|
Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Portvinssaus- kan man fryse portvin og krydderurter?Jeg tenkte å prøve meg på dette forumets berømte portvinssaus. Men nå har det seg slik at jeg ikke drikker portvin særlig ofte (for å underdrive), og det rykker litt i økonomigenet mitt ved å skulle knerte en hel flaske for å bruke en desiliter. Er det noen som har prøvd å fryse portvin i isbitposer med hell? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Portvinssaus- kan man fryse portvin og krydderurter?Hei - jeg har god erfaring med å fryse vinskvetter .....i den grad det blir noen skvetter igjen,da...
![]() |
#3 |
Epikur
|
![]() Sv: Portvinssaus- kan man fryse portvin og krydderurter?Gjør som scilla sier i fht urtene. Slik gjør jeg også. Vinskvetter pleier jeg å fryse. Men det blir liksom ikke rester slik det pleide å bli.
![]() |
#4 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Portvinssaus- kan man fryse portvin og krydderurter?Ang. holdbarhet av portvin på åpnet flaske så kan den være mange måneder - i hvert fall for sausformål.
![]() |
#5 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Portvinssaus- kan man fryse portvin og krydderurter?Jeg bruker portvin KUN i bacalao og sauser, men den holder seg fint i flasken. Har aldri måtte slå ut så mye som en dråpe.
![]() |
#6 |
Epikur
|
![]() Sv: Portvinssaus- kan man fryse portvin og krydderurter?
Eller man lager portvinsaus til mange med jevne mellomrom, og tar seg en stilton/portvinseanse i ny og ne.
![]() |
#7 |
villende
|
![]() Sv: Portvinssaus- kan man fryse portvin og krydderurter?Hvis portvinen skal holde en stund så anbefaler jeg å velge en type som du ikke trenger å decantere, dvs. en tawny eller en LBV (late bottled vintage). Jeg syns portvinen ofte holder seg best i den originale flasken (med kork, vel og merke). Jeg oppbevarer i kjøleskap, da utvikler den seg ikke så raskt som i romtemperatur. (På den andre siden overlever sjelden portvin mer enn et par uker her i huset. ( : portvinsdranker: ) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|