Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke ord har forsvunnet fra ditt vokabular?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-09, 11:27   #221
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke ord har forsvunnet fra ditt vokabular?

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

"Skræbbis" er såvidt jeg husker en kortform/slangform av "skrabbelars" som også noen brukte før.

Vi brukte skræbbis hvis noen hadde noe nytt. "Skræbbis med ny bukse"

Breial. Det brukte vi om noen som var litt høye på pæra.

veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 11:29   #222
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Breial er et fint ord som lever i beste velgående her.

Gammel 06-10-09, 11:36   #223
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Breial er et fint ord som lever i beste velgående her.

Her også.
Sammen med mange av de andre ordene i tråden her.
Bensern f.eks. Og kælve.

Også Åpen-linja da
Aner ikke hvor mange timer vi brukte på det der.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 12:23   #224
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men sier dere "å natte over"? Folk fniser når jeg bruker det uttrykket.

Eh nei, det har jeg aldri hørt. Men ser jo hvor det kommer fra.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 12:59   #225
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men sier dere "å natte over"? Folk fniser når jeg bruker det uttrykket.

Og "sovne av". Det skjønner ikke folk her i Oslo.

Jeg sier "Ligge over" jeg, men "natte over" makes sense ja!

Nå utvikler jo dette seg til en dialektgreie, men ikke nok med at vi vinner bussen, vi vasker jo kopper også. Ei venninne av meg lurte på om kollektivet jeg da bodde i hadde det slik at en vasket kopper og en vasket kjeler, liksom

Gammel 06-10-09, 13:03   #226
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

og en vasket kjeler, liksom

Apropos det ... sier du "kjeler". Det er også et sånt "tv-ord" som Dronningen kalte det. Jeg bruker aldri kjele eller gryte, alt heter kasserolle.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 13:11   #227
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Apropos det ... sier du "kjeler". Det er også et sånt "tv-ord" som Dronningen kalte det. Jeg bruker aldri kjele eller gryte, alt heter kasserolle.

Nei, erru gær'n! Jeg må jo modifisere meg slik at søringene forstår Jeg sier kasseroller ja. Kjele er kun kaffekjele.

Gammel 06-10-09, 13:19   #228
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jepp kasseroller sier jeg også, mens mannen - Finnmarking - sier panner. Stekepanner og andre panner.
Men jeg sier kaffekjele, om noen har en sånn med på tur.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 13:26   #229
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Mange er alt nevnt da men :

Dig og bugg (tyggis)
Seilarsko
snøjoggis

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 13:28   #230
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Jepp kasseroller sier jeg også, mens mannen - Finnmarking - sier panner. Stekepanner og andre panner.
Men jeg sier kaffekjele, om noen har en sånn med på tur.

Eg seier panne(r) om kasserolle og gryte. (Sunnmøring)

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 14:09   #231
veobra
på slep

veobra sin avatar

veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tuttan, her.

snøjoggis

Den var søt. Vi sa snowjogger.

Gammel 06-10-09, 14:18   #232
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Smeike er et ord jeg heller ikke bruker lenger.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 14:31   #233
veobra
på slep

veobra sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Og det betyr?

Gammel 06-10-09, 14:45   #234
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arken, her.

Aldri hørt før, hva betyr det?

Gammel 06-10-09, 14:46   #235
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sier trøndere fortsatt at folk er lamme? "Åååå, du e så lamm!"

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-09, 14:48   #236
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Lamming husker jeg at vi brukte.

"Din lamming".

Gammel 06-10-09, 14:54   #237
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Hvor: Oslo
Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Smeike = klappe. Bruker det ikke selv, men snart eksmannen gjør det.

Gammel 06-10-09, 15:11   #238
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Standard

Sier trøndere fortsatt at folk er lamme? "Åååå, du e så lamm!"

sprutlam til og med. Det er vel ikke noe voksne sier.

Gammel 06-10-09, 16:03   #239
Magnolia
Stiv

Magnolia sin avatar

Blogginnlegg: 119
Magnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt liktMagnolia er virkelig godt likt
Standard

Å trekke i snoren når man har vært på do, er det skjelden man gjør lenger. Men alikevel er det det jeg ber ungene om å gjøre når de har vært på do og skal spyle ned etter seg.

Gammel 06-10-09, 17:51   #240
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Slit'an er åpenbart bergensversjonen av skræbbis.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24.