Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Konspirasjonsteorier om snø

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-09, 10:25   #1
Teoretica
Aktiv

Teoretica sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Trondheim
Teoretica er litt kul
Standard

Konspirasjonsteorier om snø

Det snør! Det snør, og det er alt for tidlig! Store, hvite snøfiller daler ned på bakken utenfor vinduet mitt.

Kalenderen viser 13. oktober, og det er allerede to uker siden den første snøen falt. Tidspunktet sammenfalt mistenkelig nok med ankomsten av marsipangriser i matbutikkene og julepynt hos Plantasjen. Jeg blir mer og mer sikker på at dette er en konspirasjon; Handelsstanden har satt i gang snøkanoner for å få folk til å starte julehandelen så tidlig som mulig.

Jeg vil ha snø i desember. Det er da det er jul. Også kan den ligge i januar, februar og mars, og muligens også i april dersom påsken er sen.

*sukk*

Teoretica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 10:27   #2
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konspirasjonsteorier om snø

I Russland sprayer de skyene og himmelen med kjemikalier på Viktige Dager™ slik at det ikke skal regne. Kanskje det er en variant av det?

Gammel 13-10-09, 10:28   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner jeg går rett på den konspirasjonsteorien der. Snø hører med til jul, og ferdig med det - og jula hører hjemme i desember, og slik er det med den saken.

Gammel 13-10-09, 10:32   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snø!
Vi var i høyfjellet i helgen og der kom masse fin og deilig snø. Det fikk meg i grunnen i julestemning, og siden jeg uansett har funnet frem alle vinterklærne, kan snøen gjerne komme for min del. Jeg har lyst til å stå på ski!

Gammel 13-10-09, 10:36   #5
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Snø som faller i Trondheim nå?

*kikker ut på bar bakke og blå himmel, i Trondheim*

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 10:46   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snø skal falle (litt) 22. desember, men ikke så mye, for det skal være barfrost så man kan gå på skøyter i romjulen.

Så skal det være bart til litt ut i januar, så skal det snø ganske mye på en gang, med bare små påfyll utover til 15. mars. Da blir det bråtøvær og våååååår!

Sånn skal det være!

Gammel 13-10-09, 10:47   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg sier meg høyst enig med Polyanna her.

Gammel 13-10-09, 10:51   #8
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vær glad dere HAR snø. Her regner det stort sett hver jul. Snø ser vi sjelden noe til, kanskje bortsett fra ei uke i februar. Det gir liksom ikke samme effekten når man ser ut vinduet i desember, og det er høst ute.

Gammel 13-10-09, 10:53   #9
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Snø skal falle (litt) 22. desember, men ikke så mye, for det skal være barfrost så man kan gå på skøyter i romjulen.

Så skal det være bart til litt ut i januar, så skal det snø ganske mye på en gang, med bare små påfyll utover til 15. mars. Da blir det bråtøvær og våååååår!

Akkurat slik skal det være, ja.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 10:53   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Jeg er overlykkelig jeg, når jeg ser ut av vinduet i desember og ser det er høst. Det var så jeg nesten jublet da jeg fant snøklokker i hekken julaften for et par år siden.

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, når jeg dør, og om det finnes et helvete, og jeg kommer dit - ja da er det reservert en liten avkrok til meg der, som er mørk, full av snø og kald som søren.

Gammel 13-10-09, 11:06   #11
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Helt og fullstendig enig med Polyanna!

Gammel 13-10-09, 11:07   #12
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen, når jeg dør, og om det finnes et helvete, og jeg kommer dit - ja da er det reservert en liten avkrok til meg der, som er mørk, full av snø og kald som søren.

Også kommer du til å måtte dele den avkroken med meg!

Gammel 13-10-09, 11:08   #13
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Snø som faller i Trondheim nå?

*kikker ut på bar bakke og blå himmel, i Trondheim*

Signerer! Til og med litt solaktige greier utenfor hos oss i dag - deilig!

Men jeg har dog vært på eskursjon til de mere høytliggende rurale strøk av byen og der lå det faktisk snø ja. (les: Dragvoll).

Gammel 13-10-09, 11:09   #14
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Masse snø i hele desember, kaldt nok til å gå på skøyter i romjulen, men med brøytekanter rundt. Det er ikke noe kult å gå på skøyter i barfrostlandskap. Stygt og grått og vondt å falle. Det må være hvitt og fint. Så kan det være snø ut februar, og da kan alt forsvinne og det skal bli sol og 15 grader. Det skal fremdeles være snø i marka, slik at man kan oppsøke den til uti april, for dem som vil det.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 11:12   #15
Teoretica
Aktiv

Teoretica sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Teoretica er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Men jeg har dog vært på eskursjon til de mere høytliggende rurale strøk av byen og der lå det faktisk snø ja. (les: Dragvoll).

Jepp, Dragvoll er svært så ruralt.

Snøen forsvant like fort som den kom. Heldigvis, vil jeg si.
Men sann mine ord - den kommer tilbake.

Teoretica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 11:13   #16
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Også kommer du til å måtte dele den avkroken med meg!

Og nå er det fritt fram til å tolke - kommer det til å gjøre Helvete enda kaldere, eller blir det lyspunktet i en ellers traurig tilværelse?

Gammel 13-10-09, 11:13   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det også strålende sol og blå himmel og helt høstaktig. Og sånn kommer det vel til å være frem til februar. Ja, om man legger til noen tonn med regn.

Gammel 13-10-09, 11:14   #18
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Jeg hadde gladelig tatt i mot det været vi har ute nå fram til rundt mars - da kunne man godt skrudd på varmen noen hakk igjen. :ser ut på isblå himmel og ei strålende sol:

Gammel 13-10-09, 11:20   #19
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Bor på rettsiden jeg da skjønner jeg (selv om man ikke skal mange meter lengre opp i høyden før det er hvitt da...)

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-09, 11:21   #20
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Og nå er det fritt fram til å tolke - kommer det til å gjøre Helvete enda kaldere, eller blir det lyspunktet i en ellers traurig tilværelse?

Jeg håper selvfølgelig på det siste.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:18.