|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Crazy Cat Lady
|
Noen som har peiling på bilstol?Nå når vinteren har kommet, har babysetet til lillejenta vår blitt så trangt med alle de tykke klærne. På tide med ny stol, men hva skal man velge? Regner det er mange her inne som har erfaring og mening om hva som er gode bilstoler.
|
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Sv: Noen som har peiling på bilstol?Standardsvaret er å ta med bilen og ungen til butikken for å prøve. Den izi-combi med isofix bør du prøve før du kjøper den, den krever ganske stor plass i baksetet.
|
|
|
#3 |
|
lurer
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har peiling på bilstol?Vi har både Akta Graco, Britax og Besafe, alle montert bakovervendt, og det er fordeler og ulemper med alle. Men jevnt over er vi fornøyd med alle tre. Ta med bilen og ungen og prøv!
|
|
|
|
#6 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Noen som har peiling på bilstol?For det første så skal man ikke ha ytterklær på barn når de sitter i stolen. Da kommer selene feil på barnet og det kan få store konsekvenser. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: Noen som har peiling på bilstol?
Det har jeg aldri hørt før. Det er jo iskaldt i bilen om vinteren før man har kjørt en stund, og jeg sitter alltid med jakke på. Tar man av dressen før man setter barnet i bilen, altså...?
|
|
|
#9 |
|
Unik
|
Sv: Noen som har peiling på bilstol?Me har aldri ytterkle på ungane i bilen. Er det kaldt har me tepper der som dei tar over seg. Mannen kjører heller aldri med jakke på seg i bilen. Er berre frysepinnen meg som til tider sitter med jakken på.
|
|
|
#10 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Noen som har peiling på bilstol?Skuldrene vil vel uansett bli kalde? Og litt større barn sparker lett av seg et teppe, ihvertfall. Ihvertfall gjør mine unger det. Minsten min satt bakovervendt til han var 4 år og da er det vanskelig med kontroll av hvor teppet havner.
|
|
|
#11 |
|
maler
|
Sv: Noen som har peiling på bilstol?Skal man ikke ha ytterklær på barnet? Det hender jo at det er korte turer i kald bil, jeg ser ikke helt at det å legge en dyne over gjør samme nytten som en jakke.
|
|
|
#12 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Noen som har peiling på bilstol?Sant nok, Katta. Jeg mener å huske at babystolen ble brukt opp til ungene var omtrent 12 kg her i huset.
|
|
|
#13 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Noen som har peiling på bilstol?Det er helt riktig at ungene ikke skal ha altfor mye klær på seg når de sitter i bilstoler. Det kan være et problem om vinteren, ja. Men for maksimal beskyttelse så skal de være sparsommelig kledd.
|
|
|
|
#14 |
|
Jeg ble frisk!!
Sv: Noen som har peiling på bilstol?En ulldress/jakke er et alternativ i kald bil, i tillegg til teppe over.
|
|
|
#15 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Noen som har peiling på bilstol?Ja der ser dere hvor mye peiling jeg har
|
|
|
|
#16 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Sv: Noen som har peiling på bilstol?Vi har Akta Graco DuoLogic 2, det er fra 0-4 år. Du kan bare ha det bakovervendt da, men du kan regulere sittestillingen på tre nivåer, mye bedre enn på Izi Combi, som vi også har :-)
|
|
|
#17 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Noen som har peiling på bilstol?Knerten har sånne akupunktur-armbånd som han bruker når vi skal kjøre over litt tid. Det er ikke nåler, men plastdingser i armbåndet. Dette får man kjøpt på apoteket og kostet ikke all verden. Etter at vi tok i bruk disse har han (bank i bordet) ikke kastet opp i bilen. Det kan jo være en ide å sjekke ut.
|
|
|
|
#18 |
|
Jeg ble frisk!!
Sv: Noen som har peiling på bilstol?
Hentet her
|
|
|
#20 |
|
Øyboer
Sv: Noen som har peiling på bilstol?Hva med saueskinn i bunnen av sete? Eller bilpose? Er jo poser som passer i bilstolene som er beregnet på det. Når det er pose så går den utenom selene sånn at selen forsatt er helt inntill kroppen. Eventuelt så ville jeg vurdert kupe varmer før jeg satte et barn inni med tykk bobledress hver dag. Det er vel ikke mange minusgrader inne i bilen. I 5-10 plussgrader vil jo ulldress oppå skinn med ullteppe oppå være varmt og godt? |
|
|
|
![]() |
|
|