Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Dress med fôr i snart?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-10-09, 21:09   #21
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dress med fôr i snart?

De har brukt dress med fleece under foreløpig, men jeg vurderer å sende med vinterdressen om det fortsetter med disse temperaturene. Vi har hatt noen morgener med kuldegrader, og da er det for kaldt med uforet dress og joggesko. Senere på dagen er det derimot nærmere 10 pluss, og det kan fint brukes jakke, bukse og joggesko.

Værsågod bli gæærn!

Gammel 06-10-09, 21:25   #22
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har akkurat begynt (de siste 2 ukene, kanskje?) med vår-/høstdressen (Reimatec - den er litt foret) til Prototypen (4,5 år). Det samme med Førstedamen (1 år). (De har hatt dressene hengende i barnehagen lenge, da - så når de startet med dressene har vært opp til barnehagen å vurdere.)

Frem til helgen har den unge mannen også brukt goretex joggesko (lave), men nå er de erklært for små - så da må han bruke vinterskoene. Vinterdressen kommer nok ikke frem før temperaturene ligger på minus 5 på dagtid.

Gammel 06-10-09, 21:45   #23
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...

Høyt&Lavt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har faktsk ryddet bort regntøyet for sesongen. Av den enkle grunn at jeg har fått fnatt tre ganger for mye i høst av at den gode barnehagen har vært for sløve til å kle av utpå dagen når varmen har overtatt fukt og regn.

Reima tec-en er på plass. Vinterdress med for, og med flere typer ullklær (tykke og tynne klær) til å tilpasse om det er varmt eller kaldt.
Støvler/cherrox og denslags brukes ikke i dette hus, og sønnen har både joggesko (mye ullsokker om dagen) og vinter-goretex-sko på plass i barnehagen.

Han har også jakke og div bukser som går fint hvis det er tørt og ikke for kaldt.

Ullundertøyet har vært i bruk en måned snart her allerede.

:gleder meg til vinter=snø:

Gammel 09-10-09, 09:23   #24
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

De har brukt dress med fleece under foreløpig, men jeg vurderer å sende med vinterdressen om det fortsetter med disse temperaturene. Vi har hatt noen morgener med kuldegrader, og da er det for kaldt med uforet dress og joggesko. Senere på dagen er det derimot nærmere 10 pluss, og det kan fint brukes jakke, bukse og joggesko.

Værsågod bli gæærn!

Jepp, jeg blir gal!
Skal de fryse om morgenen eller svette midt på dagen liksom?
Eller skal vi bare flytte hele garderoben ned i barnehagen.
Vi har og brukt dress, trolldressen med tynn ull under og halvhøye høstsko.
I dag vurderer jeg tynn vinterdress og goretex støvler.
Jeg sto ute i forede joggesko og tykke sokker i en halv time i går morges og jeg var iskald på bena.
Tittet litt på de ansatte i barnehagen og de fleste hadde faktisk på seg både vintersko og forede bukser.
Jeg pleier å sjekke hva de ansatte har på seg, og hva ungene til de som jobber i barnehagen har på seg. Disse ungene hadde vinterstøvler og dresser i går.
Det er ikke lett det her. Det skal bli en fryd når vi kommer dit at temperaturen holder seg tålelig jevn hele dagen.
Tre minusgrader er det nå og utover dagen er det meldt sol og 7 pluss. Hm.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 10:02   #25
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Truls på snart 2 år går i Trolls skalldress, har ulltøy innerst så har jeg tre forskjellige ulldresser hengende i bhg - i forskjellig tykkelse. I tillegg har han ullgenser og ullbukse fra nøstebarn liggende. De tar på den tykkeste ulldressen under om de går tidlig ut og tynnere om de går ut når sola har varmet opp mer...

5-åringen har Reima Tecs høst-/vårdress, har microfleece fra reima og ulldres fra Troll hengende til å ha på under. I dag tok hun ikke på ull innerst da... så mulig det blir kaldt.

Vinterdressen er vel litt varm ennå tror jeg, selv om 5-åringen hadde den på her en dag da den andre var til tørk. Burde vel egentlig ha fler eksemplarer av hver...

Gammel 09-10-09, 10:03   #26
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Ja, så bruker de halvhøye Goretex begge to.

Gammel 09-10-09, 10:29   #27
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Ja, så bruker de halvhøye Goretex begge to.

De er ikke spes. flinke til å kle på "riktig" tøy i bhg. til lillebror synes jeg, men det kommer antakelig av at de er relativt unge, og ikke har barn selv?

I det store og hele er jeg veldig fornøyd med barnehagen, men akkurat der er de ikke spes. gode.

I går hadde han på undertøysull, og Iris Ullfrotté under høstdressen, og det var nok, for var ikke kald i flg. de voksne som hadde vært med på tur.
Og Viking Thermo, eller Timberland goretex på beina, med tynne ullsokker i.

Tror vi venter litt med vinterdressen, og så får jeg heller poengtere ved levering at han har valgmuligheter i forhold til tøy. Igjen.

Lillebror har også flere valgmuligheter hengende.

Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 10:32   #28
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Knerten går med ull under, bukse og genser i ull og høstdress. De fleste dagene går de ut først etter lunsj, så jeg tror det er passe. Ellers har han hengende et sett i fleece som kan brukes som for under høstdressen.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 10:34   #29
Left
Passiv

Standard

Vi pleier å henge valgene på knagger i garderoben vi

Jeg mente selvsagt at han har tøy i ulik tykkelse hengende der.

Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 10:35   #30
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fra mandagen av sender jeg trolldressen med uttagbart ullfor med jentene. Kommer ikke til å feste ulldressen slik at de ansatte kan vurdere behovet for å ha den under. I dag er det parkdress med tynn ull innerst og fleece i mellom. Det er kldt på morgenen, men er meldt 8 grader og sol i løpet av dagen.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 10:41   #31
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Etter mye tenking sendte jeg med vinterdressen i dag, den er ikke så tykk og tynn ullue. Ullundertøy og joggedress i krinkelull. Så får de ta av krinkelulla utover dagen.

Vinterstøvler ville de gjerne ha, han jeg snakket med brukte det selv ute nå.

Gammel 09-10-09, 22:18   #32
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Standard

Sjugger; 1, 2, 3, 4 eller 5?
På Truls sin avdeling er det voksne damer med unger selv som jobber, en av dem har en treåring i en av de andre bhg. På Sandras avdeling er de også flinke til å bruke riktig tøy... Har fått hjem ungene med tøy jeg selv ville tatt på dem hittil.

Gammel 10-10-09, 11:22   #33
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

Sjugger; 1, 2, 3, 4 eller 5?
På Truls sin avdeling er det voksne damer med unger selv som jobber, en av dem har en treåring i en av de andre bhg. På Sandras avdeling er de også flinke til å bruke riktig tøy... Har fått hjem ungene med tøy jeg selv ville tatt på dem hittil.

2

Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 12:22   #34
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Babe og sjugger: Jeg skjønner at dere har barn i samme barnehage? Og at det er forskjellig påkledingskompetanse blant de ansatte på de forskjellige avdelingene? Sånn var det hos oss også. Før da det var 5 baser var vi kjempefornøyd med vår og ble kjempeoverrasket da vi hørte at andre baser ikke var fornøyde. Det ble tatt tak i og alle de ansatte ble kurset i riktig bekledning (og er nå ullfantaster ). De har også brukt tid på å informere foreldre om riktig bekledning.

Gammel 10-10-09, 12:54   #35
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Babe og sjugger: Jeg skjønner at dere har barn i samme barnehage? Og at det er forskjellig påkledingskompetanse blant de ansatte på de forskjellige avdelingene? Sånn var det hos oss også. Før da det var 5 baser var vi kjempefornøyd med vår og ble kjempeoverrasket da vi hørte at andre baser ikke var fornøyde. Det ble tatt tak i og alle de ansatte ble kurset i riktig bekledning (og er nå ullfantaster ). De har også brukt tid på å informere foreldre om riktig bekledning.

Barnehagen vår er også omvendt nå. Var så mye feil bekledning før, men nå har de skjønt prinsippet med 3 lag og ikke bomull. Jeg har hatt noen runder med dem, men så fikk de et par nye ansatte ped.ledere som kunne sakene sine med påkledning, og til og med alle foreldrene har fått lapper og info. Ei av pedlederene kom til og med bort til meg her om dagen og hadde en ullprat, og hun måtte jo bare vite hvor jeg hadde kjøpt den vinterhettelua fra Troll vi har brukt i fjor, for det var den mest geniale lua hun hadde brukt på noen unger siden den er vindtett hele veien og ikke bare på ørene som Reima sin. Hun hadde nemlig fått 1-åring i barnehagen selv (i annen barnehage) og hadde skjønt hvor viktig det var å ha riktige klær hengende der, for de ansatte kunne hun ikke stole på gjorde det riktig.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 13:01   #36
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Mine hadde ufora HH-dresser helt til forrige uke. Da ville de ha varmere klær, så nå har vi kneppet på fôret i dem. Selv om det har vært sol og varmt midt på dagen, har de ikke blitt for varme.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 13:11   #37
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Ja, om det er akkurat samme barnehage vet jg ikke, for det ligger 5 barnehager omtrent ved siden av hverandre, og de har ikke såå veldig mye med hverandre å gjøre tror jeg, selv om de har de samme retningslinjene etc. Tror det avhenger veldig av hvem som jobber på de ulike avdelingene.
Jeg er i det store og hele veldig fornøyd med barnehagen, og lillebror trives kjempegodt. Men de er som sagt unge, så tror helst det går på det.

Svar med sitat
Gammel 10-10-09, 13:50   #38
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Har satset på at han ikke skal ha foret dress vi, men jeg har tatt på ulltøy (utenpå ullundertøy) de siste to dagene, under høstdressen hans. Har tykkere ull å gå når det blir enda kaldere.

Gammel 10-10-09, 13:52   #39
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Jeg sendte akkurat ut mann og barn, for andre gang på en halv time. De frøs ute så vinterdress, vanter, lue, tykke ullsokker og overganssko ble tredd på den ene, ullstilongs, lue, vanter, ullsokker og vinterjakke på den andre.
Det står 6 grader på veggen her, men det er iskaldt.

Gammel 10-10-09, 16:55   #40
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

2

Vi har 1. He-he... da har vi garantert sett hverandre.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:04.