Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Verdens sterkeste barn

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-09, 19:07   #101
Winall Youget
Passiv

Standard

Sv: Verdens sterkeste barn

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Altså: det finnes ingen som kan dokumentere at dette er skadelig, gjør det?

Ganske massiv fordømmelse på spinkelt grunnlag, egentlig.

Men du, vinn-vinn, jeg skjønner ikke et kvidder av hva du mener, altså.

humm....har du glemt å lære å lese eller har du glemt å tenke deg inn hva du leser om..? hmmm.... kanskje du bare har en annen form for humør...

jeg går for den!

Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:13   #102
Winall Youget
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Winall Youget: Føler du selv at du diskuterer? At du diskuterer bra? Hvis du ønsker å spre ditt syn på saken, så kan det være en idé å vite hvordan man treffer mest mulig mennesker med måten man kommuniserer på.

All den tid barn ofte ønsker ting som ikke er til det beste for dem er foreldre eller andreomsorgspersoner nødt til å styre og lede barna. Om en ettåring utrykker et enormt ønse om å trene vekter så er det opp til omsorgspersonene å finne ut om dette er skadelig på noe vis.

Jeg kan ikke se hva fordelen skulle være med å la barnet mitt trene flere timer daglig uansett hvor gammel h*n var, men når sant skal sies så ser jeg ikke fordelen med det hos voksne heller. Det å trene opp barn, som selvsagt er det denne pappan driver med, syns jeg både er uetisk og lite gjennomtenkt, men jeg skal ikke begi meg ut på hvorvidt det er skadelig eller ikke. Jeg kan alt for lite om det.
Jeg regner med at det er mulig å finne både fordeler og ulemper med det, men for meg vil ulempene være størst, og jeg ville fraråde alle å la livet til et barn bli så ensidig.

Men, som sagt, dette er synsing fra min side.

jaja, du ser med logikken... jeg vet ikke hva jeg ser med... det må være enten hjernen enten øynene, men egentlig så tror jeg at det går mest på det følelsesmessige... ettersom jeg elsker frihet

faktisk så pass høyt at jeg respekterer til og med et barns valg... for så snart barnet finner ut at noe ikke stemmer, så vil barnet slutte. det gjør jeg gang på gang, slår aldri feil! jeg tror det er en slags medfødt evne.

jeg tror også at grunnen til et menneske i det hele blir født er at det menneske skal føle seg vel og fri. Fri til å velge, tenke og lære...

Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:17   #103
Winall Youget
Passiv

Standard

en annen ting... jeg sitter ikke her for å treffe mine likesinnede... jeg driter bokstavelig talt i hva andre mennesker mener om meg og min måte å kommunisere på...

årsaken til dette kan være mitt daglige virke i resepsjon og topputdannelse innen service og kommunikasjon. jeg selge deg brukt dasspapir... bare med måten jeg snakker på.

Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:17   #104
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nye Nek!
Jeg elsker nye nek - ikke drep dem i saklighet og forskning når de endelig har komt inn her. La oss nå få leke litt med dem først.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:19   #105
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ville dere latt et barn spille sjakk to timer om dagen, om det var det han brant for? Spille fotball? Dataspill?

Gammel 08-10-09, 19:21   #106
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vinn-vinn, det er ikke synspunktene dine som er provoserende, men totalt fraværende evne til å få frem noe annet enn det som fremstår som babling i en rus. But of course, du er selvfølgelig misforstått( kunstner ,forstås) og alle oss andre overlegen. Vi skjønner nok ikke din geniallitet.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:22   #107
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Winall Youget, her.

jaja, du ser med logikken... jeg vet ikke hva jeg ser med... det må være enten hjernen enten øynene, men egentlig så tror jeg at det går mest på det følelsesmessige... ettersom jeg elsker frihet

faktisk så pass høyt at jeg respekterer til og med et barns valg... for så snart barnet finner ut at noe ikke stemmer, så vil barnet slutte. det gjør jeg gang på gang, slår aldri feil! jeg tror det er en slags medfødt evne.

jeg tror også at grunnen til et menneske i det hele blir født er at det menneske skal føle seg vel og fri. Fri til å velge, tenke og lære...

Men tenker du at et barn ikke skal rettledes? At det alltid skal få ta sine egne valg? Selv når dette ikke er til det beste for barnet?

Jeg har selv stor tro på friheten, på det å ikke være bundet til alle forventninger og krav samfunnet stiller og det at hvert menneske er sin egen gud, på et vis. Ansvar for egen lykke og hele den pakka der. Men jeg har også stor tro på at menneske ikke kan gå alene. Vi trenger hverandre og det fører igjen med seg at vi må tilpasse oss en smule.
Også barna. De må lære. De må lære at friheten til å velge kommer etter hvert som de har lært andre grunnleggende ting.

Om sønnen min skulle valgt helt selv hva han vil gjøre hadde det blitt sofa og godteri hver dag. Frihet schmihet.

Gammel 08-10-09, 19:23   #108
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

en annen ting... jeg sitter ikke her for å treffe mine likesinnede... jeg driter bokstavelig talt i hva andre mennesker mener om meg og min måte å kommunisere på...

.

For at det skal kunne kalles kommunikasjon, fordrer det at flere enn du skjønner hva du prøver å si.

Gammel 08-10-09, 19:23   #109
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ville dere latt et barn spille sjakk to timer om dagen, om det var det han brant for? Spille fotball? Dataspill?

