Vaci, ligger butikkene på rekke og rad. Dyre og billige.

Et av Europas største kjøpesenter, Westend, ligger på Nugati , et par T-bane stopp bortenfor hovedgaten. Absolutt verdt et besøk.

Har du tid er vel Gellert-badet verdt et besøk, men det tar litt tid.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 09:04   #3
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var inne på en helt fantastisk butikk som de solgte håndlagede hånddukker. Kjempemorsomme gaver å gi til barn. Jeg husker at butikken lå i en trang gate midt i sentrum av Pest. Jeg husker ikke navnet på butikken dessverre. Det er også andre fine butikker med håndlagede leker.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 09:38   #4
Albertine
Passiv

Standard

Du MÅ kjøpe paprika! Ungarsk paprika er bare helt fantastisk god, både røkt og vanlig. Pulver altså... Og du må spise ekte gulasj. Du må.

Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 23:25   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har faktisk bodd i Ungarn, men dette var helt på begynnelsen av 90-tallet og har skjønt at Budapest har blitt en helt annen by på 15 år.

Du må forsøke å dra på et bad, eller i det minste en spa. Dette er latterlig mye billigere enn i Norge.

Hvis du har litt tid, ta t-banen til SzentEndre. En fantastisk liten småby nord for Budapest (mener at det er t-banen som går dit, men kan hende at det er lokaltoget).

Lær deg følgende setning: Mèg et sört/bort kèrem = Jeg vil gjerne ha en øl/vin til.

Gammel 03-10-06, 22:35   #6
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Budapest anyone?

Takk for gode tips alle sammen!

Skotipset skal sjekkes ut ja.

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Ungarsk paprika er bare helt fantastisk god, både røkt og vanlig. Pulver altså...

Mener du glass med krydder? Ikke "fersk" paprika?

Og Tjorven: takk for vokabulartips!Det skal benyttes.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-09, 20:42   #7
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Hvordan var Budapest i oktober? Jeg skal dit om ca 14 dager...

Gammel 05-10-09, 21:10   #8
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Standard

Åh, heldiggrisen!

Det var kjempefint! Vi var heldige med været, hadde sol og 15-19 grader de dagene vi var der.
Jeg skal definitivt tilbake igjen en gang. Om ikke så lenge, håper jeg.

Gammel 05-10-09, 21:12   #9
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Ha, det lover bra for turen med tanter og mor. Det i seg selv kan være litt krevende, men dersom stedet er OK, kan jeg stikke av iblant. Var dere på noen spa?

Gammel 05-10-09, 21:13   #10
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Ha, det lover bra for turen med tanter og mor. Det i seg selv kan være litt krevende, men dersom stedet er OK, kan jeg stikke av iblant. Var dere på noen spa?

Vi skulle egentlig, men det ble ikke noe av.

Vi fikk sett en del av byen, og så ble det en del shopping. Og godt øl.

Gammel 06-10-09, 09:05   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungarn kan være veldig fint i oktober, men høsten nærmer seg veldig da.

Spa er en opplevelse, og prisnivået mye lavere enn hjemme.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:51.