Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Husker dere alltid å ha med førerkortet når dere kjører?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-09, 11:39   #21
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Husker dere alltid å ha med førerkortet når dere kjører?

Jepp.

Gammel 09-10-09, 11:42   #22
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Eh.. Nei, ikke alltid med.
Når jeg henter Propellen tar jeg bare med nøkler.

Siden vi forsovidt bor i samme nærområde burde jeg vel ha blitt stoppet, men har ikke det. Skal huske å ta det med heretter.
Hva er boten for glemme?
Får man bot om man har glemt å fornye etter man giftet seg og skiftet etternavn?

Hadde vært litt smart å ha det i bilen, men tenker på innbrudd og greier og personnummer og sånt som står der.

Gammel 09-10-09, 12:28   #23
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har jeg lenge jeg har med mobil og bankkort så har jeg også med førerkortet. Har det bestandig med. Har glemt det bare et par ganger i mitt liv tror jeg, og da har det heldigvis ikke vært kontroll. Kan ikke ha det liggende i bilen for jeg kjører forskjellige biler, men ville aldri hatt det liggende der heller med alle opplysningene det har.

De har mye storkontroller hos oss nå også. Fartskontroller på E18. Alle vet at de står der ofte nå og alle legger seg pent inn i ene fila og ikke kjører forbi noen på slutten av 2-felten.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 12:33   #24
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Det ligger i pengeboka, så ja. Det har vel hendt to-tre ganger at jeg har glemt pengeboka, og dermed førerkortet, men det skjer ikke ofte.

Gammel 09-10-09, 12:33   #25
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Har jeg med lommeboka er førerkortet med også.

Gammel 09-10-09, 12:37   #26
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg har det alltid med.

Men egentlig synes jeg det er tull at man skal måtte ha med seg førerkort dersom man har med legitimasjon. Det er fullstendig gammeldags og bak mål at politiet ikke kan sjekke på noen sekunder om det og det personnr har førerkort.

Ja, ikke sant? Det er ikke sånn at kjøreegenskapene mine henger fast i kortet.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 12:47   #27
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!

Lykketrollet sin avatar

Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Har det i lommeboken, så det er som regel med.
Men det hender en gang i blant at jeg ikke finner den i farten, så da må jeg kjøre uten.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 12:50   #28
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Eh, det hender faktisk ganske ofte at førerkortet ligger igjen hjemme.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 12:56   #29
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har det alltid i lommeboken, men må innrømme at når jeg kjører barna til barnehage og venner og skal direkte hjem etterpå blir det ofte glemt.

Gammel 09-10-09, 13:01   #30
Gri
Bør lage seg en tittel selv

Gri sin avatar

Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Det ligg i lommeboka, så dersom eg husker den husker eg også førarkortet. Det har skjedd eit par gongar at eg har gøymt heile lommeboka, men det er svært sjeldan.

Gammel 09-10-09, 13:05   #31
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ligger i pengeboka. Av og til glemmer jeg den, men det hører til sjeldenhetene.

Gammel 09-10-09, 13:07   #32
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Er lommeboka med, så er førerkortet med. På korte turer som levering i barnehagen og rett ned på butikken når jeg bare har kortmappa med meg, så hender det desverre at jeg glemmer det.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 13:15   #33
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Den ligger i pengboka som som ligger i bilen.
Så om jeg å mann bytter bil så må jeg husk å hente pengboka før han stikker av med min bil hehe.

Gammel 09-10-09, 13:37   #34
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Jeg bare fatter ikke at folk kan kjøre rundt uten førerkortet sitt!

Fatter det ikke? Det er vel ikke noe forferdelig over det? At folk kjører i fylla fatter jeg ikke. Men å kjøre uten førerkort er vel i grunn ikke noe problem for andre enn seg selv hvis man får bot.

Jeg har førerkort i lommeboken, og derfor er den alltid med. Men jeg har slettes ikke et bevisst forhold til det.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 14:19   #35
Thelma
♪♫♪♫♪♫♪♫♫

Thelma sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Thelma er litt kul
Standard

Ja, jeg har alltid med meg førerkortet. Det har fast plass i lommeboka, og den har jeg jo med over alt.

Thelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 14:21   #36
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thelma, her.

Ja, jeg har alltid med meg førerkortet. Det har fast plass i lommeboka, og den har jeg jo med over alt.

Hvorfor har mange med lommeboka overalt?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 14:31   #37
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har det som regel med, men de gangene jeg ikke har det med så er det alltid 100 % latskap (og 100 % bevisst). (Typisk situasjon: Tur på senteret med mann & barn. Hvis jeg ikke skal ha noe selv så hender det rett som det er at jeg ikke gidder å dra kortet mitt som går på felleskontoen vår, men overlater det til mannen. Ergo trenger jeg ikke å ta med kortene, for de må jeg jo oppbevare på en eller annen måte ellers så må jeg jo gå rundt å bære på dem. :lat: Men jeg vil jo kjøre bilen for det. Det kalles risikoanalyse på et-eller-annet plan.)

Gammel 09-10-09, 14:59   #38
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg har det alltid med.

Men egentlig synes jeg det er tull at man skal måtte ha med seg førerkort dersom man har med legitimasjon. Det er fullstendig gammeldags og bak mål at politiet ikke kan sjekke på noen sekunder om det og det personnr har førerkort.

Enig. Det er liksom ikke crime of the century å glemme å ta med lappen.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 16:37   #39
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvis jeg husker lommeboka, husker jeg førerkortet. Og bankkortene. Og alt det andre. Ergo, stort sett.

Så hender det jo alltids at noen barn har lekt butikk. Selv om de vetat det er strengt forbudt å ta kort fra mammas lommebok, så er fristelsen noen ganger for stor. Det er bestandig like gøy å oppdage når man kommer på butikken at lommeboka er ribbet for kort.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 18:01   #40
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Det har vel hendt at det har blitt liggende hjemme. Foreksempel når jeg bare skal to kvartaler bort for å hente i barnehagen. Det sjokkerer meg ikke på noen måte at andre kan glemme det oftere og når de skal kjøre lenger. Ikke synes jeg det er noen stor synd heller.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:23.