|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
By the Sea
|
![]() Sv: Lærer "mobbet" på facebookEr alle enige i at man har for få muligheter til å klage på lærere?
![]() |
#2 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Lærer "mobbet" på facebook
Jeg synes elevene har nok av muligheter til å klage. Vi har anonyme evalueringer hvert år. De har jevnlig kontakt med kontaktlærerne utenom fagtimer. Elevene kan ta opp saker i elevrådet eller gå rett til ledelsen. Selv er jeg ekstra nøye med å informere både elever og foresatte om at jeg ønsker tilbakemeldinger av alle slag på arbeidet jeg gjør, og at det må jeg ha for å få til forandring om noen ser behov for det. Mitt inntrykk av våre elever generelt er at de har svært lav terskel for å ta opp ting de er misfornøyd med. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Sær og kresen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dette kjente jeg meg godt igjen i. Slik fungerer det hos oss også.
![]() |
#4 |
Leser
|
For meg som ikke er lærer eller har klaget på en lærer er det jo vanskelig å si hvordan skolen er i dag. Finnes det kanaler som fungerer bra er jo det topp!
![]() |
#5 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Veldig enig i at eldre elever har mange kanaler tilgjengelig for klage på lærere. Jeg er kontaktlærer hvert år, og har både faste, pålagte elevsamtaler og mer improviserte samtaler ved ekstra behov. Et av temaene som skal tas opp i disse samtalene er evt. problemer i fagene, deriblant knyttet til læreren. Jeg tror aldri jeg har opplevd et år uten at det har kommet opp konkrete problemer med lærere, og skolen min har veldig klare rutiner for hvordan disse sakene skal behandles. Jeg har inntrykk av at elevene har følt seg både hørt og sett, og de fleste ser ut til å ha en lav terskel for å ta opp problemer med kontaktlæreren sin. I tillegg kan de bruke Elevundersøkelsen til å sende signaler om problemer med lærere på mer generelt grunnlag, og mange har aktive foreldre som engasjerer seg.
![]() |
#6 |
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Helt enig.
![]() |
|
|