|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Ute på tur
|
Sv: Strikke til nyfødt?Til helt nyfødt og født på denne tiden hadde jeg satt pris på djevellue og kanskje det lille skjerfet som er i myk start. De små skoene er jo også helskjønne.
|
|
|
#22 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Strikke til nyfødt?Hva med å strikke en deilig body i ull/silke ull/alpakka eller ull/angoragarn?
|
|
|
#23 |
|
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Strikke til nyfødt?Det jeg har brukt aller mest til lillebror er sånne sokketøfler, med knyting rundt anklene. De sitter på hele tiden, og har vært i bruk fra han ble født. De kan strikkes litt store også, jeg tipper våre vil vare enda et par måneder til. Men knyting er viktig her altså, ellers detter de av. Utenom det er småtterier som lue, votter, vanlige sokker og smetteskjerf alltid en vinner.
|
|
|
|
#26 |
|
Kakemonster
|
Sv: Strikke til nyfødt?
|
|
|
|
#27 |
|
Erfaren nok
|
Peder er like tung.
|
|
|
#29 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Strikke til nyfødt?Det var en slik bukse vi hadde til storebror som hentesett og...
Min signatur ™ Sist redigert av Che : 06-10-09 kl 17:22. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Strikke til nyfødt?Fuglemammas omslagsbody i myk start er veldig ok til nyfødte babyer. Den kan med fordel gis i barselsgave på forhånd eller mens babyen enda er på sykehuset, for den er så fin å kle på babyen den første tiden da det ikke er så enkelt å få tredd ting over hodet på dem. Det er bare å legge babyen oppå bodyen og så kneppe den rundt kroppen. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
![]() ![]() ![]() |
Sv: Strikke til nyfødt?En god venninne strikket kjørepose til tvillingene mine. Det var denne her: http://bilder.vgb.no/5767/4col/img_45b141c25989e.jpg Hun strikket den i str 3 mnd og vi kunne bruke den som genser når barna ble 1 år. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
maler
|
Sv: Strikke til nyfødt?Strikket heldress er deilig. Eller et hentesett. Eller en liten jakke, eller sokker. Det viktige er at man sikter størrelsen inn etter vintersesongen.
|
|
|
#33 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Strikke til nyfødt?Jeg har strikket en ullbukse til naboen som kanskje fikk en baby i går eller i dag (var innom i går ettermiddag på kaffe og da hadde hun rier |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord