Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?
Jeg kjenner litt som Fnatten at dersom man skal ha blogger med mulighet for ulikt fortrolighetsnivå, så er det svært viktig at de som leser vet fortrolighetsnivået. Og hvem som inkluderes i det aktuelle fortrolighetsnivået, siden det går mange private vennskapsbånd på kryss og tvers og dette vil kunne forebygge lekkasjer. Jeg har sett eksempler på at det blir litt plundring med hva som er sagt hvor og til hvem med det enkle bloggsystemet vi har i dag, og det vil jeg anta vil kunne bli enda mer utfordrende med graderingssystem.
Bloggene har jeg sagt en del om tidligere, så jeg skal ikke gjena alt. Kort sagt går det ut på at jeg synes noe av snerten i forumdelen har forsvunnet, jeg synes det er synd. Men for all del, jeg liker bloggorama også - muligens fordi jeg tross alt har tilgang til en god del blogger. Jeg er ikke enig med de mange her som antar at det som nevnes i bloggene uansett ikke ville bli nevnt i forumdelen. Jeg tror at en del av det ikke-så-private også gjerne havner der framfor i de ulike lukkede delene av forumet, noe som har ført til en viss polarisering. En ting jeg er synd er at skravletråden blir liggende i vidåpen blogg, og ikke i medlemsområdet på forumet. Jeg er ikke komfortabel med å dagpjatte med all verden som potensielle tilskuere.
Når det gjelder Privatsalongen så er det en helt statisk gruppe når det kommer til tilgang. Den har vært såpass isolert fra forumet fra dag en, at den etter min mening gjerne kunne flyttes ut av forumet.