Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det sosiale regler på Facebook?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-09, 18:35   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det sosiale regler på Facebook?

Alle mener så mangt om fjesboken, og det er mange kritikere der ute. I dag slo det meg plutselig at jeg kanskje kan være en av dem som enkelte folk himler over.

Altså, jeg er forumvant, og løper rundt hit og dit og har veldig lav terskel på å slenge inn en kommentar. Når jeg kommer inn på FB, så har jeg jo samme moduset, og ser over hva alle på vennelisten min har postet på den hovedsiden der slikt kommer opp. Men så slo det meg i dag da, at det kanskje kan virke litt underlig når jeg kommenterer ting som er skrevet av folk jeg ikke har snakket med på sikkert 15 år ... Men for meg er liksom det ikke mer underlig enn å kommentere noe fremmede folk med nick på forum skriver, og ja ... de har jo lagt meg til på vennelisten sin, så da må de vel tåle det?

Gammel 01-10-09, 18:37   #2
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er det sosiale regler på Facebook?

Jeg gjør det samme og synes det er koselig å høre i fra folk man har på vennelisten sin på den måten. Er ikke så forumvant lengre jeg da. Men synes likevel det er koselig.

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 18:42   #3
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg gjør det samme og fikk senest i går en kommentar jeg stusset litt på etter å ha kommentert noen sin status. Hun skrev nemlig: "Fluke: Du følger med ja " og da jeg fikk den kommentaren lurte jeg på om jeg burde latt være å kommentere statusen til vedkommende ...

Gammel 01-10-09, 18:43   #4
Didjeridust
Forelska

Didjeridust sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sandnes
Blogginnlegg: 17
Didjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smartDidjeridust imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Trur dei fleste som har brukar på FB synst det er OK med kommentarar frå folk dei faktisk kjenner, sjølv om det er lang, lang tid sidan ein såg dei i røynda. Er vel liksom difor ein er med der? Dei som føler seg asosialt anlagt har vel ikkje FB-brukar eller så veit dei vel å avgreinsa tilgangen til å kommentera og lesa hjå dei

Gammel 01-10-09, 18:43   #5
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes også kommentarer er hyggelige, selv om de skulle komme fra noen jeg ikke har truffet på 30 år (jada - jeg har faktisk en slik :fossil.
Om det finnes sosiale regler på facebook, vil jeg tro at de i såfall ikke har med aktivitetsnivå å gjøre. Noen er superaktive, andre slenger innom en gang i blant for å lese. Same-same, but different.

Gammel 01-10-09, 18:44   #6
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte litt på det samme i går, DM, da jeg fikk bursdagshilsener fra folk jeg ikke har snakket med på 15 år.

Jeg er også forumvant, men kommenterer nok mest til andre i forumverden på FB.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 18:46   #7
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jada, jeg skvaldrer som alltid.

Gammel 01-10-09, 18:48   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skriver til de jeg vil skrive til på vennelisten min. Synes de det er teit at jeg skriver til dem, får de heller slette meg fra listen. Så enkelt er det.

Gammel 01-10-09, 18:50   #9
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Ja, så enkelt som Iset sier det, er det.

Gammel 01-10-09, 18:51   #10
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det er koselig om folk det er lenge siden jeg har sett i RL kommenterer status, e.l. Det er jo litt av vitsen?? Kommenterer litt i øst og vest selv, og regner med at de som evt plages med det, skjuler profilmeldingene sine.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 18:54   #11
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg skriver til de jeg vil skrive til på vennelisten min. Synes de det er teit at jeg skriver til dem, får de heller slette meg fra listen. Så enkelt er det.

Samme her. Og så synes jeg det er koselig med kommentarer fra gamle kjente.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 19:01   #12
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tenker som flere av dere. Dersom folk ber om eller takker ja til å være på min venneliste, så må de tåle at jeg kommenterer.

Gammel 01-10-09, 19:53   #13
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Jeg tenker som flere av dere. Dersom folk ber om eller takker ja til å være på min venneliste, så må de tåle at jeg kommenterer.

Enig i den. En av de ivrigste til å kommentere hos meg er faktisk en jeg ikke har sett siden videregående, og det er faktisk veldig hyggelig å oppdage hvor mye en har felles etter så mange år.

Gammel 01-10-09, 19:58   #14
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Altså, hvis de har deg som venn er det også helt legitimt å skrive kommentarer. Det er jo hele poenget. Hvis det er rart med en kommentar er det også rart med vennskapet.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 20:06   #15
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg tenkte litt på det samme i går, DM, da jeg fikk bursdagshilsener fra folk jeg ikke har snakket med på 15 år.

Synes du det var rart eller upassende, siden du humrer?

Jeg tenker som flere over her, at om man har noen på vennelisten, så er det da vel ikke rart å motta kommentarer?
Det er jo HELE poenget med FB, som er et sosialt nettverk, at man faktisk kommuniserer,da!

Men utover det, er det interessant med de nye sosiale normene som oppstår når nye sosiale arenaer oppstår. Vi har jo hatt en tråd om FB og uttrykk for sorg bl.a.

Selv er jeg mer tilbakeholden med mer perifere venner enn med de nære. Også blir det også lett til at jeg oftere kommenterer poster og bilder til folk som ofte gir meg kommentarer - uavhengig av hvor lenge siden vi har sett hverandre.

Det har ihvertfall aldri skjedd at jeg ikke har satt pris på kommentarer fra mer perifere venner. Folk man ikke vil skal kommentere, kan man jo heller ikke ha på vennelisten sin.

Gammel 01-10-09, 20:12   #16
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Selv er jeg mer tilbakeholden med mer perifere venner enn med de nære. Også blir det også lett til at jeg oftere kommenterer poster og bilder til folk som ofte gir meg kommentarer - uavhengig av hvor lenge siden vi har sett hverandre.

Det har ihvertfall aldri skjedd at jeg ikke har satt pris på kommentarer fra mer perifere venner. Folk man ikke vil skal kommentere, kan man jo heller ikke ha på vennelisten sin.

Enig.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 21:13   #17
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg trur nok at vi som er forumvant brukar FB meir enn mange andre. Vi har jo det i fingrane. Eg får ofte kommentarar om at eg kommenterer mykje og er generelt mykje på FB mens eg sjøl ikkje syns det er all verda.

Gammel 01-10-09, 22:27   #18
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Klart det må være OK! Det er jo selve poenget med Facebook. Jeg synes det er superhyggelig med små livstegn fra folk jeg ikke har sett siden ungdomsskolen eller når det måtte være.

Gammel 07-10-09, 13:35   #19
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det er veldig koselig med livstegn, og fryder meg over å "bli sett".

"Problemet" er mer uerfarne brukere, som er litt paranoide, henger seg opp i ting, og som ikke ser humor i ting. Som ikke forstår rett og slett. Jeg kjenner til noen sånne også. Jo mer uerfaren, jo mer skummelt blir alt.

Med de mest erfarne nettbrukervennene jeg har, så er det ofte humor inne i bildet når vi kommenterer hos hverandre. Det blir liksom lange tråder nesten med morsomme kommentarer, vitsing og forsøk på å lage litt moro. Det er på en måte stilen. Jeg og mannen kan også tulle om hverandre. Det er en viss sjargong.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 13:36   #20
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sosiale regler? På fjesboka?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.