Sv: Verdens sterkeste barn
Frøken Rattata skrev:
18.41: Huff. Jeg vil tro dette er direkte skadelig?
18.49: Jeg trente en gang med en som hadde drevet med styrketrening som 12-13-åring og som har fått varige skader av det som voksen. Jeg husker bare ikke akkurat hva disse skadene besto i. Men en kropp som ikke engang er halveis ferdig utviklet kan neppe ha godt av slik trening.
Frøken mener at mennesker som driver med aktiv sport og hard trening fra en ung alder ødelegger seg selv og synes synd på disse ved å påpeke at en kropp som ikke er ferdig utviklet har neppe det godt av trening. Frøken kommer i ettertid og sier at hun mener det er en dårlig deal å kalle noen for en spade, så lenge det er medfødt...
Slik som jeg forstår denne coctailen... Det er greit å kalle noen unormal for at noen trener for mye og begynner veldig tidlig, mens menneskene med virkelige helseproblemer er ikke misforstre, men likeverdige... Sterk coctail.
Samtidig mener alle at menneskene lærer og fanger kunnskapen best mens menneskene er ung... Det gjelder for så vidt hundevalpen og alle andre "barn"... Jeg forstår det bare ikke... Forklar dette til mindreutviklede meg, dere smartinger!
|