|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Veihjelp GrünerløkkaHvordan kommer jeg meg enklest fra enten Oslo S. eller Nationaltheateret (kommer med tog) til Villa Paradiso (Olav Ryes plass) på Grünerløkka?
![]() |
#2 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Veihjelp Grünerløkka.Du tar trikk til Olaf Ryes Plass.
Sist redigert av Kanina : 08-10-09 kl 13:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
intro
|
![]() Sv: Veihjelp Grünerløkka.Olaf Ryes plass, Kanina.
![]() |
![]() |
#5 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Veihjelp Grünerløkka.
Det kan likegjerne bety at den kommer ovenfra og stopper utenfor Royal Christiania (men på andre siden av veien), og svinger til venstre ved Oslo City. Jeg trodde 12 også stoppet på/ved jernbanetorget, men jeg er totalforvirra etter omleggingen der nå.
![]() |
#6 |
intro
|
Ja, det kan sikkert stemme. Jeg har ingen oversikt etter omleggingen, jeg heller. Til daglig befinner jeg meg i de vestre deler av sentrum.
![]() |
![]() |
#7 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Veihjelp Grünerløkka.Hvilken side av veien skal jeg gå på trikken da, samme side som Oslo S? (Inn med teskje, takk.
![]() |
#8 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Veihjelp Grünerløkka.Jepp: 12-eren kommer fra "Plata"-retningen (fra Børsen), og stopper derfor i den veien som går inntil Oslo S og Østbanehallen. 11-eren kommer fra Stortorvet, og stopper da utenfor Royal Christiania (den gata som krysser den gata som 12-eren kommer fra). Hvor 30-bussen stopper nå, tør jeg ikke prøve meg på.
![]() |
#9 |
⭐️⭐️⭐️
|
Om jeg tar den som går fra Jernbanetorget vel og merke, for holde meg til ett alternativ.
![]() |
#10 |
Sviiisj!!
|
Se ovenstående forklaring. De pleier å rope opp holdeplassene. Du kan også telle hvor mange stopp unna jernbanetorget det er, og følge med på den måten. Holdeplassen før er vel Schous plass, den kjenner du igjen ved at det er en litt åpen plass med et bibliotek midt på, på høyre side. Olaf Ryes plass er en park på venstre side, og den ser du før trikken ankommer stoppestedet.
![]() |
#11 |
Sviiisj!!
|
Ja, altså, da velger du enten linje 12 på samme side om Oslo S, eller linje 11, samme gate som Royal Christiania (men på motsatt side av gata).
![]() |
#12 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Veihjelp Grünerløkka.Takker, da skal vi ikke se helt bortifra at jeg kanskje klarer å komme meg på riktig sted til riktig tid.
![]() |
#13 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Veihjelp Grünerløkka.Fra Nationaltheatret er det litt enklere, der går alle trikker i samme spor. Men det tar jo også mye lengre tid å forsere byen med trikk, enn å bli sittende på toget til Oslo S.
![]() |
#14 |
⭐️⭐️⭐️
|
FOR en gramatikkfeil da!
![]() |
#15 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Veihjelp GrünerløkkaOm du orker/tør å gå fra Oslo S til Gunnerius-stoppen (Brugata heter stoppen) går både buss 30 og trikk 11, 12 og 13 derifra. Fra Brugata til Olaf Ryes plass er det fire stopp. Merk at 30-bussen ikke stopper på Olaf Ryes plass, men på Heimdalsgata. Så jeg vil egentlig anbefale trikken.
![]() |
#16 |
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Veihjelp GrünerløkkaHvis du har dårlig tid ville jeg tatt taxi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Veihjelp Grünerløkka13-trikken fra Nationaltheateret er et sikkerstikk.
![]() |
#18 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Veihjelp GrünerløkkaDet gikk veldig fint å trikke, var rimelig idiotsikkert.
![]() |
#19 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Veihjelp GrünerløkkaDrømmer fremdeles om pizzaen jeg spiste på Villa Paradiso i august.
![]() |
|
|