Ikke fra barnet var helt nytt.

Gammel 08-10-09, 19:26   #110
Winall Youget
Passiv

Standard

Give me a child

Make me smile for a while
Happiness is mine today
Give me a child
I will forever forget yesterday

Cause children is the future
See me and feel your way
I'm forever grateful
For what I have today

We allways make our choices
How far your choice will reach?
Give me a child
This child will make me rich

I'll teach my child
But not about my life
I'll never sacrifice
My past for my child's future

Forgive me, God
I did nothing wrong
Send me to hell
Where I belong

Judge yourself
So me and God don't need to

Give me a child
Give me a child
Give me a child

I'll never lie - like you do to you

Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:27   #111
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Det der er så bull! Du driter i om folk omfavner deg og liker deg, det er meget mulig, men du driter ikke i hva folk syns om deg. Det lyser jo lang vei.

Du kan selvsagt velge å framstå sånn, men du juger så det renner. Du tar kunstnerrollen, du ser deg selv utenifra og sier/skriver/maler slik du vil bli oppfattet, og du vil bli sett. Ikke kom her å si at du driter i hva andre mennesker mener om deg. Du søker bekreftelse på et eller annet i hvert ord.

Gammel 08-10-09, 19:27   #112
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er Ari Behn!

Gammel 08-10-09, 19:29   #113
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Give me a child

Make me smile for a while
Happiness is mine today
Give me a child
I will forever forget yesterday

Cause children is the future
See me and feel your way
I'm forever grateful
For what I have today

We allways make our choices
How far your choice will reach?
Give me a child
This child will make me rich

I'll teach my child
But not about my life
I'll never sacrifice
My past for my child's future

Forgive me, God
I did nothing wrong
Send me to hell
Where I belong

Judge yourself
So me and God don't need to

Give me a child
Give me a child
Give me a child

I'll never lie - like you do to you

For all del, hold nå ungene unna til du er litt mer stabil, eller hvertfall edru.

Gammel 08-10-09, 19:31   #114
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Det er Ari Behn!

Da hadde man sagt det slik:

Det er Ari Behn!

Men dette er ingen Ari. Dette er en litt for ung gutt i en sint kropp.

Gammel 08-10-09, 19:31   #115
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette gikk det jo an å forstå, og du er absolutt inne på noe.

Jeg tror at kloke og lydhøre foreldre vil kunne skille mellom hva som er å støtte et barn i en oppriktig lidenskaplig interesse, og hva som er å overføre egne ambisjoner på barnet. Og i de fleste tilfeller vil man ikke kunne tvinge et barn til å bli virkelig god i noe de ikke har lyst til selv. Men jeg tror også at ukloke, egoistiske foreldre vil kunne manipulere et barn ganske langt.

Gammel 08-10-09, 19:31   #116
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Du husker vel at du bor i Norge og gutten bor i... riktig.. Romania. Romania har ingen bok i serieproduksjon som stolt bærer tittelen Norske Lover 1814 - 2006 (eller noe.. håper noen henger seg opp i dette...)

Jepp, er fullstendig klar over det.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:33   #117
Winall Youget
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Men tenker du at et barn ikke skal rettledes? At det alltid skal få ta sine egne valg? Selv når dette ikke er til det beste for barnet?

Jeg har selv stor tro på friheten, på det å ikke være bundet til alle forventninger og krav samfunnet stiller og det at hvert menneske er sin egen gud, på et vis. Ansvar for egen lykke og hele den pakka der. Men jeg har også stor tro på at menneske ikke kan gå alene. Vi trenger hverandre og det fører igjen med seg at vi må tilpasse oss en smule.
Også barna. De må lære. De må lære at friheten til å velge kommer etter hvert som de har lært andre grunnleggende ting.

Om sønnen min skulle valgt helt selv hva han vil gjøre hadde det blitt sofa og godteri hver dag. Frihet schmihet.

jeg mener at barn skal rettledes, ikke styres... for denne grensen er ganske så hårfin. et menneske ER Gud, hvis du tenker på alle mulighetene dagens verden faktisk gir og som ligger bokstavelig talt under føttene dine.

sønnen din ville blitt lei av sofaen i løpet av 4 timer og det er ganske så begrenset hvor mye godteri sønnen din kan stappe i seg uten å bli dårlig. du får kose deg i din verden av begrensninger... så får jeg kose meg i min verden av endeløse muligheter.

og hvis du mener at å trene konsentrasjon, selvbeherskelse og din naturlige styrke ved å løfte seg selv ved hjelp av armhevinger, sit-ups, salto og annet sprell er "å kaste bort livet"... så jeg kan jeg berette for deg at det finnes ingenting rikere enn det følelsesmessige livet et menneske bærer og har inne seg. å utvikle selvbeherskelse og konsentrasjon sett fra min side av havet, er den største gaven et menneske kan gi til seg selv.

*puff*

Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:34   #118
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Hva er dette for noe?

Gammel 08-10-09, 19:36   #119
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes selvsagt at trening og andre interesser er flott for barnet om de virkelig gjør det fordi de liker det.
Men man får ikke en sånn kropp om man ikke trener mye.
Jeg personlig synes det er hårreisende at en 5 åring har en sånn kropp.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:37   #120
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Standard

Wow. Nå kommer det jo hele setninger å greier. Kanskje det er håp i hengende snøre.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:16.