|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Leser
|
![]() Noen som har en slik dørstopper?På grunn av en litt rar planløsning må vi få tak i en del dørstoppere. Men jeg vil ikke ha løse dørstoppere, mine skal være boltet i gulvet. Noen som vet om denne er det?
![]() |
#3 |
Wooohhoooooo
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har en slik dørstopper?Den var kjempekul.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har en slik dørstopper?Den likte jeg! Beklager at jeg ikke kunne svare på spørsmålet ditt.
![]() |
#5 |
Leser
|
![]() Sv: Noen som har en slik dørstopper?Ja, jeg likte den.
![]() |
#6 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har en slik dørstopper?Denne dørstopperen er ment å holde dører åpne. Bolter du den fast, vil du ikke kunne lukke dørene dine... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Noen som har en slik dørstopper?
Noen dørstoppere er festet i gulvet og står der for å passe på at døra ikke slår ut for mye. Vi trenger det til det nye soverommet vårt, så ikke døra dundrer inn i glass-skyvedørene. Vi ønsker oss imidlertid en høyt oppe på veggen istedet, vi har litt rar planløsning, men det skal kunne gå, nemlig, så slipper vi å snuble i den. Men da bør den i alle fall være litt estetisk!
![]() |
#11 |
Står på egne ben
![]() Sv: Noen som har en slik dørstopper?Finnes mye forskjellige knotter til og bolde fast i gulvet. Du får tak i på Byggmakker og Maxbo og de byggekjedene i alle fall. En får i alle fall flere fine i børstet stål. På Biltema har de også også noen. På Clas Ohlson har de sånne kjedelige grå som blir brukt på offentlige bygg og sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Noen som har en slik dørstopper?Mannens funksjon (ja, da mener jeg denne dørstoppermannen) er vel for å holde døra oppe - mens de andre er for å hindre at døra går heeeelt opp når noen kommer durende inn.
![]() |
#13 |
Etylbarbital
![]() Sv: Noen som har en slik dørstopper?Her er R. Bergersens dørstoppersortiment:
![]() |
#14 |
Leser
|
Mhmm ... Men jeg synes jo ikke det er så stor forskjell på funksjonaliteten? Hadde de levert med skruer kunne man ha brukt de løse til å holde dørene åpne eller boltet til å hindre at dørene slo i veggen.
Dødskult!! Det var et kjempetips.
![]() |
#15 |
Salt in the rainbow
|
![]() |
|
|