Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Gode og stilige vinterluer?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-09, 19:24   #21
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode og stilige vinterluer?

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

Jeg så luene fra Huttelihut forrige dagen, og falt pladask! Barneparadis på Mosseporten hadde bra utvalg.

Ja de er kjempekule. Jeg har kjøpt.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 19:25   #22
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Gammel 08-10-09, 19:29   #23
kalufs
kall om benen

kalufs sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Vi er veldig fornøyd med de her luene til gutta

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 20:55   #24
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde ikke penger!! Jeg må tilbake når jeg får lønning, størstemor skal få en sånn lue hun også!

Gammel 08-10-09, 21:06   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Mange fine luer... må vel på vinterluejakt etterhvert. Jeg MÅ ha med guttungen, og mye tolmodighet.

Da jeg strikket hentesett strikka jeg ei lita lue, som hadde dårlig passform, jeg tenkte det var en dum oppskrift. Men jeg hadde gitt en til sønnen til sjefen min, og fikk tilbakemelding om at den passet fint. Jeg stussa da denne ikke passa til min sønn. 13 mnd senere stusser jeg ikke lenger, oppskrifta er sikkert helt fin. Men jeg har enda tilgode å finne ei lue som passer hodet hans.. Det er lite. Og luene havner i øynene, og dekker ikke ørene, og alt blir bare tull... Gruer meg allerede til vinterluejakta...

Gammel 08-10-09, 21:23   #26
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huttelihutluene var jo stilige ja!
Klør de?

Gammel 08-10-09, 21:55   #27
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Jeg hadde ikke penger!! Jeg må tilbake når jeg får lønning, størstemor skal få en sånn lue hun også!

Gammel 08-10-09, 21:56   #28
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Huttelihutluene var jo stilige ja!
Klør de?

Neida. Deilig fløyelsfor inni og ull på utsiden.

Gammel 23-10-09, 23:56   #29
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Om du er ute etter overgangslue, har KappAhl noen fine i tynn fleece (filt-lignende). De har dusk på toppen og passform som går ned over ørene og pittelitt oppover i nakken. Sitter som støpt uten snorer. Ellers er jeg enig med de som anbefaler Nøstebarn - jeg skal også kjøpe en sånn til vinteren.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 00:08   #30
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Vi har Kivatlue uten joker, hund, reptil eller annet rart i år Helt vanlig rund balaklava uten noe fiksfakseri, veldig fornøyd så langt!
Så slipper han å se så rar ut som i fjor, jeg ler av det enda jeg

Gammel 24-10-09, 10:00   #31
eka
Grubler.

eka sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg så luene fra Huttelihut forrige dagen, og falt pladask! Barneparadis på Mosseporten hadde bra utvalg.

Ååh, nr 18 i katalogen var nydelig! (Fikk ikke til å kopierer.)
Hva koster disse luene? Er det kun på Mosseporten de selges i Norge?

Gammel 24-10-09, 10:06   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig skeptisk til å bruke luer med knyting til 05-barn og eldre. I hvert fall de av dem som klatrer og løper og herjer.

Vi har fått tak i tilsvarende som nøstebarnluene i Reima som ser veldig gode ut, jeg håper de holder. Mine er atopiske, så jeg prøver å unngå ull inn mot huden.

Edit: jeg tror de er i denne modellen:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 10:41   #33
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av eka, her.

Ååh, nr 18 i katalogen var nydelig! (Fikk ikke til å kopierer.)
Hva koster disse luene? Er det kun på Mosseporten de selges i Norge?

Mener lua kostet 400 kroner. Men, et lite tips, Nameit har helt like luer til en mye snillere pris. De er klin like, mistenker at de er produsert samme sted.

Gammel 24-10-09, 10:44   #34
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Her.

De finnes i flere farger og, har sett de i både blå, lilla og rosa.

Gammel 24-10-09, 10:56   #35
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Her.

De finnes i flere farger og, har sett de i både blå, lilla og rosa.

Vi har den i blå og er veldig fornøyd med den. God og varm.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 11:20   #36
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Muligheten for å strikke en fiskelue er også tilstede.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 12:06   #37
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Muligheten for å strikke en fiskelue er også tilstede.

Hadde man enda hatt en oppskrift, på norsk.
De er kjempekule de der.

Gammel 24-10-09, 12:13   #38
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har kjøpt vinterluer fra Reima til begge to. De er UTROLIG gode synes jeg. Varme, samt at de tåler vind og vann. Det er ikke de med borrelås under. Fant ikke bilde av de på nett.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 12:18   #39
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det en del luer: http://litenoglekker.no/index.php?ma...ex&cPath=31_32

Jeg liker dog at de tåler litt nedbør her i Trøndelag om vinteren.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 13:07   #40
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Om den skal være kul, finnes det jo Buff med polarfleece. De er varme og behagelige (har selv)
https://www.buffwear.co.uk/catalogue...hp/cPath/55_71

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:15.