|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Oppskrift på sjokoladekake for langpanne med mindre sukker?Har noen en oppskrift på en sjokoladelangpannekake med mindre sukker enn vanlig? Vi skal snart ha bursdag og en av gjestene har diabetes. Han spiser vanlig bursdagsmat, men jo mindre sukker, dess bedre selvfølgelig.
|
|
|
#3 |
|
Glamorøs
|
Sv: Oppskrift på sjokoladekake for langpanne med mindre sukker?
Jeg blir veldig dårlig av kunstig søtning, så helst ikke. Men kan man redusere sukker helt uten problem? Jeg har alltid tenkt på kakebaking som kjemi, og at alle ingrediensene står i nøye forhold til hverandre slik at den ikke funker som den skal hvis man reduserer noe.
|
|
|
#4 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Oppskrift på sjokoladekake for langpanne med mindre sukker?Min erfaring er at søt gjærbakst kan bli litt "tung" med lite sukker i, mens vanlige kaker går helt fint. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Oppskrift på sjokoladekake for langpanne med mindre sukker?Jeg abonnerer. Ikke fordi det er noen medisinsk grunn, men jeg synes det er helt forferdelig mye sukker i langpannekakeoppskriftene jeg finner. Ungene flyr jo oppunder taket etter en eneste kakebit.
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Sv: Oppskrift på sjokoladekake for langpanne med mindre sukker?
Ja, finner jeg en god oppskrift med mindre sukker bruker vi nok den ellers også, det føles helt absurd å helle oppi de enorme mengdene med sukker.
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oppskrift på sjokoladekake for langpanne med mindre sukker?Jeg pleier ofte å bare reduse sukkermengden, jeg, går som regel helt fint. Sist redigert av Maki : 11-10-09 kl 23:41. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Oppskrift på sjokoladekake for langpanne med mindre sukker?Hva med å bytte ut en del av sukkeret med sukrin? Det er et naturlig søtstoff som ikke påvirker blodsukkeret. Det er ikke fullt så søtt som sukker, men tror det skal gå greit å bytte likt mot likt. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oppskrift på sjokoladekake for langpanne med mindre sukker?Jeg bruker en oppskrift som funker utmerket med å halverer sukkeret (altså, jeg bruker 2dl sukker). Den blir veldig god.
|
|
|
#10 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Oppskrift på sjokoladekake for langpanne med mindre sukker?Jeg bruker alltid mye mindre sukker enn i oppskriftene, og kakene blir like gode. Om ikke bedre.
|
|
|
|
#11 |
|
Glamorøs
|
Sv: Oppskrift på sjokoladekake for langpanne med mindre sukker?Takk Lisa, da skal jeg prøve ut den. Godt at mange har redusert sukkermengden og fått godt resultat, da stoler jeg på dere!
Takk for tips, men jeg har ikke tid til mye eksperimentering. Jeg vet heller ikke om bjørkesøtt utgjør den helt store forskjellen, jeg regner med at det er sirup kokt på bjørkesevje? Sukrin er jeg skeptisk til siden jeg reagerer så sterkt på andre søtstoff. Jeg liker å bruke uraffinert sukker hvis jeg først skal lage noe søtt.
|
![]() |
|
|